ZeroXbot Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Mam taki kod na poruszanie (po kratkach jak coś) GML //Create image_speed=0; busy=0; global.szybkosc=16; //step if(busy=0) { if(keyboard_check(vk_up)) { if(place_free(x,y-32)) { cely=y-32; celx=x; sprite_index=gora; image_speed=0.2; busy=1; } } if(keyboard_check(vk_down)) { if(place_free(x,y+32)) { cely=y+32; celx=x; sprite_index=dol; image_speed=0.2; busy=1; } } if(keyboard_check(vk_left)) { if(place_free(x-32,y)) { cely=y; celx=x-32; sprite_index=lewo; image_speed=0.2; busy=1; } } if(keyboard_check(vk_right)) { if(place_free(x,y)) { cely=y; celx=x+32; sprite_index=prawo; image_speed=0.2; busy=1; } } } if(busy=1) { if(y>cely && x==celx) { direction=90; speed=global.szybkosc/2; } if(y<cely && x==celx) { direction=270; speed=global.szybkosc/2; } if(x>celx && y==cely) { direction=180; speed=global.szybkosc/2; } if(x<celx && y=cely) { direction=0; speed=global.szybkosc/2; } if(x==celx && y==cely) { speed=0; image_speed=0; image_index=0; busy=0; } Chodzi mi o to, że tylko przy niektórych wartościach global.szybkosc postać będzie trafiać we własciwe współrzedne i teraz pytanie: Jakie działanie wykonać tu:GML speed=global.szybkosc/*działanie*/ aby jej wartość zawsze była podzielna przez 32? EDIT: Tfu! Na odwrót! Żeby 32 dzieliło się (całkowicie) przez wartość global.szybkosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 div 32*32 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Niby teoretycznie powinno działac dobrze, ale wtedy rusza się po kartach (przy global.szybkosc=32) ze speedem 32. Chyba będę musiał ustawić ręcznie wartości. W każdym razie dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się