Skocz do zawartości

Problem z poruszaniem


ZeroXbot

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kod na poruszanie (po kratkach jak coś)

GML
//Create

image_speed=0;

busy=0;

global.szybkosc=16;

//step

if(busy=0)

{

if(keyboard_check(vk_up))

{

if(place_free(x,y-32))

{

cely=y-32;

celx=x;

sprite_index=gora;

image_speed=0.2;

busy=1;

}

}

if(keyboard_check(vk_down))

{

if(place_free(x,y+32))

{

cely=y+32;

celx=x;

sprite_index=dol;

image_speed=0.2;

busy=1;

}

}

if(keyboard_check(vk_left))

{

if(place_free(x-32,y))

{

cely=y;

celx=x-32;

sprite_index=lewo;

image_speed=0.2;

busy=1;

}

}

if(keyboard_check(vk_right))

{

if(place_free(x,y))

{

cely=y;

celx=x+32;

sprite_index=prawo;

image_speed=0.2;

busy=1;

}

}

}

if(busy=1)

{

if(y>cely && x==celx)

{

direction=90;

speed=global.szybkosc/2;

}

if(y<cely && x==celx)

{

direction=270;

speed=global.szybkosc/2;

}

if(x>celx && y==cely)

{

direction=180;

speed=global.szybkosc/2;

}

if(x<celx && y=cely)

{

direction=0;

speed=global.szybkosc/2;

}

if(x==celx && y==cely)

{

speed=0;

image_speed=0;

image_index=0;

busy=0;

}

Chodzi mi o to, że tylko przy niektórych wartościach global.szybkosc postać będzie trafiać we własciwe współrzedne i teraz pytanie: Jakie działanie wykonać tu:
GML
speed=global.szybkosc/*działanie*/
aby jej wartość zawsze była podzielna przez 32?

 

EDIT: Tfu! Na odwrót! Żeby 32 dzieliło się (całkowicie) przez wartość global.szybkosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...