Skocz do zawartości

Błąd w słowie "end"


gol350

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kod:

 

if mouse_check_button_released (mb_left) and mouse_x>x then

action_move("000001000",3);

end

 

 

 

I wiecie co ,ze słowem end jest coś nie tak bo wyskakuje mi taki błąd:

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object object2:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 3:

  end

 

at position 2: Unexpected symbol in expression.

 

Czytałem ostatnio o warunkach i można je kończyć słowem "end" a nawet trzeba ,o ile wcześniej dało się "then".

 

Nie mam pojęcia co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMLif mouse_check_button_released (mb_left) and mouse_x>x then

action_move("000001000",3);

else

//...

albo

GMLif mouse_check_button_released (mb_left) and mouse_x>x {

action_move("000001000",3); }

else {

//...

}

 

Sęk w tym ,że ja nie chcę "else" tylko drugie "if" od razu i żeby te dwa if były oddzielne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może poszukaj różnic pomiędzy chodzeniem w lewo, górę, dół a prawo :/

 

E: Albo pokaż kod.

 

Oto kod:

 

 

if mouse_check_button_released (mb_left) and mouse_x>x begin

action_move("000001000",3);

end

if mouse_check_button_released (mb_left) and mouse_x<x begin

action_move("000100000",3);

end

if mouse_check_button_released (mb_left) and mouse_y>y begin

action_move("010000000",3);

end

if mouse_check_button_released (mb_left) and mouse_y<y begin

action_move("000000010",3);

end

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol

z tego co widzę zawsze spęłnią się dwa warunki. jeden do góra/dół, a drugi prawo/lewo, gdyż mouse_x jest zawsze większe lub mniejsze od x (chyba, że trafisz dokładnie na tego pixela) tak samo z y, a jako że y jest niżej to wykonywany jest y. kończąc: ten kod jest do dupy :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol

z tego co widzę zawsze spęłnią się dwa warunki. jeden do góra/dół, a drugi prawo/lewo, gdyż mouse_x jest zawsze większe lub mniejsze od x (chyba, że trafisz dokładnie na tego pixela) tak samo z y, a jako że y jest niżej to wykonywany jest y. kończąc: ten kod jest do dupy :jezor:

 

To x sprita jest dokładnie w środku sprita ?

A można zrobić tak ,żeby x sprita miało określoną długość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pascal żeby używać begin i end lol

hm.. lol w gml też jest begin i end

 

jeśli można Harry czemu na początku przy zaokrąglaniu dzielisz direction na 90 a potem mnożysz razy 90 przeciż to na to samo wyjdzie chyba że pierw zaokrągli, ale i tak wyjdą minimalne zmiany.

Nie wyjdą minimalne zmiany - tak ma być lol :) Jak nie pomnożysz to ci g**** wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Pascal żeby było śmiesznie, tylko naciągany pod C++/PHP, albo odwrotnie. I jaka paranoja, jaka paranoja.

 

Składnia warunku z Pascala/Delphiego:

GML
if warunek = true then

begin

akcja1...;

akcja2...;

akcja3...;

...

akcjaN...;

end;

C++/PHP
GML
if( warunek == true )

{

akcja1...;

akcja2...;

akcja3...;

...

akcjaN...;

}

Oba zapisy poprawne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no, dlaczego utrudniacie sobie życie? Jeśli wyrażenie zawarte w warunku nie jest równe 0, warunek się spełnia. Czyli, prościej mówiąc, dodawanie == true jest idiotyczne. Jeśli już byłoby konieczne, to taki warunek nie byłby prawidłowy:

zmienna > 10

Ponieważ, zapomnieliśmy o == true, więc taki warunek:

( zmienna > 10 ) == 1

byłby poprawny. A ja sam jakoś nie lubię patrzyć na == true :/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...