Skocz do zawartości

Volume


Wezyr

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż chciałem zrobić aby dźwięk był co raz głośniejszy, gdy gracz jest coraz bliżej obiektu.

Zrobiłem coś takiego:

CREATE:

GML
volume=0

alarm[0]=100

sound_volume(snd_river,volume)

ALARM[0]:

GML
alarm[0]=100

sound_play(snd_river)

STEP:

GML
if instance_exists(obj_gracz)

{

if distance_to_object(obj_gracz)>=300

{volume=0}

if distance_to_object(obj_gracz)<300 and distance_to_object(obj_gracz)>=270

{volume=10}

if distance_to_object(obj_gracz)<270 and distance_to_object(obj_gracz)>=240

{volume=20}

if distance_to_object(obj_gracz)<240 and distance_to_object(obj_gracz)>=200

{volume=30}

if distance_to_object(obj_gracz)<200 and distance_to_object(obj_gracz)>=170

{volume=40}

if distance_to_object(obj_gracz)<170 and distance_to_object(obj_gracz)>=140

{volume=50}

if distance_to_object(obj_gracz)<140 and distance_to_object(obj_gracz)>=110

{volume=60}

if distance_to_object(obj_gracz)<110 and distance_to_object(obj_gracz)>=80

{volume=70}

if distance_to_object(obj_gracz)<80 and distance_to_object(obj_gracz)>=50

{volume=80}

if distance_to_object(obj_gracz)<50 and distance_to_object(obj_gracz)>=20

{volume=90}

if distance_to_object(obj_gracz)<20

{volume=100}

}

 

I dźwięk wogule się nie odtwarza, nawet gdy stoję tuż obok obiektu który miał to robić.

Wiem że ten Step "lekko" przekombinowany, ale chciałem mieć pewność że wszytko będzie działać- myliłem się :[

Co robię źle, jak temu zaradzić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powinno wystarczyć:

GML
v = 200 //zasięg dzwięku// granica słyszalności

sound_volume( sound0 , ( v - point_distance( x , y , obj_hero.x , obj_hero.y )) /v )

 

 

E:

btw. tam podajesz wartości z przedziału od 0 do 1, gdzie przy 1 dźwięk będzie odtwarzany najgłośniej (czyli normalnie), a przy 0 i wartościach < 0 całkowicie zamilknie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...