Wezyr Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Otóż chciałem zrobić aby dźwięk był co raz głośniejszy, gdy gracz jest coraz bliżej obiektu. Zrobiłem coś takiego: CREATE: GML volume=0 alarm[0]=100 sound_volume(snd_river,volume) ALARM[0]: GML alarm[0]=100 sound_play(snd_river) STEP: GML if instance_exists(obj_gracz) { if distance_to_object(obj_gracz)>=300 {volume=0} if distance_to_object(obj_gracz)<300 and distance_to_object(obj_gracz)>=270 {volume=10} if distance_to_object(obj_gracz)<270 and distance_to_object(obj_gracz)>=240 {volume=20} if distance_to_object(obj_gracz)<240 and distance_to_object(obj_gracz)>=200 {volume=30} if distance_to_object(obj_gracz)<200 and distance_to_object(obj_gracz)>=170 {volume=40} if distance_to_object(obj_gracz)<170 and distance_to_object(obj_gracz)>=140 {volume=50} if distance_to_object(obj_gracz)<140 and distance_to_object(obj_gracz)>=110 {volume=60} if distance_to_object(obj_gracz)<110 and distance_to_object(obj_gracz)>=80 {volume=70} if distance_to_object(obj_gracz)<80 and distance_to_object(obj_gracz)>=50 {volume=80} if distance_to_object(obj_gracz)<50 and distance_to_object(obj_gracz)>=20 {volume=90} if distance_to_object(obj_gracz)<20 {volume=100} } I dźwięk wogule się nie odtwarza, nawet gdy stoję tuż obok obiektu który miał to robić. Wiem że ten Step "lekko" przekombinowany, ale chciałem mieć pewność że wszytko będzie działać- myliłem się :[ Co robię źle, jak temu zaradzić ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 po pierwsze to jest w ogóle źle zrobione. Po drugie nie działa, bo volume ustawiasz tylko w create ( na zero ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 O żesz faktycznie, a ja siedzę i się głowie :P Ale zmieniłem kod i nadal nie działa :[ Czym mogę zastąpić ten kod ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 to powinno wystarczyć: GML v = 200 //zasięg dzwięku// granica słyszalności sound_volume( sound0 , ( v - point_distance( x , y , obj_hero.x , obj_hero.y )) /v ) E: btw. tam podajesz wartości z przedziału od 0 do 1, gdzie przy 1 dźwięk będzie odtwarzany najgłośniej (czyli normalnie), a przy 0 i wartościach < 0 całkowicie zamilknie. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ok, dzięki :] Temat, zamykam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się