OsamodasxD Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 robie gre widoczna top down i potrzebny mi jest skrypt ktory bedzie odpowiadal za poruszanie sie przeciwnika (wylacznie chodzenie, zadne uzywanie czarow itp) probowalem to robic juz ze 3 dni, i jaki efekt? co nie zrobie to przeciwnik wiecznie podchodzi mi na x i y gracza a konkretnie: -jezeli odleglosc od gracza bedzie < np 100 wtedy sie odsun w losowa strone o ilestam ( probowalem tutaj z distance_to_object) -przeciwnik nie potrafi wyjsc poza teren rooma -jezeli dystans> np 100, ruszaj sie np w prawo, potem w lewo etc oczywiscie przeciwnik ciagle patrzy sie w kierunku gracza a to moje kody ktorych probowalem uzywac ( tylko mi sie nie smiac ;D) step ogolny: direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y); image_angle = direction+270 step1: if distance_to_object(hero)<100 { ruch=round(random(1)); czas_ucieczki-=1; if ruch=0 { czas_ucieczki-=1; move_towards_point(hero.x,hero.y,-1); } if ruch=1 { czas_ucieczki-=1; if direction>115 and direction<215 then x+=1 czas_ucieczki-=1; if direction>315 and direction<45 then x-=1 czas_ucieczki-=1; if direction>45 and direction<115 then y+=1 czas_ucieczki-=1; if direction>215 and direction<315 then y-=1 czas_ucieczki-=1; } } if czas_ucieczki<=0 { speed=0; x+=0; y+=0 } step nr2: //do przodu ( sam poczatek bosa) image_speed=0.3 if chodzenie_wstep>0 { sprite_index=chodzenie; chodzenie_wstep-=1; y+=1; } if chodzenie_wstep<=0 { sprite_index=chodzenie; y+=0; typ_chodzenie=round(random(8)); chodzenie_czas=80+round(random(100)); } //wybor chodzenia switch (typ_chodzenie) { case 0:{ if chodzenie_czas>0 { chodzenie_czas-=1; sprite_index=nic; y+=0; x+=0; if chodzenie_czas<=0 { typ_chodzenie=round(random(4)); chodzenie_czas=80+round(random(100)); } } } break; case 1:{ if chodzenie_czas>0 { chodzenie_czas-=1; sprite_index=chodzenie; move_towards_point(hero.x,hero.y,1); if chodzenie_czas<=0 { typ_chodzenie=round(random(4)); chodzenie_czas=80+round(random(100)); } } } break; case 2:{ if chodzenie_czas>0 { chodzenie_czas-=1; sprite_index=chodzenie; move_towards_point(hero.x,hero.y,-1); if chodzenie_czas<=0 { typ_chodzenie=round(random(4)); chodzenie_czas=80+round(random(100)); } } } break; case 3:{ if chodzenie_czas>0 { chodzenie_czas-=1; sprite_index=chodzenie; y+=1; if chodzenie_czas<=0 { typ_chodzenie=round(random(4)); chodzenie_czas=80+round(random(100)); } } } break; case 4:{ if chodzenie_czas>0 { chodzenie_czas-=1; sprite_index=chodzenie; y-=1; if chodzenie_czas<=0 { typ_chodzenie=round(random(4)); chodzenie_czas=80+round(random(100)); } } } break; default: typ_chodzenie=round(random(4)); } a prob z alarmami juz nie podam ;D jezeli ktos napisze mi taki kod koniecznie umieszcze go w kredits, a za pomoc tradycyjnie beda podziekowania dla gmclan - bo przeciez bez was bym sie niczego nie nauczyl i nie zrobil :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Zacznijmy od tego, że po then musisz dawać klamry, jeśli stosujesz więcej niż 1 wyrażenie. Kod zaraz przeanalizuję :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 heh strasznie zalezy mi na tym kodzie poniewaz bede mogl w przyszlosci sie na czyms opierac w podobnych sytuacjach, a tak zostanie mi beznadziejna sciezka path - a to nie da takiego samego efektu co kod ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Co to ma być... Oo Jeśli dobrze rozumiem - gościu ma chodzić po kratkach w twoim kierunku (nie podchodząc do ciebie bliżej niż ileśtam)...? Najłatwiej to sprawdzaj, czy wartość bezwzględna różnicy iksów hera i playera jest większa niż igreków, jeśli tak, idź w lewo/prawo (to akurat proste), jeśli nie, idź w górę/dół. I oczywiście po drodze sprawdzaj, czy przeciwnik nie jest w tej twojej odległości od gracza... Nie wiem, czy to o to chodzi, bo kodowi się dokładnie nie przyglądałem, ale chyba tak... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 juz sobie poradzilem - problem rozwiazany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się