gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Wziołem klocek "create effect" i wybrałem "explosion" i teraz jak wezmę klocek "next room" po explozji to nie ma efektu tylko od razu po zderzeniu objektu z innym objektem przechodzi do innego roomu. Jak to zrobić, żeby dopiero po explozji przeszło do roomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dzieje się tak, bo zaczyna się eksplozja, a zaraz po niej przechodzi do następnego rooma. Ustaw alarm na tyle, żeby się skończył wybuch i w jego "evencie" daj przejście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dzieje się tak, bo zaczyna się eksplozja, a zaraz po niej przechodzi do następnego rooma. Ustaw alarm na tyle, żeby się skończył wybuch i w jego "evencie" daj przejście. A jak się ustawia alarm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 w kodzie wpisz: alarm[0]=ileśtam i tamtą akcję daj w evencie alarm0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 w kodzie wpisz: alarm[0]=ileśtam i tamtą akcję daj w evencie alarm0. I nie przeszedł mi do następnego roomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Nie mozliwie, daj najpierw eksplozje, ustaw alarm i w alarmie daj przejscie do nastepnego roomu, wyjscia nie ma działac musi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Nie mozliwie, daj najpierw eksplozje, ustaw alarm i w alarmie daj przejscie do nastepnego roomu, wyjscia nie ma działac musi a co znaczy ta liczba w alarmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 W evencie kolizji: GML effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red) //możesz zmienić above na below alarm[0] = room_speed*2 // 2 oznacza 2 sekundy Alarm[0]: GML room_goto_next() Tyle ;) EDIT: http://www.gmclan.org/up2045_11_next_room.html :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 W evencie kolizji: GMLeffect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red) //możesz zmienić above na below alarm[0] = room_speed*2 // 2 oznacza 2 sekundy Alarm[0]: GMLroom_goto_next() Ale wtedy do drugiego roomu przechodzi dopiero w momencie rozłączenia się objektów ,a ja mam na myśli nieustanną kolizję między dwoma objektami ,a po dwóch sekundach przejście . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Chyba niedokładnie sprawdziłeś. Do drugiego roomu przechodzi po dwóch sekundach od momentu kolizji :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Chyba niedokładnie sprawdziłeś. Do drugiego roomu przechodzi po dwóch sekundach od momentu kolizji :P Ale przechodzi dopiero w momencie kiedy dwa objekty nie stykają się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 O coś takiego Ci chodzi? <_< http://www.gmclan.org/up2045_11_sam_zobacz.html Jak nie to napisz na spokojnie co chcesz osiągnąć! :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 przy kolizji powinno być: GML if ( alarm[ 0 ] = -1 ) alarm[ 0 ] = 5 * room_speed i po kłopocie ;) ogólnie całą akcja z tej kolizji powinna być wykonywana gdy alarm0 nie jest ustawiony GML (Kolizja) if ( alarm[ 0 ] = -1 ) { effect_create_above(ef_explosion , x , y ,1 , c_red ) alarm[0] = room_speed * 5 //tutejsza akcja zostanie wykonana wyłącznie gdy alarm0 nie został jeszcze "wystartowany" } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 O coś takiego Ci chodzi? <_< http://www.gmclan.org/up2045_11_sam_zobacz.html Jak nie to napisz na spokojnie co chcesz osiągnąć! :mellow: Mi chodzi o to ,żeby było przejście do innego roomu nawet jak objekty się stykają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 analizowałeś mój kod? >.< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 przy kolizji powinno być:GMLif ( alarm[ 0 ] = -1 ) alarm[ 0 ] = 5 * room_speed i po kłopocie ;) ogólnie całą akcja z tej kolizji powinna być wykonywana gdy alarm0 nie jest ustawiony GML (Kolizja)if ( alarm[ 0 ] = -1 ) { effect_create_above(ef_explosion , x , y ,1 , c_red ) alarm[0] = room_speed * 5 //tutejsza akcja zostanie wykonana wyłącznie gdy alarm0 nie został jeszcze "wystartowany" } Właśnie o to mi chodziło. Efekt bardzo dobry , ale kodu nie rozumiem. analizowałeś mój kod? >.< Wydaje mi się ,że chodzi o to żeby,alarm opóżnić(niejako dezaktywować ) ,żeby w odpowiednim momencie go włączyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 jeżeli alarm nie jest "odliczany" to wynosi -1. jeśli wystartujemy alarm (alarm[0] = 5) ustawimy zmienną na 5. Owa zmienna z każdy stepem będzie zmieszała swą wartość o 1. My chcąc aby alarm się stale nie ustawiał na 5, ograniczamy możliwość ustawienia go tylko wtedy gdy wynosi -1 (czyli jeszcze nie został wystartowany) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się