Skocz do zawartości

przypadkowy kierunek poruszania


gol350

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić żeby, objekt poruszał się w przypadkowym kierunku .

 

Chciałem wykorzystać "move_random" ,ale wtedy objekt nie chce chodzić cały czas ,tylko się przestawia.

 

Chcę zrobić tak ,żeby objekt ruszał się bez mojego udziału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Create)alarm[ 0 ] = 60 * 3 //czas po jakim zmieni się kier poruszania

speed = 3

direction = random( 360 )GML (Alarm0)direction = random( 360 ) //losuje nowy kier poruszania

alarm[ 0 ] = 60 * 3 //zapętlenie alarmuto tyle. powinno pomóc ;)

 

Ale wtedy objekt poruszy się trochę i staje ,a mi chodzi o to ,żeby ruszał się cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie gdzieś w step masz speed = 0.

poszukaj. =p

 

Mam w tym objekcje stop w collision event .Jak nie dam stop to objekt  rzeczywiście cały czas się porusza ,ale co zrobić żeby poruszał się w ramach ścian ,a nie przeskakiwał przez nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMLif ( place_free( x , + lengthdir_x( 5 , direction ) , y +  lengthdir_y( 5 , direction )) speed = 3

else

{

   speed = 0

   x = xprevious

   y = yprevious

}spróbuj

_TAki Błąd__________________________________________

 

 

FATAL ERROR in

action number 1

of Step Event

for object ghost:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

  if ( place_free( x , + lengthdir_x( 5 , direction ) , y + lengthdir_y( 5 , direction )) speed = 3

 

at position 88: Wrong number of arguments to function or script.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

innaczej:

GML (Create)
alarm[ 0 ] = 30 * 1 //czas po jakim zmieni się kier poruszania - 1sek

speed = 3

direction = random( 360 )

GML (Alarm0)
direction = random( 360 ) //losuje nowy kier poruszania

speed = 3

alarm[ 0 ] = 60 * 1.5 //zapętlenie alarmu 1.5 sek

GML (KolizjaZeSciana)
move_bounce_solid( true )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...