gol350 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Jak zrobić żeby, objekt poruszał się w przypadkowym kierunku . Chciałem wykorzystać "move_random" ,ale wtedy objekt nie chce chodzić cały czas ,tylko się przestawia. Chcę zrobić tak ,żeby objekt ruszał się bez mojego udziału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 GML (Create) alarm[ 0 ] = 60 * 3 //czas po jakim zmieni się kier poruszania speed = 3 direction = random( 360 ) GML (Alarm0) direction = random( 360 ) //losuje nowy kier poruszania alarm[ 0 ] = 60 * 3 //zapętlenie alarmu to tyle. powinno pomóc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 GML (Create)alarm[ 0 ] = 60 * 3 //czas po jakim zmieni się kier poruszania speed = 3 direction = random( 360 )GML (Alarm0)direction = random( 360 ) //losuje nowy kier poruszania alarm[ 0 ] = 60 * 3 //zapętlenie alarmuto tyle. powinno pomóc ;) Ale wtedy objekt poruszy się trochę i staje ,a mi chodzi o to ,żeby ruszał się cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 widocznie gdzieś w step masz speed = 0. poszukaj. =p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Nie może stawać. Albo źle skopiowałeś, albo masz w tym obiekcie jakiś kod zerujący zmienną speed. Ale dla pewności sprawdź wartość zmiennej speed w debug mode :P Edit: ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 widocznie gdzieś w step masz speed = 0. poszukaj. =p Mam w tym objekcje stop w collision event .Jak nie dam stop to objekt rzeczywiście cały czas się porusza ,ale co zrobić żeby poruszał się w ramach ścian ,a nie przeskakiwał przez nią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 GML if ( place_free( x , + lengthdir_x( 5 , direction ) , y + lengthdir_y( 5 , direction )) speed = 3 else { speed = 0 x = xprevious y = yprevious } spróbuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 GMLif ( place_free( x , + lengthdir_x( 5 , direction ) , y + lengthdir_y( 5 , direction )) speed = 3 else { speed = 0 x = xprevious y = yprevious }spróbuj _TAki Błąd__________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object ghost: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if ( place_free( x , + lengthdir_x( 5 , direction ) , y + lengthdir_y( 5 , direction )) speed = 3 at position 88: Wrong number of arguments to function or script. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 usuń przecinek po x ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 innaczej: GML (Create) alarm[ 0 ] = 30 * 1 //czas po jakim zmieni się kier poruszania - 1sek speed = 3 direction = random( 360 ) GML (Alarm0) direction = random( 360 ) //losuje nowy kier poruszania speed = 3 alarm[ 0 ] = 60 * 1.5 //zapętlenie alarmu 1.5 sek GML (KolizjaZeSciana) move_bounce_solid( true ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się