Haello Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Mam problem na takie pytania: -Jak zrobić ruch przeciwnika komputerowego (przeciwnik chodzi w cztery strony)? -Jak zrobić by przeciwnik szedł do najbliższego drzewa i je ściął (zmieniał sprit drzewa)? Jeśli istnieje taka możliwość, niech będzie w klockach (nie mam czasu na bawienie się z kodem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 a ja nie mam czasu na bawienie się klockami. oferuje tylko kod :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Haello jak nie masz czasu na bawienie, się z kodem to ja nie wiem skąd masz czas na robienie gry i w ogóle siedzenie w game makerze. Na samych klokach dobrej gry nie zrobisz (choćby z tego powodu, że kod jest optymalniejszy). Poświęć trochę czasu na GML i takie rzeczy sam zaczniesz robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haello Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Jestem tu nowy, więc sądziłem że klocki są dobre. Więc jeśli lepszy jest kod to może się kiedyś pobawię. Jednak potrzebuję "leku na reumatyzm przeciwnika". PS:Z góry dziękuję dobrym osobom :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Klocki to też kod. Na GMClanie jest taki program LibBuilder o ile się nie myle. Dzięki niemu możesz podejrzeć skład takiego klocka. Niby to to samo, a jednak kod wykonuje się szybciej, bo jest spójny(?), a takie klocki, to pojedynczo wykonuje, co zajmuje więcej czasu. Co do tego chodzenia, to chyba był taki przykład. Wystarczy go tylko zmienić, żeby szedł w stronę drzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 LibBuilder służy do tworzenia klocków. Raczej użyj action decoder-a ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haello Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Więc co trzeb zrobić by moje problemy się rozwiązały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 1. przestac wierzyc w zasade, ze zawsze dostaniesz to co tylko zechcesz, w jaki sposob zechcesz, gotowe i podane na tacy, bez odrobiny wlasnego zaangazowania. 2. zaczac uzywac czesci mozgu odpowiedzialnej za kreatywnosc i logiczne myslenie - w skrocie: kombinuj chlopcze, bo gry to nic innego jak jedna wielka sciema zbudowana na matmie i metodzie prob i bledow. Jedna rzecz mnie u wiekszosci programistow meczy (zwlaszcza poczatkujacych): to jak dziala ich umysl, chodzi o myslenie jednostkowe: taki programista pozna jakies funkcje, metody, nauczy sie co one robia, ale wie tylko co kazda z osobna robi, nie interesujac sie tym jak dziaja razem. Poza tym nie potrafia wyobrazic sobie tego co koduja, widza kod jako zbior cyfr i liter, zamiast sprobowac zobaczyc co ten kod zdziala (prosto: zrobic symulacje kodu w wyobrazni - w koncu po to ja mamy ;p). I dla tego gdy przychodzi jakies teoretycznie trudne zagadnienie to prosza o gotowy przyklad, zamiast poprosic o metode. 3. uzyj action decodera jak juz wspomniano - on pozwoli Ci "wyciagnac" kod z klockow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się