Skocz do zawartości

Objekt poruszany myszką


gol350

Rekomendowane odpowiedzi

Kliknij prawym przyciskiem na obiekcie, a następnie lewym, żeby się poruszył. kiedy klikniesz PPM poza obiektem, przestanie być zaznaczony. Jeśli obiekt jest większy niż 16x16 to w tym miejscu:

if (point_distance(mouse_x,mouse_y,x,y)<=8)

if(point_distance(mouse_x,mouse_y,x,y)>8)

Zamiast ósemek wstaw połowę długości/szerokości obiektu (zakładając, że jest kwadratowy)

 

 

Dzięki chłopie .Ale teraz ,co zrobić, żeby on leciał prosto do góry, prosto w prawo itd. (nie na ukos). A po za tym chce zrobić tak ,że jak już się raz nada kierunek ruchu to ,żeby już nie móc go zmienić ,aż do momentu w którym objekt spotka się ze ścianą lub innym objektem. I jak to się już stanie(kolizja ) to , żeby znowu nadać ruch myszką .I ,żeby ludziki nie odbijały się od ściany do góry ,dół ani na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
GMLdirection = direction div 90 * 90

 

Ja chcę zrobić tak żeby, jak się kliknie lewym przyciskiem poza objektem, to objekt nie rusza się.

 

 

A jak się kliknie najpierw na objekt i się przeciągnie myszkę ,a potem odciśnie poza objektem to porusza się w tą stronę w którą odcisnąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...