gol350 Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Kliknij prawym przyciskiem na obiekcie, a następnie lewym, żeby się poruszył. kiedy klikniesz PPM poza obiektem, przestanie być zaznaczony. Jeśli obiekt jest większy niż 16x16 to w tym miejscu: if (point_distance(mouse_x,mouse_y,x,y)<=8) if(point_distance(mouse_x,mouse_y,x,y)>8) Zamiast ósemek wstaw połowę długości/szerokości obiektu (zakładając, że jest kwadratowy) Dzięki chłopie .Ale teraz ,co zrobić, żeby on leciał prosto do góry, prosto w prawo itd. (nie na ukos). A po za tym chce zrobić tak ,że jak już się raz nada kierunek ruchu to ,żeby już nie móc go zmienić ,aż do momentu w którym objekt spotka się ze ścianą lub innym objektem. I jak to się już stanie(kolizja ) to , żeby znowu nadać ruch myszką .I ,żeby ludziki nie odbijały się od ściany do góry ,dół ani na boki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 GML direction = direction div 90 * 90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gol350 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 GMLdirection = direction div 90 * 90 Ja chcę zrobić tak żeby, jak się kliknie lewym przyciskiem poza objektem, to objekt nie rusza się. A jak się kliknie najpierw na objekt i się przeciągnie myszkę ,a potem odciśnie poza objektem to porusza się w tą stronę w którą odcisnąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 GML (Create) cath = false GML (MouseLeftButtonPressed) cath = true GML (MouseGlobalLeftReleased) if ( cath = true ) { //akcja poruszania cath = false } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się