PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Witam. Przedstawiam Wam przykład łańcuszka / wahadełka z fizyką XenoNa. Kiedyś dawałem coś takiego jako techdemo, ale zmienilem nieco rzeczy i oddaję jako przykład :) https://gmclan.org/up1105_4_XeDI_Pendulum.html PS. można wyłączyć tryb sił globalnych (które tu robią za grawitację) i wtedy będzie niezły efekt jak w kosmicznej próżni ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Dobre, tylko ciekawi mnie jedno - dla czego nie ma tego fajnego efektu bubble, miał być ;( 4/5 ;P A i pytanie poza temat: kiedy wyjdzie ta XenoNowa grafika dla c++? PS: czemu gdy ustawie se fps na np. 3000 to wyskakuje błąd w obj Bubble, "Unknow variable _xesubstancecreate", lol wszendzie wyskakuje :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Efekt bubble jest w skryptach [draw_drop()] ale nie uzylem go bo spowalnia gre ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 To wyrabia maksymalnie zaledwie 212FPS O.o Ale efekt nawet nawet :) Tylko nie wiem, po co ten łańcuszek przechodzi rzez bąbelki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 taka maksymalna predkosc gry jest spowodowana tym, ze jest aktywny iteracyjny strumien sil miedzyczasteczkowych, czyli jak wiadomo w iteracji - czas obliczen rosnie wraz z liczba wszystkich elementow do przetrawienia. niekiedy lancuszek przechodzi przez bombelki, bo lancuszek jest zbudowany z substancji, ktore sa polaczone silami, a sily te nie sa sztywny ogranicznikiem, ale przyciaganiem na konkretna odleglosc. gdy przy duzej predkosci (na dodatek przy sporej bezwladnosci) sily nie sa wystarczajaco mocne by utrzymac w sztywnej odleglosci obie substancje i powstaja przestrzenie miedzy substancjami. W skrocie: lancuszek przechodzi przez babelki bo sie rozciaga przy nadmiernej predkosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 To zrób tak, żeby się nie rozciągał :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 wtedy reszta fizyki bedzie skopana na maxa - tryb iteracyjny jest najlepiej "usztywniajacym" trybem ale tez najbardziej prockozernym (no ale przy malej liczbie substanji jest szybki, to tylko kwestia liczby substancji, a dokladnie liczby sil). nie da sie, to musi byc realistyczne, i w tej postaci jest, bo nie ma zadnej super mocnej sily w przyrodzie ktora by sztywno utrzymywala atomy niezaleznie od innych sil oddzialujacych na nie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 To zrób tak, żeby się nie rozciągał Wtedy byloby nie realistycznie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 niezłe naprawdę! szkoda tylko, że tyle kodzenia ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Myślę, że kodu nie jest dużo. Prosty, a dobry przykład ma często więcej. To zależy. A efekt jest boski, jest to o tyle realistyczne, że gdyby już ktoś bez dlla napisał takie coś (choć kodu byłoby wiele więcej), to byłoby to takie "kanciaste", a nie takie... "gumowe" :D ? Moim zdaniem bardzo dobre :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A efekt jest boski, jest to o tyle realistyczne, że gdyby już ktoś bez dlla napisał takie coś (choć kodu byłoby wiele więcej), to byłoby to takie "kanciaste", a nie takie... "gumowe" biggrin.gif ? x_o Twierdzisz że bez dlla nie możnaby osiągnąć identycznego efektu? >;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 No Yoda, wątpię, że ktoś by osiągnął identyczny efekt. Chodzi mi także o szybkość :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A zrobcie to cos w gm - z checia zobacze ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Spółka Pental company zaczyna prace... żartuję oczywiście :D . PsychiX - zrozum, że wystarczą podstawowe operatory arytmetyczne, wyświetlanie.. hmm... no nawet pixela o wybranym kolorze, pętle oczywiście, if, zmienne i chęci. Wszystko jest możliwe :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Hehe, no ze sie zrobi cos takiego w GM to nie watpie, ale mi chodzi by ktos udowodnil to ze da sie zrobic to w GM ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Chodzi mi także o szybkość smile.gif .Ehhh... to, że gra korzysta z DLL'a wcale nie oznacza, że będzie szybsza... Dla przykładu - chcę zrobić skrypt obliczający sumę dwóch liczb (dla przykładu, no :P), co będzie wydajneijsze: 1. Napisanie własnej funkcji w GM'ie. 2. Wczytywanie DLL'a, DLL to liczy, i zwraca nam wynik. Akurat przykład dość zły, bo ogólnie rzecz biorąc na DLL'u i tak wyjdzie szybciej, niż jakby to GM miał liczyć... :P I pytanie: PsichiX - używasz w swoim XenoNie jakiejś funkcji, której nie ma w GM'ie (i nie można by jej napisać (oczywiście bez użycia żadnego DLL'a :P))? Jeśli nie, to da się tego zrobić bez DLL'a, i tyle ;P Edit: Co jest O.o ? Najpierw Pental pisze do Yody, że nie da się tego zrobić samym GM'em, a potem pisze, że się da, bo "wszystko jest możliwe" O.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pental Stary Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 E, Yoda napisał, że chodzi mu o identyczność, a ja nie. Nie zaimponowałeś mi :sleep1: . A to co piszesz jest bez sensu, dll posiada wiele zalet. I nie kłóć się ze mną. Piszesz ciągle to samo. Powtarzam ci sensownie, a ty to samo, a nie lepiej pierw przeczytać dokładnie co napisałem i przeanalizować, a później pisać głupoty? Zaczynasz spory ze wszystkimi, a najczęściej ty popełniasz błąd, tylko ktoś inny go nie zauważa. Sofista od siedmiu boleści, phi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 @Dawidds: Hehe, a jakżeby inaczej, nie miałbym sensu wtedy robić dlla ;P Przedewszystkim są to funkcje optymalizujące obliczenia. PS. No a teraz róbta ktoś to w GM, bo serio jestem ciekaw czy znajdzie się ktoś kto to zrobi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Nie no , to czy GM to pociągnie to mnie już nie obchodzi ;p Ja tylko uważam że dałoby się coś takiego odzwierciedlić w GMie ( wszystko się da >:> ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Prawie wszystko, bo co jak co są XenoNowe tricki, których w GM nie powtorzysz ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Nom, ale na pewno dałoby się je jakoś obejść i zrobić inaczej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Ekhm, obejsc? Heh, no chyba ze innym dllem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 W sensie nie używać ich, tylko zrobić to inaczej, no ale mniejsza już, bo jakbyśmy się chcieli tak dalej zagłębiać... ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A ja moge zrobic animacje na spritach ! I tez bedzie taki efekt xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Nie, nie będzie taki efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A ja moge zrobic animacje na spritach ! I tez bedzie taki efekt xD Zrób chcę zobaczyć, jak zrobisz tą "animacją" kolizję ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 A PsichiX, mógłbyś w exe dac? Bo na tym kompie GM'a nie mam, a z chęcią bym sprawdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 https://gmclan.org/up3535_4_XeDI_Pendulum.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 super 5/5 efekt b.dobry, długo nad tym siedziałeś? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Praktycznie nie dlugo :) silnik ma o wiele wiecej mozliwosci, potrzeba mi tylko udowodnic to Wam ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się