Skocz do zawartości

XeDI Pendulum


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przedstawiam Wam przykład łańcuszka / wahadełka z fizyką XenoNa. Kiedyś dawałem coś takiego jako techdemo, ale zmienilem nieco rzeczy i oddaję jako przykład :)

 

https://gmclan.org/up1105_4_XeDI_Pendulum.html

 

PS. można wyłączyć tryb sił globalnych (które tu robią za grawitację) i wtedy będzie niezły efekt jak w kosmicznej próżni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre, tylko ciekawi mnie jedno - dla czego nie ma tego fajnego efektu bubble, miał być ;(

4/5 ;P

A i pytanie poza temat: kiedy wyjdzie ta XenoNowa grafika dla c++?

 

PS: czemu gdy ustawie se fps na np. 3000 to wyskakuje błąd w obj Bubble, "Unknow variable _xesubstancecreate", lol wszendzie wyskakuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt bubble jest w skryptach [draw_drop()] ale nie uzylem go bo spowalnia gre ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka maksymalna predkosc gry jest spowodowana tym, ze jest aktywny iteracyjny strumien sil miedzyczasteczkowych, czyli jak wiadomo w iteracji - czas obliczen rosnie wraz z liczba wszystkich elementow do przetrawienia.

 

niekiedy lancuszek przechodzi przez bombelki, bo lancuszek jest zbudowany z substancji, ktore sa polaczone silami, a sily te nie sa sztywny ogranicznikiem, ale przyciaganiem na konkretna odleglosc. gdy przy duzej predkosci (na dodatek przy sporej bezwladnosci) sily nie sa wystarczajaco mocne by utrzymac w sztywnej odleglosci obie substancje i powstaja przestrzenie miedzy substancjami. W skrocie: lancuszek przechodzi przez babelki bo sie rozciaga przy nadmiernej predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy reszta fizyki bedzie skopana na maxa - tryb iteracyjny jest najlepiej "usztywniajacym" trybem ale tez najbardziej prockozernym (no ale przy malej liczbie substanji jest szybki, to tylko kwestia liczby substancji, a dokladnie liczby sil). nie da sie, to musi byc realistyczne, i w tej postaci jest, bo nie ma zadnej super mocnej sily w przyrodzie ktora by sztywno utrzymywala atomy niezaleznie od innych sil oddzialujacych na nie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kodu nie jest dużo. Prosty, a dobry przykład ma często więcej. To zależy. A efekt jest boski, jest to o tyle realistyczne, że gdyby już ktoś bez dlla napisał takie coś (choć kodu byłoby wiele więcej), to byłoby to takie "kanciaste", a nie takie... "gumowe" :D ? Moim zdaniem bardzo dobre :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A efekt jest boski, jest to o tyle realistyczne, że gdyby już ktoś bez dlla napisał takie coś (choć kodu byłoby wiele więcej), to byłoby to takie "kanciaste", a nie takie... "gumowe" biggrin.gif ?

x_o

 

Twierdzisz że bez dlla nie możnaby osiągnąć identycznego efektu? >;o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrobcie to cos w gm - z checia zobacze ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no ze sie zrobi cos takiego w GM to nie watpie, ale mi chodzi by ktos udowodnil to ze da sie zrobic to w GM ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi także o szybkość smile.gif .
Ehhh... to, że gra korzysta z DLL'a wcale nie oznacza, że będzie szybsza...

 

Dla przykładu - chcę zrobić skrypt obliczający sumę dwóch liczb (dla przykładu, no :P), co będzie wydajneijsze:

1. Napisanie własnej funkcji w GM'ie.

2. Wczytywanie DLL'a, DLL to liczy, i zwraca nam wynik.

 

Akurat przykład dość zły, bo ogólnie rzecz biorąc na DLL'u i tak wyjdzie szybciej, niż jakby to GM miał liczyć... :P

 

I pytanie: PsichiX - używasz w swoim XenoNie jakiejś funkcji, której nie ma w GM'ie (i nie można by jej napisać (oczywiście bez użycia żadnego DLL'a :P))?

Jeśli nie, to da się tego zrobić bez DLL'a, i tyle ;P

 

Edit: Co jest O.o ?

Najpierw Pental pisze do Yody, że nie da się tego zrobić samym GM'em, a potem pisze, że się da, bo "wszystko jest możliwe" O.o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, Yoda napisał, że chodzi mu o identyczność, a ja nie. Nie zaimponowałeś mi :sleep1: . A to co piszesz jest bez sensu, dll posiada wiele zalet. I nie kłóć się ze mną. Piszesz ciągle to samo. Powtarzam ci sensownie, a ty to samo, a nie lepiej pierw przeczytać dokładnie co napisałem i przeanalizować, a później pisać głupoty? Zaczynasz spory ze wszystkimi, a najczęściej ty popełniasz błąd, tylko ktoś inny go nie zauważa. Sofista od siedmiu boleści, phi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dawidds: Hehe, a jakżeby inaczej, nie miałbym sensu wtedy robić dlla ;P Przedewszystkim są to funkcje optymalizujące obliczenia.

PS. No a teraz róbta ktoś to w GM, bo serio jestem ciekaw czy znajdzie się ktoś kto to zrobi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystko, bo co jak co są XenoNowe tricki, których w GM nie powtorzysz ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhm, obejsc? Heh, no chyba ze innym dllem xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie nie dlugo :) silnik ma o wiele wiecej mozliwosci, potrzeba mi tylko udowodnic to Wam ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...