Skocz do zawartości

Problem z create_effect


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kod w draw obiektu rain:

GML
if room==test{

effect_create_above(ef_rain,x,y,2,c_blue)

if !sound_isplaying(snd_rain){sound_loop(snd_rain);}

}

else{sound_stop(snd_rain);}

 

Zrobiłem event outside view i w nim instance_destroy();- ale nie pojawia się w ogóle ten deszcz!

 

W destroy obiektu rain mam effect_clear();

 

W create jest alarm na usuwanie obiektu.

 

Jeśli nie usunę tego efektu po wyjściu z view to gra się muli strasznie!!! Co robić? :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekty gmowe nie nadają się do takich rzeczy. Zrobiłeś, że gdy OBIEKT znajduje się poza viewem, to znika (obiekt a nie efekt deszczu!) A jak wiadomo, gdy zniknie obiekt wywołujący deszcz to przestaje padac:P Nie wiem, czy da się do zrobi za pomocą surface (wątpię), ewentualnie w grę wchodzi zabawa z draw_line, bądź normalne tworzenie systemu cząsteczek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiepsko.. Trzeba żeby ten deszcz padał co jakiś czas i dlatego muszę go niszczyć :| Słyszałem, że na niektórych komputerach particles nie działa i gry się nie odpalają. Trochę kiepskie rozwiązanie... A z draw_line to chyba marny efekt, co? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...