Paqoo Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Mam taki kod w draw obiektu rain: GML if room==test{ effect_create_above(ef_rain,x,y,2,c_blue) if !sound_isplaying(snd_rain){sound_loop(snd_rain);} } else{sound_stop(snd_rain);} Zrobiłem event outside view i w nim instance_destroy();- ale nie pojawia się w ogóle ten deszcz! W destroy obiektu rain mam effect_clear(); W create jest alarm na usuwanie obiektu. Jeśli nie usunę tego efektu po wyjściu z view to gra się muli strasznie!!! Co robić? :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Efekty gmowe nie nadają się do takich rzeczy. Zrobiłeś, że gdy OBIEKT znajduje się poza viewem, to znika (obiekt a nie efekt deszczu!) A jak wiadomo, gdy zniknie obiekt wywołujący deszcz to przestaje padac:P Nie wiem, czy da się do zrobi za pomocą surface (wątpię), ewentualnie w grę wchodzi zabawa z draw_line, bądź normalne tworzenie systemu cząsteczek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 To kiepsko.. Trzeba żeby ten deszcz padał co jakiś czas i dlatego muszę go niszczyć :| Słyszałem, że na niektórych komputerach particles nie działa i gry się nie odpalają. Trochę kiepskie rozwiązanie... A z draw_line to chyba marny efekt, co? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 daj to w step :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Dalej zamula. Nic nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 A z draw_line to chyba marny efekt, co? sad.gif x_o Nie marny jak się umie użyc. Zobacz mój przykład deszczu. Jest w uploaderze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Ten przykład już widziałem i nie pasuje on do widoku w mojej grze. Tak na marginesie to zabawny komiks stworzyłeś o mnie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 No to przerób tak żeby ci pasował :> Starczy zmienić kąt i kierunek padania deszczu. Tak na marginesie to zabawny komiks stworzyłeś o mnie tongue2.gif To fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Gdzie się ustawia ten direction tych kropel deszczu? Nie znam Twojego kodu. Nie ma komentarzy :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 X[ n ] i Y[ n ] to pozycje początkowe x i y danej kropli deszczu. A dir[ n ] to kierunek danej kropli. Tam gdzie są losowane X i Y ustaw tak zeby losowało tylko na całej szerokości viewa a na górnej krawędzi. A dir na 270. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Yoda ja nie wiem gdzie to wpisać :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się