Skocz do zawartości

objekt poruszający się w kierunku odciśnięcia myszy


gol350

Rekomendowane odpowiedzi

Zadałem to pytanie początkującym, ale oni nie odpowiedzieli.

 

Mam taki kod w Left Released:

 

if mouse_check_button_released(mb_left)=1 and mouse_x=320 and mouse_y<256;

move_contact_all(90,300)

if mouse_check_button_released(mb_left)=1 and mouse_x<320 and mouse_y=256;

move_contact_all(180,300)

 

 

 

Chcę zrobić tak ,żeby objekt po przeciągnięciu i odciśnięciu myszy poruszał się w kierunku przeciągnięcia i odciśnięcia myszy , a z tym kodem jest coś nie tak bo objekt leci na ukos. A ja bym chciał żeby leciał albo do góry albo w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu...

skoro kod jest w evencie Mouse Released, to po h...j jeszcze sprawdzasz to przez mouse_check_button_released()...?

 

GML
go_x = x;

go_y = y;

GML
if(mouse_check_button_released(mb_left))

{

go_x = mouse_x;

go_y = mouse_y;

}

 

 

if(go_x != round(x) || go_y != round(y))

{

mp_potential_step(<argumenty se ustaw sam, bo nie pamietam dokladnie;p> go_x, go_y, 2);

}

 

PS: Masz zwykłe chodzenie do punktu wciśnięcia myszy, bo tak to opisałeś, że wiesz ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu...

skoro kod jest w evencie Mouse Released, to po h...j jeszcze sprawdzasz to przez mouse_check_button_released()...?

 

GMLgo_x = x;

go_y = y;

GML<DIV class="gml_code">if(mouse_check_button_released(mb_left))

{

go_x = mouse_x;

go_y = mouse_y;

}

 

 

if(go_x != round(x) || go_y != round(y))

{

mp_potential_step( go_x, go_y, 2);

}

 

PS: Masz zwykłe chodzenie do punktu wciśnięcia myszy, bo tak to opisałeś, że wiesz ^_^

 

Wyskakuje mi taki błąd:

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Left Released

for object mon_2:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 2:

  go_x = x;

 

at position 2: Assignment operator expected.

 

Mi chodzi o to ,żeby obiekt poruszał się do ściany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, jednak nie można użyc wielu funkcji, jak np właśnie mp_potential_step.

Jednym słowem, w wersji niezarejestrowanej, nie zrobisz wielu rzeczy...

No właśnie . Dzięki za odpowiedź ,bo już myślałem, że się będziecie ze mnie śmiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...