Radio14 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Witam. Mam taki kod; Create: GML okrazenia=0 Step: GML if okrazenia=3 { show_message('WYGRANA Wygrywasz 200zł') global.money+=200 } Kolizja z Autem: GML okrazenia+=1 I gdy przejade przez metę to odrazu pisze że wygrałem. ;( Co zrobiłem źle?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Kolizja z Autem: Z tego co zrozumiałem to metą jedziesz xD (Ale na początku) Nie powinno być okrazenia=+1 Jeszcze ew. (ja tak zawsze robie ;p) GML if okrazenia=3 { show_message('WYGRANA Wygrywasz 200zł') global.money+=200 } else { } Ja tak tylko robię i prawdopodobnie jest dobre, aczkolwiek siła przyzwyczajenia ;p PS. Może lepiej daj ten kod w aucie ... będzie prościej ;p I będzie puste miejsce w objekcie meta Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 if okrazenia==3 Zrób na odwrót poza tym. fervi: źle robisz, to nie jest potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 GML if !okrazenia=3 { show_message('WYGRANA Wygrywasz 200zł') global.money+=200 } tak powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 frewi ciemna palo: puste ELSE po IF, to nie sila przyzyczajena tylko sila niekompetencji... Harv gamemaker przyjmuje w IF taksamo = jak == co do problemu: obiekt meta w kolizji z autem dolicza okrazene... UWAGA!!! POMYŚL!!! ---> samochod koliduje z meta tak dlugo jak dlugo te 2 obiekty sie stykaja - wiec - przez iles tam stepow (pewnie ok 20-40) za kazdym stepem : okrazenia+=1; policz sobie ile zaliczy korazen po 20 stepach? ( podpowiedz: 20) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Bassmaster idź się schowaj. Przy kolizji z autem daj GML if( ok ) { okrazenia+=1; alarm[0] = room_speed*3; ok = false; } W create: GML ok = true; Ten kod zabezpieczy przed ciągłą kolizją. Po okrążeniu następne zaliczy ci po 3 sekundach. Ale ogólne twój pomysł jest zły. Zrób kilka objektów checkpoint, w każdym create: GML check = instance_count( obj_checkpoint ) + 1; Przy kolizji z autem: GML if( instance_count( obj_checkpoint ) + 1 == check ) { global.check = 0; okrazenia += 1 } else if( check == global.check + 1 ) global.check = check I w create jakiegoś objektu global.check = 0; Ten kod sprawdza przy kolizji auta z checkpointem, czy checkpoint jest ostatni. Jeżeli tak, dodaje okrążenie i ustawia zmienną global.check na 0. Jeżeli nie sprawdza, czy przejechaliśmy przez wszystkie checkpointy aż do tego i jeżeli tak ustawi zmienną global.check na swoją ustaloną w create wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Żaden kod nie chodzi poprawnie. :angry: EDIT; Mógłby ktoś zrobić przykład?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 1. w create robimy zmienna wzium=0 2. w step obiektu meta wstawiasz klocek: "if there is an object at a position" (osmiokat z duuuza niebieska kulka) w object ustawiasz objekt samochodu x,y, zostawiasz na zero zaznaczasz kwadracik relative zaznaczasz kwadracik NOT po nizej wstawiasz kartke z kodem albo klocek ustawianie zmiennej: wzium=0; ponizej (tak aby wykonywalo sie poza warunkiem) mozesz wstawic to swoje: if okrazenia=3 { show_message('WYGRANA Wygrywasz 200zł') global.money+=200 } 3 w kolizji z samochodem robimy: if(wzium==0) { okrazenia+=1; wzium=1; } powinno zadzialac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Dzieki copoconaco, działa. Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi