Skocz do zawartości

Zablokowane Meta


Radio14

Rekomendowane odpowiedzi

Kolizja z Autem:

Z tego co zrozumiałem to metą jedziesz xD (Ale na początku)

 

Nie powinno być

okrazenia=+1

 

Jeszcze ew. (ja tak zawsze robie ;p)

GML
if okrazenia=3

{

show_message('WYGRANA

Wygrywasz 200zł')

global.money+=200

}

else

{

}

 

Ja tak tylko robię i prawdopodobnie jest dobre, aczkolwiek siła przyzwyczajenia ;p

 

PS. Może lepiej daj ten kod w aucie ... będzie prościej ;p I będzie puste miejsce w objekcie meta

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

frewi ciemna palo:

puste ELSE po IF, to nie sila przyzyczajena tylko sila niekompetencji...

 

Harv gamemaker przyjmuje w IF taksamo = jak ==

 

co do problemu:

 

obiekt meta w kolizji z autem dolicza okrazene...

 

UWAGA!!! POMYŚL!!! ---> samochod koliduje z meta tak dlugo jak dlugo te 2 obiekty sie stykaja -

 

wiec - przez iles tam stepow (pewnie ok 20-40) za kazdym stepem : okrazenia+=1;

 

policz sobie ile zaliczy korazen po 20 stepach? ( podpowiedz: 20)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bassmaster idź się schowaj.

Przy kolizji z autem daj

GML
if( ok ) {

okrazenia+=1;

alarm[0] = room_speed*3;

ok = false;

}

W create:

GML
ok = true;

 

Ten kod zabezpieczy przed ciągłą kolizją. Po okrążeniu następne zaliczy ci po 3 sekundach. Ale ogólne twój pomysł jest zły. Zrób kilka objektów checkpoint, w każdym create:

GML
check = instance_count( obj_checkpoint ) + 1;

Przy kolizji z autem:

GML
if( instance_count( obj_checkpoint ) + 1 == check )

{ global.check = 0; okrazenia += 1 }

else if( check == global.check + 1 ) global.check = check

I w create jakiegoś objektu global.check = 0;

 

Ten kod sprawdza przy kolizji auta z checkpointem, czy checkpoint jest ostatni. Jeżeli tak, dodaje okrążenie i ustawia zmienną global.check na 0. Jeżeli nie sprawdza, czy przejechaliśmy przez wszystkie checkpointy aż do tego i jeżeli tak ustawi zmienną global.check na swoją ustaloną w create wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. w create robimy zmienna wzium=0

2. w step obiektu meta wstawiasz klocek:

"if there is an object at a position" (osmiokat z duuuza niebieska kulka)

 

w object ustawiasz objekt samochodu

x,y, zostawiasz na zero

zaznaczasz kwadracik relative

zaznaczasz kwadracik NOT

 

po nizej wstawiasz kartke z kodem albo klocek ustawianie zmiennej:

wzium=0;

 

ponizej (tak aby wykonywalo sie poza warunkiem) mozesz wstawic to swoje:

 

if okrazenia=3

{

show_message('WYGRANA

Wygrywasz 200zł')

global.money+=200

}

 

 

3 w kolizji z samochodem robimy:

 

if(wzium==0)

{

 

okrazenia+=1;

 

wzium=1;

 

}

 

powinno zadzialac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...