Qubatron15 Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Nie miałem pojęcia, w jakim dziale to zamieścić, więc piszę tutaj. Od dawna planuję stworzyć horror w GMie. Mam na niego dużo fajnych pomysłów, które zapewne wykorzystam i jeśli się nic nie sknoci, to może wyjść nawet fajnie. Przez cały ten czas jedna rzecz mnie jednak męczy: GDZIE MAM UMIEŚCIĆ JEGO AKCJĘ!? I CZEGO MA DOTYCZYĆ FABUA? Horror bez żadnej historii w tle jest trochę płytki. Kilka szczegułów: - akcja ma dziać się w czasach teraźniejszych (XXI w. żeby nie było :P ), ewentualnie gracz może znaleźć się w jakimś bardzo dziwnym miejscu (więc nawiedzony dom odpada) - w grze gracz ma się wcielić w postać kobiecą (o ile uda mi się ją narysować :) ) - bohaterka nie ma być wyposażona w żadną broń (może mieć co najwyżej latarkę) - jej jedyna obronią ma być ucieczka - by było czuć to, że w kazdej chwili coś silniejszego moze ją zabić - miejsce akcji gry ma powiększać się z czasem jej przechodzenia (chodzi o odkrywanie nowych korytarzy, pomieszczeń itp.) - fajnie, jakby lokacja była zamknięta tzn. jakiś budynek czy coś takiego - bez wychodzenia na dwór - gra nie am straszyć wyglądem potworów (bo do tego trzeba mieć naprawdę dobrego grafika i animatora), tylko np. gwałtownymi zdarzeniami po dłuższej ciszy albo czymś w tym stylu - fajnie, jakby miała taki psychopatyczny charakter, żeby po rozwinięciu fabuły gracz nie wiedział, co jest co (dobre czy złe, uciekać czy nie, jest ściana czy też nie) - bohaterka moze mieć np. schizofrenie albo coś takiego ---> Ten punkt jednak nie jest konieczny. Traktujcie to jako "fajnie by tez było..." :) Myślałem o tym, żeby akcja działa się w okręcie podwodnym, w którym gracz jest sam uwięziony w mrocznych głębinach morza i czeka na ratunek. Możnaby wykorzystać wtedy niezły motyw wystrzeliwujących pod wpływem ciśnienia nitów ze ścian. Ale co tam by sie mogło właściwie oprócz tego dziać? Motyw psychologiczny ciężko jest w to wpleść, a zombie i mutanty są okleepane - choćby w Cold Fear`ze. Następnie myślałem o umieszczeniu akcji w ludzkim umyśle, ale stwierdziłem, że to trochę głupie, a ponadto raczej wykracza poza czasy teraźniejsze. Miejsce jest coprawda dziwne, ale jakoś mi się po prostu nie podoba - głupie, jak już mówiłem. :] Chciałbym, by było to coś innego. Coś zaskakującego, czego jeszcze nie było albo było bardzo rzadko. Trzeba jednak uważać, by nie przesadzić. :) Czekam na propozycje, za które będę bardzo wdzięczny... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Szablon albo warn - wybieraj. EDIT: Przenoszę do Valhalli, bo widzę, że autor nie ma nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIGLOAD Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Moim zdaniem tajny, podziemny szpital byłby niezłym pomysłem. A przyczyną mogłaby być jakaś choroba, która doprowadziła ludzi do takiego obłędu, że oni sami zaczęli się w nim zabijać. Bohaterka, mogłaby paść częściowej infekcji i mieć co jakiś czas jakieś delirium. Co do samego miejsca szpital mógłbyć nowo wybudowany i po drodze budowniczowie natknęli się na jakąś chorobę, która po pewnym czasie ujawniła się u wszystkich co uniemożliwiło jej wykrycie i cała historia się zaczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 A oglądałeś może "Dom na nawiedzonym wzgórzu"? Dobry horror, akcja dzieje się w opuszczonym zamku, gdzie kiedyś znajdował się szpital. Jeżeli masz możliwość, obejrzyj sobie, zapewne znajdziesz sporo pomysłów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 czyli nie masz nic i potrzebujesz fabuly... okret podwodny mowisz? no to masz: 2 wojna swiatowa, niemiecki uboot wraz z tajemnicza skrzynia i naukowcami (+nasza bohaterka jako jeden z jajoglowych) plynie sobie, gdy nagle wpada na niego aliancki samolot a niedlugo potem angielski niszczyciel. seria bomb glebinowych uszkadza akumulatory i stery, statek osiada na dnie trzeszczac niemilosiernie. akumulatory zdychaja zupelnie, jeden z jajoglowych wpada na genialny pomysl - jest przeciez tajemniczy artefakt w tajemniczej skrzyni. wszyscy radosnie podlaczaja go zamiast akumulatorow. prad wraca, okret zaczyna funkcjonowac, zaczyna sie wynurzac i kuku - to co bylo w skrzyni zaczyna przejmowac kontrole nad maszynami, okret znow idzie na dno, gasna swiatla, ciasne korytarze staja sie dziwnie dlugie i obszerne... zaraz, kamienna sciana na okrecie podwodnym? a te mechaniczne szkielety wygladaja jak by je ktos powycinal z dieslowskich silnikow, i dlaczego poskrzypujac z cicha suna w moja strone?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIGLOAD Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 To miało być w XXI w. A te szkielety to mimo wszystko potwory, z którymi kolega ma problem. Nie mniej fajny pomysł. Krieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 moze byc i atomowy okret podwodny ale to juz nie ma takiego klimatu, a potwory - musza jakies byc, nie musi ich byc wcale widac, wystarczy pokazac ich skutki ich morderczego dzialania - krzyki i wrzaski - zagladamy dalej a tam sieczka na scianach i suficie a dalej ciemnosc - czy pojdziesz jeszcze dalej nie majac zadnej broni oprocz gasnacej latarki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owyn Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Naprawdę nie lubię "Fabuy" w horrorach. Wymyśl coś innego :P Co do akcji, bohaterka ma latarkę która ma słabe baterie i na określony czas może ją włączać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Zrób Resident Evil 5 :D Hmmm... improwizuje. Budzisz się rano. Wstajesz z łóżka, nikogo nie ma. Rozglądasz się. W końcu natrafiasz na zabitych rodziców. Po chwili znajdujesz również zabite rodzeństwo. Nie masz pojęcia, co się stało. Zauważasz, że nie ma tu ciała twojego brata. Masz wyjść przed dom, a tu zza rogu wyskakuje na ciebie jakiś potwór. Cudem uciekasz... [koniec intra]. Gra zaczyna się, gdy jesteś już na podwórku. Widzisz, że twoje miasto jest całe zrujnowane. Domy porozwalane, na ulicach ciała ludzi. W całym mieście ani śladu jakiegoś życia. Postanawiasz zbadać sprawę. Mocno przestraszony, ledwo trzymając się na nogach idziesz przed siebie. Idziesz, idziesz, idziesz, i tu nagle widzisz jakieś ogrodzenie. [filmik] Zastanawiasz się, jak uda ci się przejść przejść to ogrodzenie, aż tu nagle, zza twoich pleców wyskakuje jakieś zwierze, powiedzmy pies. Ty odskakujesz na bok. Zwierzę chwilę na ciebie patrzy, i decyduje się wskoczy.c na siatkę. Zwierze ginie na miejscu - zostaje porażone prądem. Idziesz dalej się porozglądać. W różnych losowych miejscach w tym miasteczku będzie filmik, jak rzuca się na ciebie jakiś potwór (filmik to po prostu "gotowe" ustawienia ruchu jakiś obiektów, że przez chwilę tracisz kontrolę nad bohaterem.). W końcu, po całym dużym zwiedzaniu natrafiasz na... kurde, wena mi się skończyła :P Nie wiem, daj, że w końcu znajdujesz kogoś żywego, i on zostaje twoim szefem, wykonujesz dla niego zadania jakieś, z czasem znajdujecie jakieś dokumenty opisujące, dlaczego to miasto jest takie a nie inne. I zostawiłem ci "furtkę" z tym bratem, którego ciała nei znalazłeś. Zawsze się wymyśli coś, co jeszcze wciągnie :P O, mam nawet nazwę, Death City :D PS: Trochę to nie do tematu ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 JAK NIE NAZWYWAĆ HORRORU CZĘŚĆ 1 -- Death City -- Taka moja uwaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 To może akcja dzieje się powiedzmy np. w opuszczonej fabryce, w której był kilkanaście lat temu atak terrorystyczny (? nie wiem jak to nazwać, po prostu se weszli, zrobili rzeź, pozabijali wszystkich i tyle) podczas którego zginęli prawie wszyscy pracownicy, a sprawcy popełnili samobójstwo. Ocalały jedynie dwie osoby, które przypadkiem przebywały akurat w [jakimś tam miejscu w fabryce, dopisz co chcesz - kibel, łóżko, cokolwiek]. Od tego czasu prześladowały ich noc w noc sny o tym dniu. W jednym z takich snów, nagle odezwał się dziwny, demoniczny/mroczny głos, który kazał im przyjść tam, aby mógł dopełnić swego dzieła. Bohaterowie zainteresowani o co chodzi, poszli tam, no i, co tam zastali no to już Twoja inwencja. Może wykorzystaj trochę motywów z Silent Hilla? Nie ma pojęcia. Najważniejsze, żeby ta gra utrzymywała klimat ciągłego strachu, żeby gracz odczuwał strach, a nie straszaka, że co minutę wyskoczy duch, zrobi BUUU i to jest cały horror. Oczywiście główna bohaterka może być jak najbardziej kobietą, a jej towarzysz mężczyzną, wtedy by nawet się wyjaśniało co robili razem w tym tajemniczym miejscu :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się