Skocz do zawartości

Gra RPG w Game Maker


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ten temat ma na celu uzyskanie informacji o tym jaka powinna być gra RPG stworzona na GM. Chodzi o porównanie jej z obecnymi tworami i zaznaczenie błędów twórców/dodatkowych pomysłów, urozmaiceń jakie powinny się tam znaleźć. Co powiecie na ten temat?

Mój RPG rozwija się już dosyć szybko, ale muszę określić sobie konkretne cele. Wydaje mi się, że Khamar RPG ma szansę stać się legendą :twisted: Ale legenda szybko umrze jeśli będzie mało prawdopodobna, prawda? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imo graczy może przyciągnąć przede wszystkim ciekawa fabułą i dialogi, niebanalne questy. Jeśli chodzi o mechanikę gry to trudno wymyślić coś lepszego co nie wyszło do tej pory a ty byś zrobił to pięknie w GM :P Ja bym właśnie postawił na ten aspekt fabularny. Hud może być nawet najprostszy ale ma być schludny intuicyjny ale bez jakiś bajerów. Jak gra będzie dodatkowo bez bugów trudno nie spotkać się z samymi pozytywnymi ocenami. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze. Wszedzie tylko magia, rycerze magowie itp. Ciagle siekamy szkielety , walczymy z zombie itp itd To juz staje sie nudne.

 

"Prawdziwy" RPG powinien posiadac bardzo rozbudowany system rozwoju postaci. Juznie chodzi mi o slawne drzewka umiejetnosci ale takze o statystyki. Wg mnie im wiecej tym lepiej. Ale trzeba pamietac zeby tez nie przesadzic. Jakies glowne statystyki i podrzedne (Fallouty, Baldury itp)

 

Po trzecie juz znudzily mi sie gry w ktorych JEDEN czlowiek ratuje swiat. Moze by tak jakas grupka smialkow ?

 

Za rzut najbardziej do RPG pasujacy uwazam izometryczny.

 

Grafika nie musi byc az tak powalajaca z nog no ale pasowaloby, zeby rozrozniac zwierze od czlowieka ;)

 

Co jest dosyc wazne, to klimatyczna muzyka wraz z klimatyczny dzwiekami.

 

No i co najwazniejsze to FABULA. Jakas ciekawa, innowacyjna i nieoklepana.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wezmę pod uwagę to co mówicie. Największy problem sprawia mi wymyślenie jakichś ciekawych questów i postaci... Ogólnie część fabularna to trochę skomplikowana sprawa. Wiadomo, że RPG bez historii, wielu wątków to nie RPG! Potrzebna mi jakaś wskazówka co do wyglądu świata gry. Może mapka?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze by tak jakas grupka smialkow ?

Tak, ale żeby kierowało się jednym z nich. Nad drużyną trzeba panować i poświęcić ileśtam procent swojego mózgu dla każdej postaci. A jak masz jednego to lepiej nad nim panujesz :)

 

Jakieś duże sekrety by się przydały, np. zaginione miasto, o którym możesz usłyszeć, ale info o tym nie pojawia się w dzienniku zadań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałbym rozbudować ten świat tak, żeby gracz przechodząc grę jeden raz, nie wykonał wszystkich zadań...

 

Druga sprawa - robić ograniczenia poziomu? I jak rozwiązać sprawę ekwipunku postaci na początku gry? Rzucić graczowi jakieś skrzynie przy rozpoczęciu gry, czy dać już postaci w ekwipunek te przedmioty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy problem sprawia mi wymyślenie jakichś ciekawych questów i postaci...

Jak nie bedzie zadan w stylu, "idz zabij tego i wroc po nagrode" to juz bedzie bardzo dobrze.

 

Fabuly niestety nikt Ci nie wymysli, fabule w pelni powinienes sam wymyslec. Ale przeciez tyle tego jest, swiat post nuklearny, jakies odlegle cywilizacje zamieszkujace galaktyke itp itd

 

@Matthew, mozna i by kierowac wszystkimi ale z mozliwoscia pauzy + oczywiscie jakas im inteligencja by sie przydala aby sami walczyli gdy widza zagrozenie ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo powiedzieć - trudniej wykonać :D

Tak na poważnie to może zaczerpnę z czegoś pomysły do questów/fabuły. Myślałem nad skorzystaniem ze scenariuszy D&D (RPG) i wpleceniu kilku wątków od siebie. Praktycznie muszę dopracować grę pod względem bugów i dopiero wezmę się za rozbudowę świata, ale i tak potrzebuję wielu pomysłów. A z tymi dodatkowymi członkami drużyny to będzie troche roboty... Sam nie wiem, czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałbym rozbudować ten świat tak, żeby gracz przechodząc grę jeden raz, nie wykonał wszystkich zadań...

 

Zrob poprostu wolny swiat dla gracza. Ze bedzie mogl wszedzie isc bez wykonania jakiego kolwiek zadania, ale oczywiscie im dalej tym trudniej sie dostac

 

Druga sprawa - robić ograniczenia poziomu?

 

Zacytuje sie prosto z tego posta. "Im dalej tym trudniej .." :P

 

I jak rozwiązać sprawę ekwipunku postaci na początku gry? Rzucić graczowi jakieś skrzynie przy rozpoczęciu gry, czy dać już postaci w ekwipunek te przedmioty?

 

Zalezy od fabuly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idz zabij tego i wroc po nagrode to juz bedzie bardzo dobrze

kurcze trochę to będzie trudne :P imo kilka takich oklepanych questów na rozluźnienie i "poexpienie" też by się przydało. Ja bym polecał taką przeplatankę : raz typowa rzeź, raz coś bardziej do pomyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze trochę to będzie trudne :P imo kilka takich oklepanych questów na rozluźnienie i "poexpienie" też by się przydało. Ja bym polecał taką przeplatankę : raz typowa rzeź, raz coś bardziej do pomyślenia.

 

Mi sie bardzo podobaja zadania z eskortami karawan, bronieniem jakiegos punktu itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy dajecie mi bardzo ważne lekcje. Dziękuję :) Ktoś jeszcze coś ma do powiedzenia? A jak wygląda sprawa szybkości gry? Muszę ładować zasoby. Ktoś wie jak ładować pliki mp3/wav i grafiki? Jakiś dobry sposób? To bardzo ważne, bo jak gra będzie obszerna to po co czekać jak można z pliku wczytywać grafiki i muzykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa - robić ograniczenia poziomu?
Imo to najleiej w ogóle nie robić "leveli". W dzisiejszych czasach, żeby przyciągnąć gracza trzeba zrywać ze schematami. Można na przykład zastąpić poziomy słownymi opisami poszczególnych umiejętności ("Łucznictwo - początkujący" etc.).

 

Muszę ładować zasoby. Ktoś wie jak ładować pliki mp3/wav i grafiki? Jakiś dobry sposób?
Przeanalizuj te przyĸłady, powinny pomóc:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jeśli naprawdę nie masz nic ważniejszego do roboty, dodaj dwa scenariusze z dwoma postaciami, spotykające się w kilku miejscach. Takie 100% przygody w przygodzie. Druga postać wcale nie musi być pozytywna. Może gracz po przejściu chciałby pokierować Głównym Złym? Jeśli gra będzie naprawdę dobra, każda dodatkowa godzina gry to duuży plus.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Jak ktoś nie ma klawiatury to ta gra mu raczej nie pójdzie. Odpalałem ją pod Windows 98 bez karty 3D i nie poszło nie wiem dlaczego :) Może było za mało pamięci RAM - to pewnie przez to, że gra się tak długo ładuje (muszę opracować te zasoby).

 

Dialogi będą fajne - to nie klon Tibii, że wpisujemy jakieś nudne teksty. Będzie kilka komend i dodatkowe questowe żeby np. uzyskać informacje albo ukończyć quest.

 

Bardziej mnie zastanawia, czy przy tworzeniu postaci wystarczy taki system:

 

PODAJ:

- profesję

- płeć

- imię

- charakter

 

Wydaje mi się, że nie ma co komplikować. Jeśli chodzi o umiejętności i czary to będzie się dało ich nauczyć od NPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do systemu umiejętności: exp, ale w innym znaczeniu, tj.

Jeśli używasz magii, to zwiększa ci się exp w dziedzinie "Magia".

Jeśli walczysz kuszą, to zwiększa ci się exp w dziedzinie "Kusznictwo".

Główny exp, to suma expa z innych dziedzin.

Exp potrzebny do zdobycia kolejnego poziomu w danej dziedzinie niech się nie zmienia, niech będzie stały, np. 1000pkt Zmniejszać się powinien współczynnik expa, czyli:

Strzelasz do szczura z łuku i trafiasz - +32pkt do łucznictwa

Jeszcze pare szczurów...

Awans na Łucznictwo - lvl 2

Strzelasz do szczura z łuku i trafiasz - +24pkt do łucznictwa

 

Stwory niech się nie respawnują co chwila. Niech to robią co rozdział - właśnie, zrób podział na rozdziały i epizody (3 rozdziały to 1 epizod).

 

Dodaj może jeszcze jakieś elementy dodatkowe, np. szamanizm (rozmowy z duchami, łączenie się z nimi (Król Szamanów! XD))...

 

Lokacje muszą być różnorodne. Niech te najciekawsze będą dobrze chronione, żeby podsycić ciekawość gracza, co tam się kryje.

 

Hmm... chyba sam zacznę robić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...