Skocz do zawartości

Zablokowane 3D Modeler


Rekomendowane odpowiedzi

I ie kłóć się, bo sam dobrze o tym wiesz:

Nikt z Twojego programu nie skorzysta.

no ok jest kiepski masz rajcie oto co tym kiepskim programem w którym jak to niektórzy mówią nic się nie da zrobić

ja zrobiłem

 

>Image<<

 

I dodam że całkiem fajnie się modelowało tylko przydała by się opcja kopiuj istniejący obiekt to by nieco uprościło i przyśpieszyło prace będę musiał się tym zająć no i jeszcze to żeby texturki od razu wrzucone też exportował ale to może w następnych wersji ^^

 

a tak a pro po tak jak poprzednik porównywanie tego programu do blendera to jak porównywać mrówkę do sokoła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

I to jest dowod na to ze tworca najlepiej wie jak uzywac swoje dzielo - tak samo jak ja moge zrobic cuda w xenonie tak samo Ty bedziesz robil w tym piekne rzeczy, ale reszta bedzie sie glowic co sie z czym je. Dla tego raczej nikt z tego nie skorzysta, ale gdybys zmienil interface i obsluge na bardziej intuicyjne to kto wie, nawet takie nieoptymalne modele moga sie znalesc w rownie nie optymalnych grach korzystajac z tego programu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest dowod na to ze tworca najlepiej wie jak uzywac swoje dzielo - tak samo jak ja moge zrobic cuda w xenonie tak samo Ty bedziesz robil w tym piekne rzeczy, ale reszta bedzie sie glowic co sie z czym je. Dla tego raczej nikt z tego nie skorzysta, ale gdybys zmienil interface i obsluge na bardziej intuicyjne to kto wie, nawet takie nieoptymalne modele moga sie znalesc w rownie nie optymalnych grach korzystajac z tego programu :)

 

A tam no nie zależy tyle od programu ile od sposobu budowania modeli kupę czasu spędziłem w second life gdzie nauczyłem się budować czasem nawet niesamowite rzeczy za pomocą prostych obiektów oczywiście SL ma znacznie większe możliwości od tego programu ale na podobnej zasadzie działa :3

 

poza tym to był tylko przykład że się jednak da coś zrobić i to nawet nie brzydkiego :3

 

 

Edit : A tu macie wersie 3D do obejrzenia :3>>Download<<

a motion blur wyłącza się prawym przyciskiem myszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy ale ten motion blur jest ZA WOLNY i troche bardziej niz kiczowaty ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawidds: A czy blender modeluje te obiekty kodem z GMa ? Pewnie nie, więc Twoje porównanie jest bez sensu. Równie dobrze mogę powiedzieć, że 3D Studio Max jest lepsze od jego modelera i od blendera bo ma większe możliwości. Zastanów się co piszesz bo na razie widzę, że na siłę chcesz się do czegoś przyczepić.
Fajnie, fajnie, ale pytanko.

Właściwie to po co eksport modelu do kodu GM'a...?

Czy dzięki temu gra będzie działała lepiej?

 

Dobra, skończmy kłótnie, bo to nudzić zaczyna.

Popraw interfejs, zaznaczanie, zrób jakieś instynktowne skalowanie, przesuwanie, obracanie, wygodniejsze obracanie widoku, możliwość zaznaczania kilku obiektów, to może zmienię zdanie

 

Ale jedno mnie ciekawi - jak wykonałeś w tym programie ten płotek...? Bo to jakby, niemożliwe jest :P Znaczy "normalną" metodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy ale ten motion blur jest ZA WOLNY i troche bardziej niz kiczowaty ;p

a tam lepszego nie mam :3

 

Fajnie, fajnie, ale pytanko.

Właściwie to po co eksport modelu do kodu GM'a...?

Czy dzięki temu gra będzie działała lepiej?

 

Dobra, skończmy kłótnie, bo to nudzić zaczyna.

Popraw interfejs, zaznaczanie, zrób jakieś instynktowne skalowanie, przesuwanie, obracanie, wygodniejsze obracanie widoku, możliwość zaznaczania kilku obiektów, to może zmienię zdanie

 

Ale jedno mnie ciekawi - jak wykonałeś w tym programie ten płotek...? Bo to jakby, niemożliwe jest :P Znaczy "normalną" metodą.

Chłopie tobie to trzeba wszystko łopatologicznie tłumaczyć już mówiłem jak jesteś taki expert albo nie interesujesz się 3d to co się nie przyda ty lubisz tak robić modele do gm w blenderze a ja lubię tak zabij mnie za to poza tym z tego co widzę niektórym też się podoba i to mi wystarczy

i ja się nie kłócę to ty na siłę chcesz powiedzieć ze to zły program no dobra to zły program zdaje sobie sprawę ze ma wady i co podniosła ci się samo ocena bo bender był robiony przesz sztab ludzi a ja jestem jeden idź hopie zrób mi windowsa samemu no dajesz

 

Chłopie nie mam siły do ciebie już, zrobiłem ci coś że zbudowałem sobie modeler zachowujesz się tak jakbym co najmniej matkę ci zabił moim modelerem >.< (żal.pl)

 

Dla innych : to też odnosi się do postu w galerii grafice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kot tu się kłóci '-.-

 

Ja chcę zakończyć te kłótnie, a ty tutaj mnie dalej wyzywasz :P

 

A Twojego programu do Blendera nie porównywałem.

Używałem Blendera tylko jako przykładu, że ten program jakby, no, nie ma sensu używania :P

Naprawdę szybciej jest coś narysować w tym już wypominanym Blenderze - a i obsługa jest łatwiejsza.

Temu chyba nie zaprzeczysz...?

 

I przyznaj, że przesuwanie obiektu poprzez ręczne wpisywanie wartości, podobnie z obracaniem i skalowaniem jest trochę, no, niewygodne...?

A coś tak "podstawowego", jak obrót kamery też jest niewygodne :P

Dodaj coś takiego, że przy dodawaniu powiedzmy stożka, pojawiają się w nim 3 duże punkty (kropki). Jeden na czubku, drugi na środku podstawy, trzeci na krawędzi podstawy. I przesuwając je możesz w prosty sposób zmieniać kształt stożka.

Podobne uproszczenie zrób z przesuwaniem oraz skalowaniem obiektów.

 

O, nawet pomysł mam. 3 tryby:

1. SKALOWANIE - po zaznaczeniu obiektu zostaje on obrysowany kwadratem, coś al'a zaznaczenie, i na kwadracie, powiedzmy w dolnym lewym rogu, pojawia się punkcik. I za ten punkcik możemy przeciągać i skalować figurę (całą, również, jeśli zaznaczysz kilka obiektów, kilka figur naraz)

2. OBRACANIE - trochę cięższe. Po zaznaczeniu obiektu zostaje on obrysowany jakby 3 pierścieniami (3 osie), które możesz przeciągać i jednocześnie obracać figurę. Ewentualnie, jakbyś czegoś takiego nie dał rady zrobić, to po prostu po wyborze tego trybu i zaznaczeniu obiektu pojawia się jakby menu (al'a Paint - po wyborze powiedzmy narzędzia linia pojawia się menu wyboru grubości linii), z możliwością wyboru osi, wokół której będzie obracana figura, i będzie się ją wtedy obracać rolką myszy :P

3. MODYFIKACJA - to, co napisałem powyżej - na stożku pojawiają się 3 punkty szczególne, na walcu tez 3, na sześcianie 2

 

Dodaj też opcję eksportu obrazka - bo robienie screena trochę... głupie jest :P

Wiem, że program służy do modelowania, ale taka funkcja może się przydać.

 

Ja się naprawdę kłócić nie zacząłem.

Tylko napisałem właściwie wady tego programu...?

 

Ja tym postem kończę temat 3D Modelera - a przynajmniej do wydania ewentualnej nowej wersji.

A jak dalej chcesz coś do mnie pisać - to pisz PW, bo to powoli pod SPAM podbiega... :P

 

PS: A, i używaj przecinków :P

 

Edit: LOL :P

"i kOT się kłóci", miało być

"i kTO się kłóci" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kot tu się kłóci '-.-

 

Ja chcę zakończyć te kłótnie, a ty tutaj mnie dalej wyzywasz :P

Więc po konewkę żeś się unosił takim głupim postem w galerii grafice jak to nawet nie do ciebie było ja ci tylko grzecznie mówię daj se już siana

 

A Twojego programu do Blendera nie porównywałem.

Używałem Blendera tylko jako przykładu, że ten program jakby, no, nie ma sensu używania :P

Naprawdę szybciej jest coś narysować w tym już wypominanym Blenderze - a i obsługa jest łatwiejsza.

Temu chyba nie zaprzeczysz...?

a zaprzeczę dla mnie z całą pewnością blender nie jest za wygony brakuje mi w nim jak by to powiedzieć pewnego rodzaje stałych fizycznych znaczy nie wygodnie mi się w nim ustawa osobne obiekty nie raz tworze obiekt a on jest h wie jak daleko i się muszę męczyć z przesuwaniem go nie lubię takich programów 100 razy bardziej mi się podoba serious editor (z gry serious sam) ale poza tą grą do niczego innego serious editor się nie nadaje :3

 

I przyznaj, że przesuwanie obiektu poprzez ręczne wpisywanie wartości, podobnie z obracaniem i skalowaniem jest trochę, no, niewygodne...?

A coś tak "podstawowego", jak obrót kamery też jest niewygodne :P

Dodaj coś takiego, że przy dodawaniu powiedzmy stożka, pojawiają się w nim 3 duże punkty (kropki). Jeden na czubku, drugi na środku podstawy, trzeci na krawędzi podstawy. I przesuwając je możesz w prosty sposób zmieniać kształt stożka.

Podobne uproszczenie zrób z przesuwaniem oraz skalowaniem obiektów.

to nie jest blender i nie zamierza być

parę rzeczy wprowadzę ale na pewno nie będą w stanie zaspokoić twoich wymagani

od tego masz blendera :3

 

 

O, nawet pomysł mam. 3 tryby:

1. SKALOWANIE - po zaznaczeniu obiektu zostaje on obrysowany kwadratem, coś al'a zaznaczenie, i na kwadracie, powiedzmy w dolnym lewym rogu, pojawia się punkcik. I za ten punkcik możemy przeciągać i skalować figurę (całą, również, jeśli zaznaczysz kilka obiektów, kilka figur naraz)

2. OBRACANIE - trochę cięższe. Po zaznaczeniu obiektu zostaje on obrysowany jakby 3 pierścieniami (3 osie), które możesz przeciągać i jednocześnie obracać figurę. Ewentualnie, jakbyś czegoś takiego nie dał rady zrobić, to po prostu po wyborze tego trybu i zaznaczeniu obiektu pojawia się jakby menu (al'a Paint - po wyborze powiedzmy narzędzia linia pojawia się menu wyboru grubości linii), z możliwością wyboru osi, wokół której będzie obracana figura, i będzie się ją wtedy obracać rolką myszy :P

3. MODYFIKACJA - to, co napisałem powyżej - na stożku pojawiają się 3 punkty szczególne, na walcu tez 3, na sześcianie 2

jak chcesz ja nikomu nie zabraniem zrobić lepszego programu od mojego . Poza tym misiu kolorowy samo zaznaczanie za pomocą myszki która porusza się w 2d było dość karkołomni a i tak nie działa poprawnie jak mówiłem proszę bardzo droga wolna każdy może zrobić sobie taki modeler przecież nikomu nie zabronię :3

 

Dodaj też opcję eksportu obrazka - bo robienie screena trochę... głupie jest :P

Wiem, że program służy do modelowania, ale taka funkcja może się przydać.

To akurat da się zrobić

 

Ja się naprawdę kłócić nie zacząłem.

Tylko napisałem właściwie wady tego programu...?

które już od dawna są mi znane :3

nie poradzę że nie jestem aż taki dobry by zrobić lepszy modeler

 

Ja tym postem kończę temat 3D Modelera - a przynajmniej do wydania ewentualnej nowej wersji.

A jak dalej chcesz coś do mnie pisać - to pisz PW, bo to powoli pod SPAM podbiega... :P

 

PS: A, i używaj przecinków :P

 

Edit: LOL :P

"i kOT się kłóci", miało być

"i kTO się kłóci" :P

ja się tez nie kłócę ci tylko tłumacz

 

no wreszcie

dzięki za twoją opinie no i chyba na tym kończymy ten rozdział rozmowy (mam nadzieje :3)

a pisać na pw nie mam po co chyba wszystko wyjaśnione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok następna wersja v0.3 jest dostępna :3 Na początku topic'u jest już link do nowej wersji :3

 

 

dodane rzeczy

-kompas w hud

-możliwości kopiowania istniejącego obiektu

I włączani wyłączanie niebieskiego koloru gdy obiekt jest zaznaczony

 

bugi naprawione

więc w Wall kod był źle generowany podczas eksportacji

 

Jakby ktoś się czepiał o doubleposta, to pozwoliłem LionXowi go zrobić z racji, że chce zakomunikować nową wersję programu.

Marmot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tego w tym nie będzie na 100 % (nie takie założenie mam od początku on po prostu jest do d3d_draw...)

No ale niestety bez tego program daleko nie zajedzie. bo spójrz: jak już ktoś początkujący tego użyje i mu przestana wystarczyć podstawowe bryły, to chciałby coś na polygonach zrobić.

PS. nie pisze się hod ani hood (YYG) tylko hud.. ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale niestety bez tego program daleko nie zajedzie. bo spójrz: jak już ktoś początkujący tego użyje i mu przestana wystarczyć podstawowe bryły, to chciałby coś na polygonach zrobić.

PS. nie pisze się hod ani hood (YYG) tylko hud.. ;p

A tam od tego są programy taki jak blender itp :3

 

oj walnąłem się bo dawno tego słowa nie używałem XP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...o niewyobrazalnie duzych wymaganiach, gdy sie to wszystko wsadzi do gry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...o niewyobrazalnie duzych wymaganiach, gdy sie to wszystko wsadzi do gry ;)

Jeśli się nie umie robić gier to pewnie tak każda gra będzie miała duże wymagania nie tylko zrobiona dzięki mojemu edytorowi

 

ale jeśli się będzie pamiętać o optymalizacji I wyłączaniu nie potrzebnych rzeczy to powinno śmigać :3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia :) zapomniales ze od jakosci modeli w duzej mierze zalerzy optymalizacja. poza tym crysis smiga na takich detalach modeli dzieki temu ze optymalizacja objela rendering i kolejki wyswietlania, a w GM o tym juz zapomniano, wiec tu trzeba optymalizacje zaczac od modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia :) zapomniales ze od jakosci modeli w duzej mierze zalerzy optymalizacja. poza tym crysis smiga na takich detalach modeli dzieki temu ze optymalizacja objela rendering i kolejki wyswietlania, a w GM o tym juz zapomniano, wiec tu trzeba optymalizacje zaczac od modeli.

Mi ono nie potrzebne poza tym no fakt ilości vertexów ma główne znaczenie (nie mówię że nie) ale nie można zapomnieć też że jeśli się nie będzie dezaktywować obiektów to i 2D gry będą się ciąć

bo kluczowa sprawa to nie tylko detaliczności modeli ale też ilości obiektów wyświetlanych naraz poza tym nie powiedziałem o jaką optymalizacje mi chodzi więc tu taka mała podpowiedz (nie dla ciebie oczywiście bo na 100% już o tym wiesz)

 

wyłączyć trzeba też w niektórych modelach culling

 

jeśli zastosuje się mgłę

będzie się miało tak z 3 wersje tego samego modelu ale o różnej detaliczności i będzie się je wyświetlać w zależności od odległości pomiędzy player'em a modelem plus się je zdezaktywuje gdy już będą za mgłą

 

nie będzie się używać texturek zbyt detalicznych (textura ma bardziej wpływ na rozmiar gry i czas ładowania)

 

 

tych metod jest jeszcze więcej ale nie chce mi się rozpisywać jak ktoś zna angielski to odsyłam tu

http://gmc.yoyogames.com/?showtopic=170735

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nowa wersja już gotowa co nowego :

 

-Skróty klawiszowe "X","Y","Z" do przesuwania obiektu

-Skróty klawiszowe "L","H","W" do skalowania obiektu

 

-zaznaczanie wieloobiektowe

- manager teksturek

-manager obiektów

- screen shooter

 

Obsługa managera tekstur:

LPM - wybór wybranej tekstury

PPM - load nowej tekstury a miejsce poprzedniej

SPM - kasuj wybraną teksture

LPM+PPM - zmiana nazwy tekstury

SCR Up , SCR Down - przewijanie listy textur

 

Obsługa managera obiektów:

LPM - wybór wybranej obiektu

shift + LPM -zaznaczanie więcej niż jeden obiekt

PPM - odznaczanie danego obiektu

SCR Up , SCR Down - przewijanie listy obiektów

 

ctrl+A - zaznacz wszystkie obiekty

 

Oficjalnie nie ma jeszcze zapisywania projektu nie oficjalnie można to zrobić f5 ? zapis

f6 - ładowanie nie działa poprawnie znaczy nie wczytuje tekstur

 

poprawione bugy

-przy anulowaniu eksportu

przy anulowaniu textury

 

 

pobierz tu >>Download<<

 

lub w pierwszym poście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnalem i przetestowalem. I musze powiedziec ze pomimo dodatkowych opcji wspomagajacych to interface dalej mocno kuleje. Proponuje go zmienic na bardziej intuicyjny wtedy bedzie mozna powiedziec ze programik do czegos sie nadaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnalem i przetestowalem. I musze powiedziec ze pomimo dodatkowych opcji wspomagajacych to interface dalej mocno kuleje. Proponuje go zmienic na bardziej intuicyjny wtedy bedzie mozna powiedziec ze programik do czegos sie nadaje :)

Mi się podoba i taki miał być tu w moim modelerze najważniejsze jest matematyczna dokładności

trochę wkurza to wpisywanie tych X,Y,Z może lepiej zrobić, że jak wcisnę X, to objekt można strzałką przesunąć?

Hmm to akurat da się zrobić pomyśle nad tym choć nie obiecuje że zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę żę gdybyś napisał pomoc, co jak zrobić było by łatwiej, i jeszcze takie 1 ulepszenie, wymaga duzo pracy ale

 

na czybkach kwadratu zrób kulki w drawie, i jak kliknie się na kwadrat kulki się pokazują klikniesz na kulke i są 3 strzalki x,y,z, tak jest w wielu programach to ulatwia prace :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, mowiles ze ten modeler jest przede wszystkim dla poczatkujacych w 3d, zeby latwo zrobili model. No ale jaki poczatkujacy w 3d bedzie sie babral w "matematyczna dokladnosc" chcac zrobic szybko i latwo model? To z lekka bez sensu.

To ja juz nie wiem dla kogo robisz ten program. Dla poczatkujacych czy dla siebie? Ja ciagle stoje za tym by zmienic interface.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na czybkach kwadratu zrób kulki w drawie, i jak kliknie się na kwadrat kulki się pokazują klikniesz na kulke i są 3 strzalki x,y,z, tak jest w wielu programach to ulatwia prace :)

Wiem o co chodzi i nie tego nie będzie

A pomoc przecież jest filmik co prawda nie za bardzo aktualny do nowej wersji Ale można się nauczyć podstaw obsługiwana tego programu

hmm, mowiles ze ten modeler jest przede wszystkim dla poczatkujacych w 3d, zeby latwo zrobili model. No ale jaki poczatkujacy w 3d bedzie sie babral w "matematyczna dokladnosc" chcac zrobic szybko i latwo model? To z lekka bez sensu.

To ja juz nie wiem dla kogo robisz ten program. Dla poczatkujacych czy dla siebie? Ja ciagle stoje za tym by zmienic interface.

Zaraz zaraz nie ciągnij mnie za język nigdy stricto nie powiedziałem że jest dla początkujących jedynie wyraziłem się że oni by mogli zaleście dla niego zastosowanie zwłaszcza jeśli budują modele w taki sposób że najpierw piszą kod w draw a potem testują czy wszystko jest na swoim miejscu sam przez długi czas tak właśnie robiłem modele w gm, i tak głównie modeler robie dla siebie ale nie jestem samolub dlatego udostępniam go innym :3

I wdrażam niektóre z ich pomysłów co poprawić by im tez się wygodnie modelowało podkreślam tu niektóre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla takiego laika jak mnie program jest wyśmienity. Zrobiłem już w nim kilka obiektów, teraz próbuję zrobić duży budynek (supermarket) i mam kilka problemów:

 

1. Czy jest możliwość obracania obiektu o dany kąt stopni (np. chcę zrobić trójkątny dach obiektu)?

2. Jak po wyjściu z programu odczytuje się projekt (zrobiłem broń i chcę dodać do niej celownik)?

 

Zachęcam do rozwijania tego programu, na pewno będę śledził jego losy na bieżąco ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...