Farkraj Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Witam mam o to taki może i głupi problem. np. Mamy zmienną global.yy = 0, chcę zrobić tabelkę w którą wpisujemy np. 5, i jeżeli wpiszemy 5 i wciśniemy ok zmienna global.yy = 5. Nie mam pomysłu jak zrobić wpisywanie do okienka i też jak zrobić aby program odczytywał jaką liczbe wpisałem i zmienił tą zmienną na tą liczbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 GML asd = get_integer("podaj liczbe:",""); global.yy = asd; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 28 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 a mógłbyś mi to wytłumaczyć tak żebym wiedział na przyszłosć? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 GML get_integer("podaj liczbe:",""); Zwraca liczbę, którą wpisałeś w pokazujące się okienko. Można by też tak: GML global.yy = get_integer("podaj liczbe:",""); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 28 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 i gdzie to mam dać? ( w jakiej akcji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Tam gdzie chcesz, byle nie w step, draw i podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 28 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Dzięki wam! działa :) Ale mam jeszcze jedno pytanko, jak zrobić odejmowanie od siebie zmiennych np. żeby obliczało zmienna atk - zmienna def = zmienna zadany_dmg, np. 5-3=2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 CREATE Hero: GML global.atak=5 global.dmg=global.atak-global.def_enemy CREATE Enemy: GML global.def_enemy=4 global.hp_enemy=20 STEP: GML if //atak { global.atak-global.def_enemy=global.dmg global.dmg-global.hp_enemy } Nie sprawdzalem czy dziala ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 WTF zmienne wroga na globalnych i jeszcze obliczanie dmg na create i "global.atak-global.def_enemy=global.dmg" wtf ;DD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 No co spiacy jestem ;P E:A tak poza tematem co to znaczy "WTF" i "BTW" bo nie wiem? xD ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 28 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 Ja tworze taki jakby "obliczator" do gry słownej na forum ;] wiec to program bardziej niz gra i niemam tam hero, mam 4 zmienne: global.atak, global.atak2, global.obrona, global.obrona2. chciałbym zrobić tak że ustawiam je tymi liczbami które wpisze w ramkę a puźniej żeby program odejmował to co wpisałem, jeżeli wpisalem w global.atak 5 a w global.obrona2 3 to zeby odjelo je od siebie i wyszedł DMG global.atak to atak bohatera a global.obrona2 to obrona przeciwnika, czyli zwykle to bohater a zmienna2 to przeciwnik :) //EDIT Poradziłem sobie, w evencie przyciśniecia spacji wpisałem GML global.dmg=global.atak-global.obrona2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się