MisieK-GM Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 rem wspólrzedne na srodku ekranu x=320 y=240 rem synchronizacja sync on rem poczatek glownej petli do rem czysci ekran w kazdym cylku cls ` ładuje obraz postaci load image "gracz.bmp",1 `położenie postaci x = 0 y = 0 `poruszanie sie postaci if upkey()=1 then y=y-1 if downkey()=1 then y=y+1 if leftkey()=1 then x=x-1 if rightkey()=1 then x=x+1 ` przyporządkowanie postaci do sprite'a sprite 1,x,y,1 if x < 10 then x = 11 if x > 565 then x = 564 rem aktualizuje ekran sync rem koniec petli loop To ten kod i zapisalem plik tak jak bylby to przyklad wlaczam i wyskakuje ze cos nie tak w lini 16(czylki ladowanie obrazka gracza) zapisalem to nawet do *.exe i tez nic czemu wyskakuje ten blad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Nie wiem jak działa DB ale... czy wczytywanie obrazka co cykl to jest dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisieK-GM Opublikowano 27 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 Tak bo obrazki nie sa przechowywane w pamieci pliku np. np jezeli chcesz zeby po nbacisnieciu strzlki w lewo byla zmiana obrazka to sie dajesz load image "lewo.bmp",1 a jak w prawo to tak samo, zawsze trzeba tak robic, o to Ci chodzilo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2008 A to nie przypadkiem "sprite" wywołuje rysowanie? http://files.thegamecreators.com/developer..._background.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisieK-GM Opublikowano 28 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 No tak, ale jak chcesz zmienic sprite to dajesz load image, bo "sprite" to tak jak byt zmienna przechowywujaca obrazki, tzn ona je wyswietla, przynajmniej mi sie tak wydaje, DB ucze sie od niedawna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 rem wspólrzedne na srodku ekranu x=320 y=240 rem po co ci to, skoro potem ustawiasz na 0 i 0? rem synchronizacja sync on rem i to też po co? x=0 y=0 `po co dawałeś x=0 i y=0 w petli? rem poczatek glownej petli do if upkey()=1 then y=y-1 if downkey()=1 then y=y+1 if leftkey()=1 then x=x-1 if rightkey()=1 then x=x+1 cls load image "gracz.bmp",1 sprite 1,x,y,1 if x < 10 then x = 11 if x > 565 then x = 564 sync loop spróbuj tak, dawno nie kodziłem w DBP a masz obrazek o nazwie gracz.bmp? ;o i jaki błąd ci wyświetla? o nie wziąłes kod z wikipedii.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisieK-GM Opublikowano 28 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 o nie wziąłes kod z wikipedii.... No bo sie dopieo ucze, ale nie wiem czemu nie dziala ;( , tak mam taki obrazek ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 28 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2008 i jaki błąd ci wyświetla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się