Skocz do zawartości

[Dark BASIC] Co złego w kodzie?


MisieK-GM

Rekomendowane odpowiedzi

rem wspólrzedne na srodku ekranu
x=320
y=240

rem synchronizacja
sync on

rem poczatek glownej petli
do

rem czysci ekran w kazdym cylku
cls


` ładuje obraz postaci
load image "gracz.bmp",1

`położenie postaci
x = 0
y = 0

`poruszanie sie postaci
if upkey()=1 then y=y-1
if downkey()=1 then y=y+1
if leftkey()=1 then x=x-1
if rightkey()=1 then x=x+1

` przyporządkowanie postaci do sprite'a
sprite 1,x,y,1

if x < 10 then x = 11
if x > 565 then x = 564

rem aktualizuje ekran
sync

rem koniec petli
loop

To ten kod i zapisalem plik tak jak bylby to przyklad wlaczam i wyskakuje ze cos nie tak w lini 16(czylki ladowanie obrazka gracza) zapisalem to nawet do *.exe i tez nic czemu wyskakuje ten blad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rem wspólrzedne na srodku ekranu
x=320
y=240 
rem po co ci to, skoro potem ustawiasz na 0 i 0?

rem synchronizacja
sync on
rem i to też po co?

x=0
y=0
`po co dawałeś x=0 i y=0 w petli?
rem poczatek glownej petli
do
if upkey()=1 then y=y-1
if downkey()=1 then y=y+1
if leftkey()=1 then x=x-1
if rightkey()=1 then x=x+1
cls
load image "gracz.bmp",1
sprite 1,x,y,1
if x < 10 then x = 11
if x > 565 then x = 564
sync
loop

spróbuj tak, dawno nie kodziłem w DBP

a masz obrazek o nazwie gracz.bmp? ;o

i jaki błąd ci wyświetla?

o nie wziąłes kod z wikipedii....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...