Dawidsu Opublikowano 30 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2004 Co mniej negatywnie wpływa na szybkość gry? 1. Obiekt z kodem owym w funkcji Draw draw_sprite(granat,-1,view_left,view_top) 2. Obiekt z kodem owym w stepie x=view_left; y=view_top; A jego sprite to oczywiście granat Co mniej zwalnia grę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 30 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2004 Uważam że obie funkcje wpływają na szybkość gry równomiernie, gdyż obie wykonywane są przez cały czas istnienia danego obiektu. Moge się jednak mylić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 30 Czerwca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2004 Co jest gorsze a co lepsze? Niby czemu? Te dwa eventy służą do czego innego. Step nie jest niewydajne, tylko jak już ktoś to napisał sprawdzane jest cały czas. Kłopot w tym, że trzeba umieć z niego korzystać, a nie bezmyślnie jak to część robi. Ja przykładowo zrobiłem zaznaczanie jednostek i proste chodzenie. Gdy miałem na raz paredziesiąt zaznaczonych, gra osiągała ~190 fps! Druga sprawa, draw. Tego radzę unikać jak ognia. Funkcje rysujące są strasznie procożerne. Prawdziwa jatka zacznie się w GM 6.0. Sam się niecierpliwię. Draw często można zastąpić różnymi trickami. Przykładowo zielona obwódka wokół jednostek zaznaczonych. Metodą draw szybkość spadał do parudziesięciu fps przy paru jednostkach. Gdy zrobiłem metodą tworzenia obiektu o spricie zielonej ramki dla każdego obiektu i żeby za nim podążała, gra... praktycznie nie straciła żadnych fps'ów. Optymalizacja i jeszcze raz optymalizacja! Sadam : Optymalizacja i Optymalizacja. Lock :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi