Skocz do zawartości

Zablokowane Step czy Draw


Dawidsu

Rekomendowane odpowiedzi

Co mniej negatywnie wpływa na szybkość gry?

1. Obiekt z kodem owym w funkcji Draw

draw_sprite(granat,-1,view_left,view_top)

 

2. Obiekt z kodem owym w stepie

x=view_left; y=view_top;

A jego sprite to oczywiście granat

 

Co mniej zwalnia grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Co jest gorsze a co lepsze? Niby czemu? Te dwa eventy służą do czego innego.

Step nie jest niewydajne, tylko jak już ktoś to napisał sprawdzane jest cały czas. Kłopot w tym, że trzeba umieć z niego korzystać, a nie bezmyślnie jak to część robi. Ja przykładowo zrobiłem zaznaczanie jednostek i proste chodzenie. Gdy miałem na raz paredziesiąt zaznaczonych, gra osiągała ~190 fps!

 

Druga sprawa, draw. Tego radzę unikać jak ognia. Funkcje rysujące są strasznie procożerne. Prawdziwa jatka zacznie się w GM 6.0. Sam się niecierpliwię. Draw często można zastąpić różnymi trickami. Przykładowo zielona obwódka wokół jednostek zaznaczonych. Metodą draw szybkość spadał do parudziesięciu fps przy paru jednostkach. Gdy zrobiłem metodą tworzenia obiektu o spricie zielonej ramki dla każdego obiektu i żeby za nim podążała, gra... praktycznie nie straciła żadnych fps'ów. Optymalizacja i jeszcze raz optymalizacja!

 

Sadam : Optymalizacja i Optymalizacja. Lock :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...