Skocz do zawartości

Wii emu?


g-Enjoy

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem trochę czasu poszperać po sieci i znalazłem coś o nazwie "Dolphin", rzekomo emulator GC i Wii. No przecież Wii to GC z lepszą grafiką i procesorem. Fakt, uruchomiło jakiś homebrew i wyświetliło mi intro w Super Mario Galaxy. Opinie?

 

127882.jpeg

 

Wiem tyle, że na wczytanie jednego pliku elf czy dol czekałem ponad pół godziny :|

Jeżeli masz peceta, który ma mniej niż 1GB ramu, nie ma sensu tego pobierać.

 

Wiem, że to piractwo, ale nie mam jak z samego rana iść do sklepu i kupować The Legend of Zelda: Twilight Princess, podobno ta gra chodzi na tym emulatorze w miarę przyzwoicie, więc pobiorę dla testu. Niestety pod swoje Wii mam tylko Super Mario Galaxy i NFSPS :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to wkurza że konsole są zabezpieczone, że nie można ściągnąć gry z neta i wypróbować żeby potem kupić. (Na szczęście mam PS2 ze Swapem ;) ) Jeśli emu PS2 do tej pory nie obsługuje wszystkiego to strach pomyśleć kiedy na tym emulatorze uruchomi się cokolwiek porządnie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to wkurza że konsole są zabezpieczone, że nie można ściągnąć gry z neta i wypróbować żeby potem kupić. (Na szczęście mam PS2 ze Swapem ;) ) Jeśli emu PS2 do tej pory nie obsługuje wszystkiego to strach pomyśleć kiedy na tym emulatorze uruchomi się cokolwiek porządnie. :P

Ha, u mojego znajomego postawiliśmy emu PS2 ze wszystkimi bajerami na Quad-Core Q6600 i mieliśmy 250FPS w menu PS2, Jak 3 zasuwał na 65FPS.

PS2 mam, jak większość wie. Tyle, że ja używam Modbo Chip'a. No w sumie z Wii nie ma aż takich problemów, do homebrew wystarczy Ci twilight hack.

O święta Maryjo, NFSPS się uruchomił ;o

 

EDIT:

A jednak crash

127885.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie ma obrazka.

2. Wii nie jest "odrobinkę mocniejsze niż GC", tylko "zdecydowanie mocniejsze niż pierwszy Xbox" (a jak wiemy, konsolka znienawidzonego przez Tuxmany Microsoftu jest mocniejsza niż GC i PS2). GC to zemuluje na pewno, ale gry z Wii ledwo odpalisz (no i Super Mario Galaxy nie ma intra przed włączeniem sejwa).

3. Bez kontrolera emulowanie Wii prawdopodobnie nie ma sensu. Jak można wygodnie emulować wiilotowe akcje? Coś mi się nie widzi posuwanie myszki i zabawa rolką. Przynajmniej można sensownie pograć w tytuły bez tych zbędnych bajerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie ma obrazka.

2. Wii nie jest "odrobinkę mocniejsze niż GC", tylko "zdecydowanie mocniejsze niż pierwszy Xbox" (a jak wiemy, konsolka znienawidzonego przez Tuxmany Microsoftu jest mocniejsza niż GC i PS2). GC to zemuluje na pewno, ale gry z Wii ledwo odpalisz (no i Super Mario Galaxy nie ma intra przed włączeniem sejwa).

3. Bez kontrolera emulowanie Wii prawdopodobnie nie ma sensu. Jak można wygodnie emulować wiilotowe akcje? Coś mi się nie widzi posuwanie myszki i zabawa rolką. Przynajmniej można sensownie pograć w tytuły bez tych zbędnych bajerów.

A zapytałeś się czy mam Wii? :boxed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Wii nie jest "odrobinkę mocniejsze niż GC", tylko "zdecydowanie mocniejsze niż pierwszy Xbox" (a jak wiemy, konsolka znienawidzonego przez Tuxmany Microsoftu jest mocniejsza niż GC i PS2). GC to zemuluje na pewno, ale gry z Wii ledwo odpalisz (no i Super Mario Galaxy nie ma intra przed włączeniem sejwa).

 

 

Wii

Procesory:

CPU: bazujący na PowerPC procesor "Broadway" wykonany w technologii 90 nm, prawdopodobnie* o szybkości 729 MHz[36]

GPU: ATI "Hollywood" GPU wykonany w technologii 90 nm[37] prawdopodobnie* taktowany na 243 MHz[36]

Pamięć:

88 MB głównej pamięci (24 MB "wewnętrznej" 1T-SRAM zintegrowanej z układem graficznym, 64 MB "zewnętrznej" GDDR3 SDRAM)[38]

3 MB pamięci na tekstury

 

Xbox

CPU: zmodyfikowana wersja Pentium III pracująca z częstotliwością 733 MHz (FSB 133 Mhz z obsługą MMX i SSE, slot Micro-PGA2, 180 nm, 32 KB L1 cache, 128 KB L2 cache)

GPU: NVIDIA NV2A 233MHz

RAM: 64 MB DDR dzielone pomiędzy CPU i GPU

 

I dla porównania

PS2

CPU - 300MHZ

RAM 32mb

GPU - "Graphics Synthesizer" : 150 MHz, 4 MB eDRAM

 

Patrzcie, taka mała moc a komputery mają do tej pory problemy z tymi konsolami ;/

Więc na emulacje Xbox'a 360 i Playstation 3 na bardzo długie lata można zapomnieć ;)

 

A co tematu:

Na co komu emulator WII?

Konsole są poto aby na nich grać a nie je emulować :/

Z resztą druga sprawa to to że cała zabawa z Wii to jego kontroler, co będziesz mieć za zabawę na pc?

 

Po prostu lepiej wyskoczyć z 1000zł na Wii i mieć więcej zabawy niż na PC - konsole żyją dłużej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzcie, taka mała moc a komputery mają do tej pory problemy z tymi konsolami ;/

Więc na emulacje Xbox'a 360 i Playstation 3 na bardzo długie lata można zapomnieć ;)

 

Hm, nie sądzę, bo co do emulacji xklocka już czekać nie musimy, są emulatory.

A co do wydajności tych emulatorów na pecetach:

PS2 to 32-biotowa maszyna, którą trudniej zemulować niż np. 8-bitowego NESa. Procesor przetwarza masę instrukcji, których nie rozumie na te, które jest w stanie zrozumieć. Renderowaniem grafik nie zajmuje się grafika, tylko sam procesor, i to jest problem.

 

Drugi wątek:

Shylios wiem, dlatego kupiłem Wii i xkloca i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapytałeś się czy mam Wii?

Wiem że masz Wii. Ja też mam. Ale ktoś może nie mieć Wii, pobrać emu i iso, a potem bawić się myszką (panów zboczeńców pokroju Kamrata czy Harva [bez obrazy] proszę o pohamowaine się tym razem ;p). Dlaczego ocenzurowałeś nazwę emulatora na screenie, gdy w pierwszym poście jest zapisana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsole mają tak kiepski sprzęt, bo konsola nie zawraca sobie procesora duperelami typu kernel, biblioteki itp. i wszystko odwołuje się bezpośrednio do sprzętu w trakcie kompilacji takiej gry, bez pośredników rodzaju DirectX. I co ważne teoretycznie dzięki temu konsole mogą kosztować mniej, a w praktyce więcej kasy leci do kieszeni firmy.

 

(Pomyślcie sobie co by teraz było jakby jakiś szaleniec postanowił złożyć z dość nowych komponentów konsolę i zrezygnować z części zysku.)

 

Praktycznie taki emulator działałby na full speedzie - ale twórcom emulatorów brakuje wyobraźni, bo zamiast wykminić sposób jak go zwirtualizować idą po najmniejszej linii oporu i tylko interpretują kod programu. Najczęściej dlatego, że po prostu nie ma dokumentacji i muszą wszystko reverse engineerować. Zobaczcie jak działają aplikacje pod Wine na linuksie (emulacja), a jak działają pod całym wirtualizowanym Windowsem (przekazywanie instrukcji do procesora bez żadnych zabaw z nimi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że masz Wii. Ja też mam. Ale ktoś może nie mieć Wii, pobrać emu i iso, a potem bawić się myszką (panów zboczeńców pokroju Kamrata czy Harva [bez obrazy] proszę o pohamowaine się tym razem ;p). Dlaczego ocenzurowałeś nazwę emulatora na screenie, gdy w pierwszym poście jest zapisana?

Pokazywałem tego screena na innym forum ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieter: A skąd wiesz, że ten od Wii nie działa? Ja nie próbowałem, ale może. Podobno konsolowym przerabiaczom udało się manipulować diodami na Wiilocie, a to przeczytałem ponad rok temu. A to Ee-stick, czy jakoś, wygląda nijak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja was uspokoje odwracając uwagę od kłótni :)

 

Otóż ciekawi mnie, czy Dolphin płynnie dźwignąłby Super Smash Bros Melee na sprzęcie:

 

Proc. 2.6 intela (hardware mnie nie ciekawi, więc tajników swojego sprzętu nie znam :) )

Nvidia GeForce5200

Ram 2 gb.

A oprócz tego XP pro SP2

 

BTW: Prosiłbym nie doradzać zakupu GC, dla jednej gry się nie opłaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja was uspokoje odwracając uwagę od kłótni :)

 

Otóż ciekawi mnie, czy Dolphin płynnie dźwignąłby Super Smash Bros Melee na sprzęcie:

 

Proc. 2.6 intela (hardware mnie nie ciekawi, więc tajników swojego sprzętu nie znam :) )

Nvidia GeForce5200

Ram 2 gb.

A oprócz tego XP pro SP2

 

BTW: Prosiłbym nie doradzać zakupu GC, dla jednej gry się nie opłaca

Core 2 Duo? Quad?

Mi się udało uruchomić tylko te dwie giery.

Ah, Ty mówisz o GameCube, pewnie, że tak ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsole mają tak kiepski sprzęt, bo konsola nie zawraca sobie procesora duperelami typu kernel, biblioteki itp. i wszystko odwołuje się bezpośrednio do sprzętu w trakcie kompilacji takiej gry, bez pośredników rodzaju DirectX. I co ważne teoretycznie dzięki temu konsole mogą kosztować mniej, a w praktyce więcej kasy leci do kieszeni firmy.

 

(Pomyślcie sobie co by teraz było jakby jakiś szaleniec postanowił złożyć z dość nowych komponentów konsolę i zrezygnować z części zysku.)

 

Praktycznie taki emulator działałby na full speedzie - ale twórcom emulatorów brakuje wyobraźni, bo zamiast wykminić sposób jak go zwirtualizować idą po najmniejszej linii oporu i tylko interpretują kod programu. Najczęściej dlatego, że po prostu nie ma dokumentacji i muszą wszystko reverse engineerować. Zobaczcie jak działają aplikacje pod Wine na linuksie (emulacja), a jak działają pod całym wirtualizowanym Windowsem (przekazywanie instrukcji do procesora bez żadnych zabaw z nimi).

 

Wine to nie emulator

 

To jest Winapi dla X11. Równie dobrze mógłbyś powiedzieć iż windows nt i w góre jest emulatorem gdyż tam Winapi jest wykonywane przez NTapi (Z nazwy się chyba tak to nazywa ;p)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...