FanN Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Witam otóż mam problem. Nie wiem za bardzo jak o tym napisac wiec moze wytlumacze po kolei o co mi chodzi :). Mamy do dyspozycji: Obiekty: Obiekt_1 Obiekt_2 Sprity: Sprite_1 Sprite_2 Sprite_3 Sprite_4 Obiekt_2 idzie w stronę obiektu_1 i teraz do rzeczy :) Gdy obiekt_2 stoi przed obiektem_1 to sprite obiektu_1 zmienia się na sprite_1 Gdy obiekt_2 stoi z lewej strony obiektu_1 to sprite obiektu_1 zmienia się na sprite_2 Gdy obiekt_2 stoi za obiektem_1 to sprite obiektu_1 zmienia się na sprite_3 Gdy obiekt_2 stoi z prawej strony obiektu_1 to sprite obiektu_1 zmienia się na sprite_4 J/w napisalem :P chodzi mi o zmiane spritu obiektu_1 w zależności od miejsca obiektu_2 Z góry THX za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 sprawdzaj pozycję x i y obiektu_1 względem pozycji obiektu_2. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Hmmm.. No dobra :P ale jak? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Skorzystaj z funkcji point_direction ;) pierwsze dwa argumenty to współżędne objektu_1 a trzeci i czwarty to współżędne objektu_2. Przyrównaj tą funkcję do jakiejś zmiennej a później warunkami sprawdzaj kierunek :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Mogl by ktos dac przyklad?:P Bo cos mi to nie wychodzi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 GML //w step obiektu_1 if instance_exists(obiekt_2) //na wszelki wypadek ,jakby obiektu nie było w roomie { kierunek=point_direction(x,y,obiekt_2.x,obiekt_2.y) if kierunek>=45 && kierunek<135 sprite_index=sprite_3 if kierunek>=135 && kierunek<225 sprite_index=sprite_2 if kierunek>=225 && kierunek<315 sprite_index=sprite_1 if kierunek>=315 && kierunek <45 sprite_index=sprite_4 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanN Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Dzięki Ci ^^ bardzo mi pomogles :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się