Lechu4444 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Robię strzelankę dla dwóch osób. Chcę aby każda z osób dostała 3 życia i gdy jedna dostanie pociskiem to traci jedno. Aby osoba traciła życie już zrobiłem zrobiłem też system strzelania i chodzenia. Jenak gdy strzele 2 kule w 1 gracza a w drugiego jedną kule. Wyświetla się komunikat że wygrał gracz 1. Jestem początkującym i nie znam za bardzo gml i robię gry przez akcje. Czy jest jakieś rozwiązanie aby każdy gracz miał swoje życia?? THX z góry i sorka że nie poszukałem na forum dokładniej odpowiedzi na pytanie jeśli ten temat już był to proszę o wysłanie mi linku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Robię strzelankę dla dwóch osób. Chcę aby każda z osób dostała 3 życia i gdy jedna dostanie pociskiem to traci jedno. Aby osoba traciła życie już zrobiłem zrobiłem też system strzelania i chodzenia. Jenak gdy strzele 2 kule w 1 gracza a w drugiego jedną kule. Wyświetla się komunikat że wygrał gracz 1. Jestem początkującym i nie znam za bardzo gml i robię gry przez akcje. Czy jest jakieś rozwiązanie aby każdy gracz miał swoje życia?? THX z góry i sorka że nie poszukałem na forum dokładniej odpowiedzi na pytanie jeśli ten temat już był to proszę o wysłanie mi linku. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: Gracz 1: Create: GML hp = 100 Draw: GML draw_set_color( c_white ); draw_rectangle( x - 20, y - 21, x + 20, y - 18, 0 ); draw_set_color( c_red ); draw_rectangle( x - 20, y - 21, x - 20 + ( hp / 2.5 ), y - 18, 0 ); draw_set_color( c_black ); draw_rectangle( x - 20, y - 21, x + 20, y - 18, 1 ); Gracz 2: Create: GML hp = 100 Draw: GML draw_set_color( c_white ); draw_rectangle( x - 20, y - 21, x + 20, y - 18, 0 ); draw_set_color( c_red ); draw_rectangle( x - 20, y - 21, x - 20 + ( hp / 2.5 ), y - 18, 0 ); draw_set_color( c_black ); draw_rectangle( x - 20, y - 21, x + 20, y - 18, 1 ); X i Y możesz pozmieniać tak, aby Tobie pasowało w grze :) A jeśli chcesz, aby pasek poruszał się za graczem do x dodaj: GML +view_xview[0] a do y: GML +view_yview[0] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tidimel Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 create pierwszego gracza: zycie1=3; create drugiego gracza: zycie2=3; w kolizji z pociskiem (pierwszy gracz) zycie1-=1; w kolizji z pociskiem (drugi gracz) zycie2-=1; w create kontrolera wygrana=0; w stepie kontrolera if zycie1==0 { wygrana=1; } eslse if zycie2==0 { wygrana=2; } if (wygrana==1) { //wyswietl obrazek lub coś } else if (wygrana==2) { //wyswietl obrazek 2; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 zycie1, zycie2 mozna zmienic na zycie i zrobic adresowanie gdzie nalezy ( w kontrolerze )... a jak juz ma byc to zycie1, zycie2 to muszą być globalne, albo adresowanie ale wtedy nie widze powodu innych nazw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tidimel Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Heh przyzwyczajenie z c++ xD, tak myślałem że tak można zrobić, ale nie kombinowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 A co ma do tego c++. Tam też nie można tak robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tidimel Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Każdy ma swój styl kodzenia. Ja akurat kodze tak i wszystko działa =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 To życzę powodzenia w projekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 zycie1, zycie2 mozna zmienic na zycie i zrobic adresowanie gdzie nalezy ( w kontrolerze )... a jak juz ma byc to zycie1, zycie2 to muszą być globalne, albo adresowanie ale wtedy nie widze powodu innych nazw. A jak zrobić te zmienne globalne, albo adresowanie, bo jak już mówiłem jestem bardzo początkujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tidimel Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 W create ziomków wpisujesz tylko: zycie=3; (W oby dwóch tak samo) a później odwołujesz się do nich tak np: ziom1.zycie-=1; Po prostu podajesz na początku nazwę objektu. Mam nadzieje że o to biega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 w takim wypadku odradzam zmienne globalne. Zastosuj lokalne sirluki ci podał co masz zrobić. GML //adresujesz np. tak : nazwa_obiektu.nazwa_zmiennej=wartość; //albo podając jego id: numerid.nazwa_zmiennej=wartość; //możesz też poprzez with: with (nazwa_obiektu) {coś tam;} //albo zaraz przy tworzeniu instancji pobrać jego id i przechować w zmiennej np tak: i=instance_create(x,y,obj); i.nazwa_zmiennej=wartość; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się