I am Lord Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 chciałem sprawić aby co stepa komp sprawdzał różnice 2 kątów: direction i image_alpha problem w tym że gdy któryś przekroczy 359 to ma wartość 0 i wtedy całe liczenie jest schrzanione. Oto kod : GML dirangle=image_angle-direction; Zobrazuje obliczeniami ten problem: jeżeli image_angle=180 a direction=90 to wynik jest 90 ( tu jest tak jak chce ) jeżeli image_angle=180 a direction=270 to wynik jest -90 ( tu też jest dobrze ) ale jak image_angle=0 a direction=90 to wynik jest -90 ( tu jest tak jak chce ) image_angle=0 a direction=270 to wynik jest -270 ( tu jest właśnie ten problem bo wynik jest -270 a chcę aby wbył 90 ) Zobrazuje jeszcze na obrazku tą sytuację: Chcę aby wyliczył mi zielone pole jak więc to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Może sprawdzaj czy direction jest większe niż 180 i jesli tak to zastosuj takie coś: GML roznica_katow = 360 + ( image_angle - direction ); ;p Niezbyt profesjonalny ten sposób. Z tego można zrobić jeden wzór tylko trzeba się sign(x) pobawić czekaj czekaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Mam tu taki uber skrypt: dirdiv GML var dif if(argument1>argument0+180) { dif=-((360-argument1)+argument0) } else{ if(argument0>argument1+180) { dif=((360-argument0)+argument1) } else{ dif=argument1-argument0 } } return dif GML roznica_katow = dirdiv (image_angle , direction ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Oto mi chodziło twój uber scrypt działa thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się