Skocz do zawartości

Wyrównanie do siatki


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić, by object0 poruszam się do kursora myszki wyrównany do siatki 32*32? Próbowałem wielu rzeczy, ale nadal nic.

 

 

2. Da się za pomocą GMa zmienić pozycję kursora myszki?

 

Dzięki i pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi o to, że object0 pojawia się tam gdzie kursor, tylko, że object0 "idzie" move_towards_point

w stronę kursora wyrównany do siatki

move_towards_point(mouse_x, mouse_y, 5)? aha zaraz dopiszę resztę już kminię

dodaj po tym

GML
x=x div 32*32
powinno chodzić ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo to:

GML
move_towards_point(mouse_x div 32 * 32,mouse_y div 32 * 32, 5)

a jak nie o to chodziło, to to:

 

CREATE:

GML
xx=x

yy=y

STEP:

GML
xx+=lengthdir_x(5,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))

yy+=lengthdir_y(5,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))

x = xx div 32 * 32;

y = yy div 32 * 32;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo to:

GML
move_towards_point(mouse_x div 32 * 32,mouse_y div 32 * 32, 5)

a jak nie o to chodziło, to to:

 

CREATE:

GML
xx=x

yy=y

STEP:

GML
xx+=lengthdir_x(5,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))

yy+=lengthdir_y(5,point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))

x = xx div 32 * 32;

y = yy div 32 * 32;

 

 

Dzięki działa, a mam jeszcze pytanie, bo jak obiekt zektnie się z myszką, to zaczyna "szaleć" tj migać i skakać po sąsiednich polach, a jak zrobić, że jak wejdzie pod myszkę, to się zatrzymuje, a jak myszka będzie poza nim to on będzie dalej "ją" gonił ?

(mouse enter działa tylko wtedy, jak poruszymy kursorem na obiekcie. A jak zrobić, żeby powyższa rzecz, działała nawet, jak kursor jest nieruchomy?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki działa, a mam jeszcze pytanie, bo jak obiekt zektnie się z myszką, to zaczyna "szaleć" tj migać i skakać po sąsiednich polach, a jak zrobić, że jak wejdzie pod myszkę, to się zatrzymuje, a jak myszka będzie poza nim to on będzie dalej "ją" gonił ?

GML
if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)=0 speed=0

else //kod na poruszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...