Skocz do zawartości

zapisywanie wartości zmiennych do pliku binarnego.


Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem robić sobie edytor do gry ale taki który zapisuje plik binarny (na razie bez rozszerzenia) nie textowy po to aby było trudno go edytować ręcznie ( np przez notatnik ). No i pojawia się problem podczas zapisywania

 

skrypt save

GML
fname=get_string("wpisz nazwę pliku którego chcesz zapisać","filebin")

file=file_text_open_write(fname);

file_text_close(file);

 

file=file_bin_open(fname,1);

obj=Obiekt;

num=instance_number(obj)*3

var i;i=0;

for (j=0;j<num;j+=3)

{

O=instance_find(obj,i);

file_bin_seek(file,j);

file_bin_write_byte(file,O.x);

file_bin_seek(file,j+1);

file_bin_write_byte(file,O.y);

file_bin_seek(file,j+2);

file_bin_write_byte(file,O.image_angle);

i+=1;

}

 

file_bin_close(file);

 

i wszystko było by dobrze gdyby nie to że 1 bit mieści tylko liczbę 256.

a więc jeżeli zmienna np.x przekroczy tą wartość np będzie wynosić 500 to wtedy w pliku nie zapisuje się:

wartość 2 bitowa 01 F4 tylko 1 bitowa F4 bez 01.

Nie wiem właśnie jak zmusić gm żeby zapisał mi 2 bity gdy to jest konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
file_bin_write_byte( file, O.x & 255 );

file_bin_write_byte( file,O.x & 65280 );

file_bin_write_byte( file,O.x & 16711680 );

file_bin_write_byte( file,O.x & 4278190080 );

i masz jako real.

 

EDIT

Chyba tak lepiej. A w starym pomyliłem kierunki bo powinno być w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam plik do tego problemu może to rozjaśni sprawę.

Stawiamy lewym

zapisujemy "S" a "L" loadujemy ale load jest nie ukończony dla tego na niego nie patrzcie.

"R" czyścimy rooma.

żeby sprawdzić czy plik się poprawnie zapisał to otwieramy go przez edtor hex/16-tkowy i sprawdzamy 4 pierwsze wartości ((np. przy x=600 powinno się w pliku zapisać 02 58 00 00. ))

PLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Myślałem, że sam wyłapiesz błąd:

GML
fname=get_string("wpisz nazwę pliku którego chcesz zapisać","filebin")

file=file_text_open_write(fname);

file_text_close(file);

 

file=file_bin_open(fname,1);

obj=Obiekt;

num=instance_number(obj)*12

var i;i=0;

for (j=0;j<num;j+=12)

{

O=instance_find(obj,i);

file_bin_seek(file,j);

file_bin_write_byte( file, O.x & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.x >> 8 ) & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.x >> 16 ) & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.x >> 24 ) & 255 );

 

file_bin_write_byte( file, O.y & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.y >> 8 ) & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.y >> 16 ) & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.y >> 24 ) & 255 );

 

file_bin_write_byte( file, O.image_angle & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.image_angle >> 8 ) & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.image_angle >> 16 ) & 255 );

file_bin_write_byte( file, ( O.image_angle >> 24 ) & 255 );

i+=1;

}

 

file_bin_close(file);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...