marekk15 Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Siema, jak zrobic coś takiego by: Mam serię pytań np. 3 - 1,2,3 i chcę aby wyskakiwały mi one losowo, jak zrobić coś takiego? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 GML switch ( round( random( 2 ) ) ) { case 0: show_message( "Pytanie 1" ); break; case 1: show_message( "Pytanie 2" ); break; case 2: show_message( "Pytanie 3" ); break; } O to chodzi ? ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekk15 Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 aha no wszystko pięknie a tzn. że zamiast show_message( "Pytanie 1" ); <-tego mogę dawać inne polecenia które będą się działy losowo tak? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Tak ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekk15 Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 aha :) Dziękuję serdecznie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 nie lepiej? GML show_message(choose("Pytanie 1","Pytanie2","Pytanie3")); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Choose jest ograniczone w liczbie argumentów. Ps.A jeśli Marek chce wsadzić wywoływanie funkcji, a nie pokazywanie tekstu? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekk15 Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 no wlasnie chce wywoływanie funkcji i wolę to: switch ( round( random( 2 ) ) ) { case 0: show_message( "Pytanie 1" ); break; case 1: show_message( "Pytanie 2" ); break; case 2: show_message( "Pytanie 3" ); break; } :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owyn Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Cześć. Jak zrobić takie losowanie pytania, ale pod warunkiem że następne pytanie nie może być już tymi poprzednimi (aby się nie powtarzały)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 create bylo[2] = false step switch ( round( random( 2 ) ) ) { case 0: if(bylo[0]=false) { show_message( "Pytanie 1" ); bylo[0] = true; break; } case 1: if(bylo[1]=false) { show_message( "Pytanie 2" ); bylo[1] = true; break; } case 2: if(bylo[2]=false) { show_message( "Pytanie 3" ); bylo[2] = true; break; } } Nie jestem pewien czy zadziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 robisz sobie tablicez pytaniami w create obiektu ktory ma zadawac pytania: GML tablica[0]='zadaje pytanie;' //tu wstawiasz swoje pytanie tablica[0][0]=true; //tu sprawdzamy czy pytanie zostalo zadane //takich tablic robisz tyle ile masz pytan(oczywiscie wpisujesz kolejne liczby czyli nastepne to bedzie tablica[2] i tablica [1][1] teraz cos co bedzie aktywowalo pytania czyli napsz nacisniecie spacji itp. GML i=random(round(liczba z ostatniej tablicy)); if tablica=true{ show_message(tablica); tablica=false } i w step: GML if (tablica[0][0]=false) and (tablica[1][1]=false){ //piszesz tak dalej tyle ile masz pytan show_message('nie ma wiecej pytan!'); game_end(); } Powinno dzialac chociarz pewny nie jestem^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Create GML global.questions=ds_list_create(); ds_list_add(global.questions,'Tresc pytania 1'); ds_list_add(global.questions,'Tresc pytania 2'); ds_list_add(global.questions,'Tresc pytania 3'); Zapytanie GML var a; if !ds_list_empty(global.questions) { a=floor(random(ds_list_size(global.questions))); show_message(ds_list_find_value(global.questions,a)); ds_list_delete(global.questions,a); } Możesz dodać dowolną ilość pytań, a kiedy się skończą przestaną się wyświetlać :thumbsup: Moj skrypt bedzie działać na 100%! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się