Skocz do zawartości

Dlaczego message wyskakuje odrazu przy wlaczeniu gry?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki kod w objekcie misja1:

 

GML
if distance_to_object(Obj_Hero)<=8

if keyboard_check(vk_enter)

{

show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mugl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM')

}

 

No i chcialem ze jak podejde (Ja - Obj_Hero) do Obj_Misja1 na odleglosc mniejsza niz 8 pixeli i wcisne enter to pojawia sie wiadomosc, i wiadomosc sie pojawia..., ale odrazu przy wlaczeniu gry, bez wciskania enter..., co tam jest zle?

Nawet prubowalem usunac zeby sie wyswietlalo przy tej odleglosci ale nic nie pomoglo...

Pomozecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if distance_to_object(Obj_Hero)<=8

{

if keyboard_check(vk_enter)

{

show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mugl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM')

}

}

???

 

PS: Przypomina mi to FK Yody ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak ci to nie zadziała... wciśniesz TAK, to ci zniknie wiadomość... wciśniesz NIE to będzie to samo no i to samo w Może póżniej....

 

Ciężko wywnioskować od tak se co jest tego przyczyną... Popatrz w creation code rooma... sprawdź każdy objekt czy nie ma takiej linijki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja mam przeciez co sie stanie jak klikne "TaK" czy inne buttony..... tylko tego nie dalem dac?

 

GML
if distance_to_object(Obj_Hero)<=8

if keyboard_check(vk_enter)

{

show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mugl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM')

}

 

//

if show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mugl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM') = 1

{

show_message('Tak?, Naprawde? Dziekuje jesli Ci Sie uda hojnie Cie wynagrodze, Zycze powodzenia!')

}

 

 

 

if show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mugl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM') = 2

{

show_message('Szkoda... Straszna szkoda, myslalem ze w koncu mi ktos pomoze...')

}

 

 

 

if show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mugl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM') = 3

{

show_message('Nie wiem czy dotrwam..., prosze pomoz jak tylko bedziesz dal rade!')

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if distance_to_object(Obj_Hero)<=8

{

if keyboard_check(vk_enter)

{

msg=show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mugl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM')

}

}

 

if msg=1

{

show_message('Tak?, Naprawde? Dziekuje jesli Ci Sie uda hojnie Cie wynagrodze, Zycze powodzenia!')

}

....itd...

OMG! Rotfl ! Sposobem msg zapisujesz id wiadomości do zmiennej <_<

 

Sprawdź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałeś coś pokiełbasić gdzie indziej, może masz wstawione to jeszcze gdzieś indziej?

 

Zresztą zrób inaczej wymień show_message.... na zmiane wartosci jakiejś zmiennej i pojedź debugiem. Jeżeli zmienna zmieni wartość na początku gry, to coś mi tu śmierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if distance_to_object(Obj_Hero)<=8 and if keyboard_check_released(vk_enter)

{

answer=show_message_ext('Witaj Engard! Czekalem na Ciebie, mam klopoty... Ciagle atakuja mnie ORKOWIE, mogl bys mi pomoc? To znaczy rozprawil bys Sie z nimi?','TaK','NiE','InnyM RazeM');

if answer=1 show_message('Tak?, Naprawde? Dziekuje jesli Ci Sie uda hojnie Cie wynagrodze, Zycze powodzenia!');

if answer=2 show_message('Blah blah blah');

if answer=3 show_message('Blah blah blah');

}

Może i wygląda całkiem inaczej ale wystarczyłoby przesunąć jedną klamrę w skrypcie Crackkka i wyszłoby tak samo. No i zmienilem check na check_released.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...