Crackkk-GM Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Witam! Mógłby ktoś mi tu wyjaśnić co tu jest źle?? GML /* Zapis */ var is; is=0; location=get_save_filename("Nieskompilowany plik CodeX|*.xcode","Nazwa Pliku") ids=file_text_open_write(location+".xcode") repeat (700) { file_text_write_string(ids,global.ln[is]) is+=1 file_text_writeln(ids) } file_text_close(ids) /* przy zapisie jest ok! */ /* Odczyt */ var is; is=0; location=get_open_filename("Nieskompilowany plik CodeX|*.xcode","Nazwa Pliku") ids=file_text_open_read(location+".xcode") repeat (700) { global.ln[is]=file_text_readln(ids) is+=1 } file_text_close(ids) /* i tu wywala błąd: File is not opened for reading */ Wie ktoś co tu jest źle? PS!: Chcę czytać stringi, które wcześniej się zapisały (global.ln[is]) PS2: Oczywiście te kody na zapis/odczyt są w oddzielnych objektach ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Plik nie jest otwarty do odczytu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 7 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 @UP: :blink: Tylko tak dalej :thumbsup: Na pewno mi pomożesz... przeczytaj post jeszcze raz proszę :) ja wiem jaka jest treść błędu, tylko nie wiem jak go naprawic :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Zapis powinien działać poprawnie, wczytywanie jest do pupy... Powinno wyglądać tak: GML /* Odczyt */ var is; is = 0; location = get_open_filename( "Nieskompilowany plik CodeX|*.xcode","Nazwa Pliku" ) ids = file_text_open_read( location+".xcode" ) repeat ( 700 ) { global.ln[is] = file_text_read_real( ids ); file_text_readln( ids ); is += 1 } file_text_close( ids ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 Po pierwsze: file_text_readln() nie zwraca textu z pliku tylko przechodzi do następnej linii, wiec musisz przy readingu zrobic tak jak w write. Najpierw zmienna=file_text_read_string() a potem file_text_readln(). Ale to raczej nie w tym jest błąd. Po drugie: zamiast repeat(700) spróbuj dac while(!file_text_eof(plik)). Po trzecie: w zmiennej location zapisuje ci się nazwa pliku razem z rozszerzeniem, więc nie musisz go dodawać. To raczej w tym tkwi błąd. Po czwarte: sam wymyśliłeś rozszerzenie .xcode? Tak sie składa że takie samo ja dałem niedawno plikom do mojej gry xD i nawet skrypt szyfrujący zrobiłem write_xcode() :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 @UP: Dzięki Harry, działa już :) @Konrad-GM: We dwóch pomogliście (u ciebie był real zamiast string ale kod poprawny :) ) Harry powiedział żebym usunął to .xcode i zdziała :) Dziękuję, zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi