Skocz do zawartości

Zablokowane Blending


Rekomendowane odpowiedzi

do tego nie uzywaj blendingu, tylko zrob obrazek maske alpha (czarno-bialy) dla tego sprite'a i uzyj funkcji sprite_set_alpha_from_aprite(spr_sprite,spr_maska_alpha)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, spróbuję - brb dam w edicie

dobra, ale nie rozumiem co to ma dać? tak po drodze tłumacząc?

a, i czy ten obrazek ma być tego sprita czy jakiś kwadracik czy coś

 

EDIT:

dobra nie zabardzo zakumałem gdzie to dać to dałem do draw moba podmieniając draw_sprite_ext - w wyniku tego zaczęło strasznie ciąć i moba wogóle nie było widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodałem kanał alpha ale dalej obrazek poprostu NIC a nic się nie zmienia

 

to jest przegięcie... żeby nie móc zrobić czegoś przez durną grafikę...

https://gmclan.org/up2426_4_Critter.html

macie ten obrazek (nie zezwalam na jego wykożystywanie) spakowany bo w PSD jest a uploader nie obsługuje tego typu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kolejny problem... otóż w menu zrobilem 3 obiekty w ktorych dalem draw_set_blend_mode(bm_add);.

Problem tkwi w tym, że jak przejde do następnego roomu (gra) to tak jak na początku tematu pisałem tło jest jasne ze cholera itd. niech mi ktoś powie jak wyłączyć to blendowanie w momencie zmiany roomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...