Morro Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 No to tak, w obiekcie moba w draw daję draw_set_blend_mode(bm_add); i wtedy wszystkie obiekty stają się przeraźliwie jasne a blender nie działa. W jaki sposób tak się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 GML draw_set_blend_mode(bm_add); // Draw Sprite itp. draw_set_blend_mode(bm_normal); Ps. Blending służy do łączenia kolorów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Zrobiłem tak, ale niestety dalej nie blenduje (nie usuwa białej otoczki wokół sprite'a) może to wina koloru tła? Mam białe w tym obrazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 do tego nie uzywaj blendingu, tylko zrob obrazek maske alpha (czarno-bialy) dla tego sprite'a i uzyj funkcji sprite_set_alpha_from_aprite(spr_sprite,spr_maska_alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 ok, spróbuję - brb dam w edicie dobra, ale nie rozumiem co to ma dać? tak po drodze tłumacząc? a, i czy ten obrazek ma być tego sprita czy jakiś kwadracik czy coś EDIT: dobra nie zabardzo zakumałem gdzie to dać to dałem do draw moba podmieniając draw_sprite_ext - w wyniku tego zaczęło strasznie ciąć i moba wogóle nie było widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 https://gmclan.org/index.php?czytajart=47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Ale mam problemy... teraz nie rozumiem dlaczego PS nie robi tego czarno-białego obrazu. Daję funkcję Zamień Kolor próbuję, próbuję, próbuję ale to ani razu nie zmieniło obrazka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Bo widać grafika nie ma kanału alpha i narzuca na całość biały kolor. Kombinuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 dodałem kanał alpha ale dalej obrazek poprostu NIC a nic się nie zmienia to jest przegięcie... żeby nie móc zrobić czegoś przez durną grafikę... https://gmclan.org/up2426_4_Critter.html macie ten obrazek (nie zezwalam na jego wykożystywanie) spakowany bo w PSD jest a uploader nie obsługuje tego typu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Ten obrazek nie ma kanału alpha. Zaraz coś się z tym zrobi. EDIT https://gmclan.org/uploader/152/Critter.png https://gmclan.org/uploader/152/Critter_alpha.png Efekt: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 napewno zrobiłem coś źle - teraz wyglądają one tak : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 https://gmclan.org/up152_11_Critter.html Invert. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 to było całkiem nieoczekiwane... cały obraz prócz menu zrobił się czarny EDIT:dobra, ale to nie wina kodu z tym sprite set alpha costam bo usunalem i dalej to samo EDIT2: ok false alarm to nie ma nic wspólnego z criterami EDIT FINAL: DZIAŁA WIĘC ZAMYKAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 3 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 mam kolejny problem... otóż w menu zrobilem 3 obiekty w ktorych dalem draw_set_blend_mode(bm_add);. Problem tkwi w tym, że jak przejde do następnego roomu (gra) to tak jak na początku tematu pisałem tło jest jasne ze cholera itd. niech mi ktoś powie jak wyłączyć to blendowanie w momencie zmiany roomu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 draw_set_blend_mode(bm_normal); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 3 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 ok thx działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi