Skocz do zawartości

Wspulne życie


Radio14

Rekomendowane odpowiedzi

Stwórz o_parent i w create daj:

GML
global.zdrowie=100;

w stepie:

GML
if global.zdrowie<0

{

// akcja (np. game_end(); )

}

Tym dwóm objektom jako parent daj o_parent.

Pamiętaj o odejmowaniu życia, np. w kolizji z jakimś objektem:

GML
global.zdrowie-= 10 //odejmuje życia, w tym przypadku 10
:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy po co robić parenta skoro jest zmienna globalna ? ;p wszystko pomieszałeś. Jak chcesz robić na parencie to tworzysz o_parent, dajesz obiektom jego jako parent a potem odejmujesz hp : o_parent.hp-=1, a jak na globalnej to global.hp-=1.

E : ale chyba lepiej na globalnej to zrobic : tu jedna zmienna, a tam dwie lokalne + dodatkowy obiekt. A jak chcesz bez problemu odwoływać się do wszystkiego w tych obiektach to wtedy parent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić aby zniszczyć dwa obiekty w tym samym momęcie?

 

Zależy jak. Można losowe obiekty zniszczyć, z góry określone, wyszukane na podst. pozycji, indeksu... Najlepiej zjedz to śniadanie i jak nabierzesz energii - wyjaśnij o co ci chodzi dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej w Create jednego dać

GML
global.hero1 = id;

i w Create drugiego dać

GML
global.hero2 = id;

STEP pierwszego

GML
if !(instance_exists(global.hero2))

instance_destroy();

STEP drugiego

GML
if !(instance_exists(global.hero1))

instance_destroy();

I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...