Radio14 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Mam małe pytanie. Czy do się zrobić aby dwa obiekty miały wspólne życie? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 odejmuj naraz jednemu i drugiemu, albo zrób parenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Albo zrób zmienną globalną i na niej operuj. (global.hp=100) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Stwórz o_parent i w create daj: GML global.zdrowie=100; w stepie: GML if global.zdrowie<0 { // akcja (np. game_end(); ) } Tym dwóm objektom jako parent daj o_parent. Pamiętaj o odejmowaniu życia, np. w kolizji z jakimś objektem: GML global.zdrowie-= 10 //odejmuje życia, w tym przypadku 10 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 yyy po co robić parenta skoro jest zmienna globalna ? ;p wszystko pomieszałeś. Jak chcesz robić na parencie to tworzysz o_parent, dajesz obiektom jego jako parent a potem odejmujesz hp : o_parent.hp-=1, a jak na globalnej to global.hp-=1. E : ale chyba lepiej na globalnej to zrobic : tu jedna zmienna, a tam dwie lokalne + dodatkowy obiekt. A jak chcesz bez problemu odwoływać się do wszystkiego w tych obiektach to wtedy parent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić aby zniszczyć dwa obiekty w tym samym momęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić aby zniszczyć dwa obiekty w tym samym momęcie? Zależy jak. Można losowe obiekty zniszczyć, z góry określone, wyszukane na podst. pozycji, indeksu... Najlepiej zjedz to śniadanie i jak nabierzesz energii - wyjaśnij o co ci chodzi dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Mam dwa obiekty i gdy zniszczę jeden obiekt to niszczy się też drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Zaraz nie wyrobię. Robisz kurde tak samo! Jeśli robisz akcje jednemu, robisz drugiemu też. Co za żal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Najlepiej w Create jednego dać GML global.hero1 = id; i w Create drugiego dać GML global.hero2 = id; STEP pierwszego GML if !(instance_exists(global.hero2)) instance_destroy(); STEP drugiego GML if !(instance_exists(global.hero1)) instance_destroy(); I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się