Egzekutor Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Witam!!! Chciałem zapytać jak zrobić żeby obiekt poruszał się za bohaterem. Chodzi mi o to że jak idę na dół to on też i na boki tak samo prosze o pomoc. Jeżeli mnie nie zrozumieliście to ja dokładniej wyjaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 FAQ punkt 15 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 24 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 nie o to mi chodzi. jutro napisze bo dziś nie mam czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Może przy sterowaniu graczem, zmieniasz przy okazji tamtemu ruch tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 STEP OBIEKTU GML { mp_linear_step(obj_hero.x,obj_hero.y,2,0) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 ale też nie o to mi chodzi mam bohatera na środku ekranu i obiekt w prawym górnym rogu ekranu i jak idę na dół to chce żeby ten obiekt też szedł i był nadal w górnym rogu ekranu. Jest taka opcja jak edytuj... doubleposting = warn. Snake. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 No to zrób że jak np: masz sterowanie graczem to dodaj w kodzie jeśli masz np: GML obj_hero.x+=3 to dopisz jeszcze: GML obj_obiekt.x+=3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 dzięki jesteś w credits mojej gry jak oczywiście chcesz yyy...źle działa bo jak podejde do ściany np. i trzymam "S" bohater mi nie idzie a obiekt tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 To musisz zrobić (przy chodzeniu w prawo): GML if place_free(x+3,y)obj_obiekt.x+=3 To musisz zrobić (przy chodzeniu w lewo): GML if place_free(x-3,y)obj_obiekt.x-=3 To musisz zrobić (przy chodzeniu w górę): GML if place_free(x,y-3)obj_obiekt.y-=3 To musisz zrobić (przy chodzeniu w dół): GML if place_free(x,y+3)obj_obiekt.y+=3 I powinno działać. Napisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Teraz mi bohater nie chodzi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Napisz mi kod na chodzenie bohatera to ci pomoge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 ok Klawisz 'W' if place_free(x,y-3) y-=3 Klawisz 'S' if place_free(x,y+3) y+=3 Klawisz 'A' if place_free(x-3,y) x-=3 Klawisz 'D' if place_free(x+3,y) x+=3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 A więc daj mu coś takiego: GML Klawisz 'W' if place_free(x,y-3) and place_free(x,obiekt.y-3) y-=3 Klawisz 'S' if place_free(x,y+3) and place_free(x,obiekt.y+3) y+=3 Klawisz 'A' if place_free(x-3,y) and place_free(obiekt.x-3,y) x-=3 Klawisz 'D' if place_free(x+3,y) and place_free(obiekt.x+3,y) x+=3 i powinno działać (napisz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 nie działa nadal teraz nawet obiekt się nie rusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 No to tako: GML Klawisz 'W' if place_free(x,y-3) y-=3 obiekt.y-=3 Klawisz 'S' if place_free(x,y+3) y+=3 obiekt.y+=3 Klawisz 'A' if place_free(x-3,y) x-=3 obiekt.x-=3 Klawisz 'D' if place_free(x+3,y) x+=3 obiekt.x+=3 Działa ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 no jest dobrze tylko ja dobije do ściany to przez nią nie moge przechodzić(tak ma być) i czymam np 'S' to ten obiekt dalej idzie a ja w miejscu stoje rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Aaaaaa, niedałeś {} tak ? z/w Tako bedzie dzialac na 100% GML Klawisz 'W' if place_free(x,y-3) { y-=3 obiekt.y-=3 } Klawisz 'S' if place_free(x,y+3) { y+=3 obiekt.y+=3 } Klawisz 'A' if place_free(x-3,y) { x-=3 obiekt.x-=3 } Klawisz 'D' if place_free(x+3,y) { x+=3 obiekt.x+=3 } I co ? :] Edit: Działa ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 jupi jest ! dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Sory bo zapomniałem wtedy dopisać { i } Ale skoro już działa to NMZC :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 A jak jeszcze zrobić żeby ten obiekt był cały czas w prawym górnym rogu ekranu. Bo jak tak zrobiłem co mi pokazałeś kod to czasami ten obiekt za mape wychodzi a ja chce żeby był cały czas w prawym górnym rogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 To zrób sobie w stepie tego obiektu: GML x=obj_bohater.x+=220 y=obj_bohater.y+=220 A stary kod usuń Albo nie, z/w zaraz ci napisze No to może tako: Event- outside room: GML if x<obj_hero.x { x+=10 } if x>obj_hero.x { x-=10 } if y<obj_hero.y { y+=10 } if y>obj_hero.y { y-=10 } Napisz czy działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Czy on czasem nie chce zrobić wyświetlaczy w oparciu na viewy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 chce zrobić tak że mam hero np na środku mapy a ten obiekt jest w górnym prawym rogu viewa i jak ide na prawo to on dalej jest w samym rogu na górze viewa a nie tak że ide na prawo jest koniec mapy i ten obiekt zachodzi za mape i go nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 @UP No właśnie :] ? Ej Egzekiutor ty robisz pasek życia czy co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Ale ten obiekt ma jakieś znaczenie w grze, czy tylko informuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Jak to ma być pasek życia to weź zrób se tak: Draw: GML var xx, yy; xx = view_xview[0]; yy = view_yview[0]; draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha); draw_healthbar(xx+30,yy+20,xx+50,yy+30,hp,c_black,c_red,c_green,0,1,1); } I hyba powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 nie chce paska życia tylko taki obiekt Zapisz że jak na niego klikne to mi zapisuje i chce żeby znajdował się w prawym górnym rogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 No to ci napisałem, a jak niechcesz żeby wychodził poza ekran to daj: Outside Room GML if x<obj_hero.x { x+=10 } if x>obj_hero.x { x-=10 } if y<obj_hero.y { y+=10 } if y>obj_hero.y { y-=10 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 mógłbyś mi dokładnie napisać ten kod bo ja dopiero zacząłem robić gry i większość nierozumie bohater to jest 'playerMG' a ten obiekt to 'Zapisz' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi