Skocz do zawartości

Kierunek


dolaran

Rekomendowane odpowiedzi

Już trzeci dzień się nad tym męczę i nie daje rady dlatego pisze. Jak zrobić by obiekt wiedział w jakim kierunku podążą? Tzn. zrobiłem obiekt który sam się porusza ale bym chciał by zmieniał sprit jak się porusza w prawo, do góry i w duł.

(Sprawdzałem przykłady i na forum ale nie wiem czy umiem to rozpoznać )

Dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Create:

 

kierunek=1;

 

 

w Step:

if keyboard_check(vk_up) {kierunek=1; }
if keyboard_check(vk_left){kierunek=2; }
if keyboard_check(vk_right) {kierunek=3; }
if keyboard_check(vk_down){kierunek=4; }

 

W End Step:

 

if kierunek=1 
sprite_index=spr_Player_up;

if kierunek=2
sprite_index=spr_Player_left;

if kierunek=2
sprite_index=spr_Player_right;

if kierunek=2
sprite_index=spr_Player_down;

 

Chyba dobrze :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie było by dobrze jak bym to ja sterował objektem za pomocą strzałem ale to nie ja nim steruje tylko objekt sam sie porusza po path dlatego wydaje mi sie ze w step trzeba wpisać coś co sprawdza kierunek drogi: prawa, lewa, gorqa, dul i na podstawie tego zmieniac sprit. tego wlsanie nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System walki rpg ala Tibia by Pieter6.

 

Przekształć to sobie do swoich potrzeb:

 

  if (gracz.y>y+63)
    {
     if (place_free(x,y+32))
     kierunek=dol;
     else
     {
        if (gracz.x>x)
        k=prawo;
        else
        kierunek=lewo;
     }
    }
    if (gracz.y<y-63)
    {
     if (place_free(x,y-32))
     kierunek=gora;
     else
     {
        if (gracz.x>x)
        k=prawo;
        else
        kierunek=lewo;
     }
    }
    if (gracz.x>x+63)
    {
     if (place_free(x+32,y))
     kierunek=prawo;
     else
     {
        if (gracz.y>y)
        k=dol;
        else
        kierunek=gora;

 

Tak porusza się potworek który idzie w stronę bohatera. Możesz usunąć to podążanie do jakiegoś celu.

 

Jak nie to to w downloadzie odpowiedzi na Twoje pytanie jest pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...