dolaran Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Już trzeci dzień się nad tym męczę i nie daje rady dlatego pisze. Jak zrobić by obiekt wiedział w jakim kierunku podążą? Tzn. zrobiłem obiekt który sam się porusza ale bym chciał by zmieniał sprit jak się porusza w prawo, do góry i w duł. (Sprawdzałem przykłady i na forum ale nie wiem czy umiem to rozpoznać ) Dziękuje za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 GML image_index=nazwa_sprite; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feynorn Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 w Create: kierunek=1; w Step: if keyboard_check(vk_up) {kierunek=1; } if keyboard_check(vk_left){kierunek=2; } if keyboard_check(vk_right) {kierunek=3; } if keyboard_check(vk_down){kierunek=4; } W End Step: if kierunek=1 sprite_index=spr_Player_up; if kierunek=2 sprite_index=spr_Player_left; if kierunek=2 sprite_index=spr_Player_right; if kierunek=2 sprite_index=spr_Player_down; Chyba dobrze :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dolaran Opublikowano 22 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 No właśnie było by dobrze jak bym to ja sterował objektem za pomocą strzałem ale to nie ja nim steruje tylko objekt sam sie porusza po path dlatego wydaje mi sie ze w step trzeba wpisać coś co sprawdza kierunek drogi: prawa, lewa, gorqa, dul i na podstawie tego zmieniac sprit. tego wlsanie nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feynorn Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 System walki rpg ala Tibia by Pieter6. Przekształć to sobie do swoich potrzeb: if (gracz.y>y+63) { if (place_free(x,y+32)) kierunek=dol; else { if (gracz.x>x) k=prawo; else kierunek=lewo; } } if (gracz.y<y-63) { if (place_free(x,y-32)) kierunek=gora; else { if (gracz.x>x) k=prawo; else kierunek=lewo; } } if (gracz.x>x+63) { if (place_free(x+32,y)) kierunek=prawo; else { if (gracz.y>y) k=dol; else kierunek=gora; Tak porusza się potworek który idzie w stronę bohatera. Możesz usunąć to podążanie do jakiegoś celu. Jak nie to to w downloadzie odpowiedzi na Twoje pytanie jest pełno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się