Exigo Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Mam problem... bowiem robie menu, i nastał problem... zresztą sami zobaczcie.. Create: GML rozpocznij = true; pomoc = false; zakoncz = false; Step: GML // Sprawdzanie, co jest aktywne... oraz wybieranie. if rozpocznij = true && keyboard_check(vk_up) { zakoncz = true; rozpocznij = false; } if zakoncz = true && keyboard_check(vk_up) { zakoncz = false; pomoc = true; } if pomoc = true && keyboard_check(vk_up) { pomoc = false; rozpocznij = true; } // Teraz akcje. if rozpocznij = true { obj_rozpocznij. image_xscale = 2; obj_rozpocznij. image_yscale = 2; } else { obj_rozpocznij. image_xscale = 1; obj_rozpocznij. image_yscale = 1; } //--- if pomoc = true { obj_pomoc. image_xscale = 2; obj_pomoc. image_yscale = 2; } else { obj_pomoc. image_xscale = 1; obj_pomoc. image_yscale = 1; } //--- if zakoncz = true { obj_zakoncz. image_xscale = 2; obj_zakoncz. image_yscale = 2; } else { obj_zakoncz. image_xscale = 1; obj_zakoncz. image_yscale = 1; } No i nie działa... problem w tym, że nie wiem co jest problemem... - o tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Problem w tym że jest to złą metodą zrobione: jeden mały błąd i Ci nie zadziała. Są lepsze rozwiązania ! Np. zmienne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 A nie lepiej zrobić tak ? create: GML selected = 0; // 0 = rozpocznij // 1 = zakoncz // 2 = pomoc Step: GML if keyboard_check_pressed( vk_up ) { selected -= 1; if selected < 0 selected = 2; } if keyboard_check_pressed( vk_down ) { selected += 1; if selected > 2 selected = 0; } obj_rozpocznij.image_xscale = 1 + ( selected == 0 ); obj_rozpocznij.image_yscale = 1 + ( selected == 0 ); obj_zakoncz.image_xscale = 1 + ( selected == 1 ); obj_zakoncz.image_yscale = 1 + ( selected == 1 ); obj_pomoc.image_xscale = 1 + ( selected == 2 ); obj_pomoc.image_yscale = 1 + ( selected == 2 ); Sprawdź ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Hmm.. działa!.. dzięki... a, i "obj_obj_zakoncz" ? XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Pomyliło mi się przy ctrl-c ctrl-v ;D Poprawiłem ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się