1pietras Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ktos mi powie jak zrobic kolizje w modelach .obj ? Potrzebne mi to jest do zrobienia zaawansowanego terenu 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Widać że jesteś początkujący, o 3D zapomnij... a, i tak Game Maker się do tego nie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 Do tego potrzebne będzie ci zaladowanie danych z pliku OBJ i upakowanie ich do struktury trojkatow. Potem algorytm sprawdzajacy nad ktorym trojkatem jest punkt i sprawdzajacy czy punkt jest nad plaszczyzna trojkata (z+), pod plaszczyzna (z-) czy moze na niej (z=). Proste, nie? :) dla mnie tak, nie wiem tylko jak dla Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Robie gre 3D MMORPG i jestem pod koniec robienia Mam program do robienia terenu, ale jest w rozszerzeniu .ter i nie moge zrobic skomplikowanej textury, musze wybierzac : trawa albo piasek Najpierw mi pomoz a potem sam zobacze czy dam rade :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Widziałem w GMC dlla który obsługuje raytracing, może ci się przydać o kolizji :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 raytracing ? Szukalem i nie moglem znalezc dll'a. Mozesz podac linka ? Kolizje 3D da sie zrobic bez pomocy dll'a ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Da sie. Chociazby na forum gamedev.pl masz algorytm na pozycje Z w danym trojkacie na podstawie X oraz Y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 PsichiX robił też XenoN Basic poszukaj go na forum, jest w GML'u bez DLL ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 @up: zgadza sie, te same funkcje sa tez w nowszych wersjach silnika, lecz tam dotyczy to terenu ktorego trojkaty sa upakowane w kwadraty, a jemu chodzi o rozne nie symetryczne ulozenie trojkatow, czyli jak mowilem - na gamedev.pl jest przyklad algorytmu do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Xenon Basic Tworzy kolizje 3D z prostych kul lub bloków a ja chce uzyskac kolizje z modelu .obj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 mi tu chodzi o funkcje np. xenon_collision_terrain_simple_get_z() i jej potomne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Nie polecam obliczać kolizji trójkąt z trójkątem, Cpp'a mocno zjada a co dopiero GM'a... najlepiej obliczać kolizje elipsy ( koła ofc. ) właśnie z trójkątami, 2x szybciej działa i daje lepsze efekty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 -.- no a o czym ja mowie?.. xD ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Twój XenoN oblicza kolizje z pozycji 'Z', już nie bierze pod uwagę 'X' & 'Y', więc w Twoim silniku nie da się obliczyć kolizji z modelami od 'boków' ( np. drzewa, płot itp. ) ponieważ oblicza TYLKO pozycję 'Z', więc zacznij pracować nad tym, bo to by było dobre ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 robi to, ale tylko od wersji 0.7.XX no ale trzeba wiedziec jak ;D (niach niach, a co ja bede na razie jego wszystkie sekrety zdradzal ;p) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Czyli będzie można mapkę upakować do jednego modelu? ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 tia, teoretycznie juz to mozna robic, tylko tego nie ujawnialem w jaki sposob. Jest jeszcze wiele rzeczy ktore sa w xenonie a przechodza faze testow ostatecznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Jeszcze takie małe pytanko... czy XenoN będzie obsługiwał własny format modeli? tak, aby nie można było tych modeli kraść :P E: wiem że to nie jest temat o Xenonie, ale chciałbym to wiedzieć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Tak - dokladnie to beda Inteligentne Obiekty Fizyczne z ustawieniami fizyki obiektow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Wydaje mi sie ze zadna wersja Xenona nie potrafi wczytac modeli .obj a potem zrobic zniej kolizje .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 do wczytywania i wyswietlania modeli OBJ jest to: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=12271 A do obslugi dokladnych kolizji miedzy obiektami musisz przebudowac ten loader (usunac kasowanie zaladowanych danych z modelu) i dodac albo kolizje punkt<->trojkat albo ustawic trojkatom substancje i dodac w xenonie obsluge trybu kolizji promieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Xenon Core jest gotowy aby zrobic substancje z zaladowanego .obj czy trzeba cos pozmieniac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 wlasnie trzeba pozmieniac, ale powiem ze w tej wersji silnika sposob z substancjami moze byc wolny (przy duzej ilosci poligonow/wiercholkow (zaleznie czego uzyjesz)) bo ten modul jest jeszcze w udoskonaleniach i testach i w kolejnej wersji publicznej bedzie dzialal prawidlowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Gdzies musialem zrobic blad Duzo jest do mowienia wiec dam wam instalke gry Bylbym wdzieczny jesli mi pomozecie http://www.gmclan.org/up2657_4_setup.html statua to obiekt w ktorym chce zrobic kolizje 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Mam problem z tym, ponieważ wywala mnie na sam róg ( 0x0 ) roomu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 W playerze dodalem funkcje "force" a do statulki "substance", ale watpie zeby przez to sie blokowalo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 XenoN nic nie blokowal, obejrzalem dokladnie kod i zauwazylem ze potrzebujesz kompletnej przebudowy bo tryb Online tego nie pociagnie. Sprobuj podpiac swoja gre pod to: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=10097 - tam masz caly silnik gry MMO PS. te funkcje co dales nie dzialaja bez reszty funkcji i przede wszystkim bez samego silnika. I na przyszlosc nie dawaj instalek, tylko pakuj do zipa czy rara ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pietras Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 Tam jak szukalem nie moglem znalezc kolizji z trojkatow Drzewa sa zrobione podobnie jak we wczesniejszych wersjach czyli kula albo bloczek Znalazlem cos takiego --> http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=329495&hl= Jest funkcja wczytania .obj ale nie ma przykladu modelu Ktos wie jak dodac .obj i stworzyc kolizje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się