Phoenix Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 A więc mam sobie w objekcie m2 global.health = 100; A w object14 wytwarzanie jednostek. Wszystko jest cacy dopóki doputy nie dojdzie do staci pomiędzy m1 a m2 (m1 to wróg) Życie schodzi do 32 bo dałem by życie spadało m1 po 3. No i gdy już wyprodukuje 2 jednostke i zaatakuje obiema to obie ginął, chociaż jedna ma 100hp. Więc moje pytanie brzmi czy da się zrobic tak by nie ginęły oba m2 tylko jeden, któremu skonczy się hp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 użyj zmiennych lokalnych. zamiast global.health(co w ogólnie nie ma sensu) uzyj: hp = 100 i potem np.: hp = 100 hp -= 10 hp += 50 if (hp <= 0) show_message('umarłoś') ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 a to hp=100 hp-= 10 to co ma oznaczac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 proszę Cię...! hp = 100 // ustawiasz wartość zmiennej na 100 hp -= 10 // odejmujesz od zmiennej 10 <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ale mnie chodzi o to by m2 gineli odzielnie a nie jak pierszemu m2 skonczy sie hp to drugi m2 też zniknie. Pomożesz? @UP: To ja wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Tu masz link do tematu a tam przykład z atakowaniem i zabieraniem życia oddzielnie (4 post od dołu) https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=11977 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ale mnie chodzi o to by m2 gineli odzielnie a nie jak pierszemu m2 skonczy sie hp to drugi m2 też zniknie. Pomożesz? No przecież ci podał Marek. MUSISZ UŻYĆ ZMIENNYCH LOKALNYCH!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 ja wiem jak to działa, ale jednak dalej umierają od dzielnie. UZylem zmiennych lokalnych ale za wiele to nie dało napisałem takie cuś: w create hp = 100 w colizji z m1 hp -= 1 if hp<0 { instance_destroy() } nie wiem czy to wszystko w tym kodzie bo pisałem z pamięci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 To już zależy od ciebie. Albo w m2 GML hp-=10; lub w m1 GML xx.hp-=10; gdzie xx to id m2 któremu życie ma byc zabrane ale mnie chodzi o to by m2 gineli odzielnie a nie jak pierszemu m2 skonczy sie hp to drugi m2 też zniknie. Pomożesz? ja wiem jak to działa, ale jednak dalej umierają od dzielnie To mają wkoncu oddzielnie umierać czy razem bo namieszałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 To już zależy od ciebie. Albo w m2 GML hp-=10; no tak mam ale to nic nie daje bo i tak jak hp dojdzie do 0 nawet -1 to przy kolizji innego zrobionego m2 po prostu nawet z hp =100 zginie od razu. Dopiero gdy zrobie następnego m2 to ten będzie miał normalnie 100hp. A ten 2 sposób nie mam narazie jak sprawdzic, ale wytłumacz mi bo nie pracowałem jeszcze z id. @UP: Mają taki holocaust jak jest np. 2 zrobionych. Chodzi mi o to by ginęli oddzielnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Masz tu mój przykład. Klik Tylko że zamiast kolizji zabierane jest życie zaatakowanemu objektowi. A jak przejrzysz kod to powinieneś zrozumieć co i jak z id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się