bigshark Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Otóż mam pytań dwa: W Game Maker łatwo i sprawnie można szybko wymodelować fajną rzecz. Modelowanie w codzie jest proste gdyż nie wymaga umiejętności grafika(których ja nie posiadam) . Ale jest jeden problem. Aby wymodelowane rzeczy były ładne to nieraz pewne elemnty ytrzeba obrócić. A trzeba to zrobić nastepującym sposobem: d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_add_rotation_y(a_3) d3d_transform_add_rotation_z(direction) d3d_transform_add_translation(x,y,z+6); d3d_draw_cylinder(-3,-4.5,-6, 3,-0.5,0, background_get_texture(kolor),1,1,32,32) d3d_transform_set_identity(); No własnie bez obrócenia kod jest 2 razy krótszy d3d_transform_set_identity(); d3d_draw_cylinder(-3,-4.5,-6, 3,-0.5,0, background_get_texture(kolor),1,1,32,32) d3d_transform_set_identity(); I bez sensu to jest, bo jak każdą rzecz która chce stworzyć która ma inny kąt nachylenia, to musze od początku pisać d3d_transform_set_identy.. itd. I związku z tym mam pytań dwa: 1. Czy da się to jakoś skrócić??? 2. Jesli sie nie da tego skrócić, to czy taki kod z obracaniem spowalnia działanie gry?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Możesz sobie odpowiednią funkcją napisać ale napewno będzie to i tak obciążało grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 bez obracania to jest tylko d3d_draw_cylinder(-3,-4.5,-6, 3,-0.5,0, background_get_texture(kolor),1,1,32,32); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się