Skocz do zawartości

transformacja i obracanie


Rekomendowane odpowiedzi

Otóż mam pytań dwa:

W Game Maker łatwo i sprawnie można szybko wymodelować fajną rzecz. Modelowanie w codzie jest proste gdyż nie wymaga umiejętności grafika(których ja nie posiadam) . Ale jest jeden problem. Aby wymodelowane rzeczy były ładne to nieraz pewne elemnty ytrzeba obrócić. A trzeba to zrobić nastepującym sposobem:

 

d3d_transform_set_identity();
d3d_transform_add_rotation_y(a_3)
d3d_transform_add_rotation_z(direction)
d3d_transform_add_translation(x,y,z+6);
d3d_draw_cylinder(-3,-4.5,-6,     3,-0.5,0,     background_get_texture(kolor),1,1,32,32)
d3d_transform_set_identity();

 

 

No własnie bez obrócenia kod jest 2 razy krótszy

 

d3d_transform_set_identity();
d3d_draw_cylinder(-3,-4.5,-6,     3,-0.5,0,     background_get_texture(kolor),1,1,32,32)
d3d_transform_set_identity();

 

I bez sensu to jest, bo jak każdą rzecz która chce stworzyć która ma inny kąt nachylenia, to musze od początku pisać d3d_transform_set_identy.. itd. I związku z tym mam pytań dwa:

1. Czy da się to jakoś skrócić???

2. Jesli sie nie da tego skrócić, to czy taki kod z obracaniem spowalnia działanie gry??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...