Yoda Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Hmm taki prosty system jakby to nazwać "cząsteczek"? Coś w tym rodzaju, bez tworzenia setek obiektów, jedynie tablice (co niestety w GM'ie tez jest dość wolne) i rysowanie. Ale dla tych co maja niezarejestrowaną wersję (brak particles) myślę że się nada :) $ Link $ Przy room_speed 30 wytrzymał mi ponad 1000 cząsteczek :D Czyli nie jest źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Przydatne przydatne :) Choć i tak nic z tego nie rozumiem :P 4\5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 3 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Choć i tak nic z tego nie rozumiem tongue2.gif Toć to zwykłe tablice jeno :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Toć to trzeba je wogóle umieć :P Kiedyś jak mi będzie trzeba to wtedy się ich będę uczyć :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 A ja zrobiłem małe porównanie. Zrobiłem sam, na obiektach i wychodzi to: http://img212.imageshack.us/img212/6760/abcdf2.jpg A przy tylu samo w room_speedie też 30, wychodzi 8 fps. WTF? A przykład niezły, tylko dla pocztkujących może być niezrozumiały ;p 4-/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 A ja zrobiłem małe porównanie. Zrobiłem sam, na obiektach i wychodzi to: http://img212.imageshack.us/img212/6760/abcdf2.jpg A przy tylu samo w room_speedie też 30, wychodzi 8 fps. ?Trochę dziwne to :P I FPS mały, dlatego najlepiej korzystać z przykładu Yody :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TuxMan Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Fajowe :D Zalety: [+] Porządnie napisane [+] Fajne efekty :) Wady: Brak Ocena: 5/5 :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Efekt nawet ładny i w miarę wydajny 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Przydatne przydatne smile.gif Choć i tak nic z tego nie rozumiem tongue2.gifCzyli przydatne w taki sposób, że skopiujesz kod, tak :P ? Co do przykładu: Wiedziałem, że dam 5 zanim ściągnąłem :P Efekt ciekawy - oryginalny. Lecz wątpię, aby ktoś takowego efektu potrzebował. Więc jest mało przydatny. A, niestety, niezbyt wiele userów zrozumie ten efekt na tablicach... I jeszcze jedno. Event Draw, linie 13-18. Po co to jest "stabulatoryzowane" na prawo :P ? Nie sądziłem, że zmieści się to w tych kilkunastu liniach. Choć w sumie, nic tu skomplikowanego.... Wiedziałem, że dam 5. Ale się myliłem.... 4/5 za: a) małą przydatność B) aby chociaż czegoś ten skrypt uczył - a, niestety, niezbyt upojony komentarzami (przydałby się każda linia :P), i niewiele osób go zrozumie... PS: No dobra :P Masz to 5 :P Edit: Dzięki mnie masz 5 a nie 4 (średnia) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Czyli przydatne w taki sposób, że skopiujesz kod, tak :P ? Tiaa... ja nie z tych :o Chodziło mi o to że fajne i może się przydać, tylko że ja za bardzo tego nie kminię, więc sobie co najwyżej narazie mogę na to tylko popatrzeć:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 I jeszcze jedno. Event Draw, linie 13-18. Po co to jest "stabulatoryzowane" na prawo tongue2.gif ? Każdy tabuluje jak mu wygodnie =) cool.gif aby chociaż czegoś ten skrypt uczył - a, niestety, niezbyt upojony komentarzami (przydałby się każda linia tongue2.gif), i niewiele osób go zrozumie... No ale ja nie mam uczyć tym przykładem zasady działania tablic ;/ Jak nie umieją to niech się uczą na przykładach tablic ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 cool.gif aby chociaż czegoś ten skrypt uczył - a, niestety, niezbyt upojony komentarzami (przydałby się każda linia tongue2.gif), i niewiele osób go zrozumie... gówno pupa. przecie toż to podstawy są... pętle i tablice -_- efekt wporzo nawet :P 3/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 gówno pupa. przecie toż to podstawy są... pętle i tablice No właśnie. Ja rozumiem że 70% użytkowników jeszcze tego nie wie ( ://// ), ale to nie znaczy żę mój przykład jest zły/trudny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Fajny przykład... ;) Mało kodu i dobry efekt. :D 4/5 się należy... =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Ładny efekt, wydaje się, że kod powinien być bardziej skomplikowany, ale tak nie jest, czyli 5/5. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Ale dla tych co maja niezarejestrowaną wersję (brak particles) myślę że się nada Nie będzie działał na niezarejestrowanym GM-ie przez draw_sprite_ext i blending. Według mnie efekt jest raczej bezużyteczny - nie ma sensu z niego korzystać bo w GM są particle. Z tego kodu też raczej ciężko się czegoś nauczyć... ale jako ciekawostka, że można inaczej zrobić (bez obiektów) particle - może być :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Nie będzie działał na niezarejestrowanym GM-ie przez draw_sprite_ext i blending. Ale kto powiedział że ktoś musi używać blendingu ;| Dałem tylko w przykładzie żeby były efekciory :> Chodzi o sama zasadę działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Ale kto powiedział że ktoś musi używać blendingu ;| Dałem tylko w przykładzie żeby były efekciory :> Chodzi o sama zasadę działania. Samo rysowanie sprite'a wymaga zarejestrowanej wersji. A jak już dałoby się samo draw_sprite(...), to myślę, że efekt byłby niezadowalający - już lepiej byłoby użyć obiektów. Ale jeśli chodzi o zasadę działania... niech Ci będzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 A jak już dałoby się samo draw_sprite(...), to myślę, że efekt byłby niezadowalający Niby czemu :> Przecież nie jest powiedziane do czego miałoby to zostać użyte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 @up: U mnie było 5000 cząsteczek i jechało... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 No właśnie. Ja rozumiem że 70% użytkowników jeszcze tego nie wie ( ://// ), ale to nie znaczy żę mój przykład jest zły/trudny.No ale zobacz. Skoro przykład nie ma praktycznego zastosowania, to musi czegoś uczyć. A jak ma nauczyć, jak niewiele osób go rozumie :P A ci, co zrozumieją, to niczego i tak się nie nauczą :P Aby pojąć ten przykład trzeba znać tablice (swoją dorgą co w tym ciężkiego; a userzy tak tego unikają... teblice rox =)), a, jeśli wiesz, jak one działają i zrozumiesz przykład to niczego się nie nauczysz :P gówno pupa. przecie toż to podstawy są... pętle i tabliceDla ciebie. Ale jest masa userów, którzy unikają tablic jak ognia... bo jednak dla nowicjusza wyglądają "strasznie" (jakieś kwadratowwe nawiasy, jakieś literki w nich, pętle... (pętle tez zna niewiele osób... a bez tego tablic nie użyjesz... no może repeat userzy znają :P)) Pozatym: Zauważ, że stwierdziłem, iż ocenie nie podlega przydatność rzykładu a jego... hmmm... poziom. O, wykonanie :P Dlatego właśnie dałem 5... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 (pętle tez zna niewiele osób... a bez tego tablic nie użyjesz... no może repeat userzy znają tongue2.gif)) "LOL xD" to ty chyba też nie masz zielonego pojęcia o tablicach -_- tablica to zbiór zmiennych o! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 gówno pupa. przecie toż to podstawy są... pętle i tabliceW takim wypadku każda gra i program komputerami z systemami włącznie to pupa. Przykład... ok. Rada na przyszłość, funkcje trygonometryczne zamieniaj odpowiednio na lengthdir_x dla cos i lengthdir_y dla -sin. Po za tym nie rozumiem dlaczego: GML choose( .05, .04, .03, .02, .01 ) tak trochę łopatologicznie, może lepiej:GML random( .05 )ew.:GML round( random( 5 ) ) * .01to samo w create, ale to już tak czepiając się szczegółów. Do tego wytłumacz mi dlaczego dopisujesz _ przed nazwą zmiennej. :] Do tego te, zamiast tego blendingu można by użyć sprite_set_alpha_from_sprite, tylko nie jestem pewny czy wymaga zarejestrowanego GM czy niet. Yoda Soda do raportu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 W takim wypadku każda gra i program komputerami z systemami włącznie to pupa. wcale cię nie zrozumiałem - - tamten tekst był do kolesia który powiedział ze nikt tego nie zrozumie czy coś w tym stylu ze tam są trudne skrypty... a yoda dał pewnie _ bo ty chyba w jakiś przykładach zmienne "var" oznaczałeś tak se. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Oj, źle doczytałem. Psieplasiam. :3 Bo zazwyczaj zmienne tymczasowe tak się oznacza. Dla mnie akurat małe zamieszanie w kodzie to wprowadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Yoda Soda do raportu! ;o Już, już. Rada na przyszłość, funkcje trygonometryczne zamieniaj odpowiednio na lengthdir_x dla cos i lengthdir_y dla -sin. Hm. A. Jakoś wolę od razu sin/cos. Kiedyś coś mi nie działało z lengthdir'em. Zresztą jest jakaś różnica? Co do randomów. Hmm można i. Nie wiem nie zastanawiałem się, tylko jakoś tak pisałem. Do tego wytłumacz mi dlaczego dopisujesz _ przed nazwą zmiennej. emot11.gif Tak jakoś. Przyzwyczajenie. Głównie zmienne tymczasowe tak oznaczam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 No raczej jest, lengthdir_... są dużo szybsze od cos/sin. Stąd też ta rada. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 No raczej jest, lengthdir_... są dużo szybsze od cos/sin. Stąd też ta rada. =P Dziwne. W końcu działają tak samo. Ale to już pewnie siedzi w 'sednie' GMa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Nie do końca tak samo. lengthdir_x( K, L ) ma zamianę stopni na radiany i mnożenie przez odległość napisane z poziomu interpretatora GMLa, za to cos( degtorad( K ) ) * L z poziomu samego GMLa, a to dość istotna różnica. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 lengthdir_x( K, L ) ma zamianę stopni na radiany i mnożenie przez odległość napisane z poziomu interpretatora GMLa, za to cos( degtorad( K ) ) * L z poziomu samego GMLa, a to dość istotna różnica. =P Nom, też mówię że leży to w 'sednie' GMa ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się