Thobby Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 w step obiektu który ma sie poruszać wstawiłem taki oto kod: if (keyboard_check(vk_left)) direction=180; speed=50; else if (keyboard_check(vk_right)) direction=0; speed=50; else if (keyboard_check(vk_down)) y+=25; else if (keyboard_check(vk_up)) y-=25; else if (keyboard_check_released(vk_anykey)) speed=0; ale niestety jak chce włączyć gre, to wyświetla mi coś takiego: mi sie wydaje że w kodzie błędów nie ma, ale jak widać coś nie styka :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 GML if (keyboard_check(vk_left)) { direction=180; speed=50; } else if (keyboard_check(vk_right)) { direction=0; speed=50; } else if (keyboard_check(vk_down)) y+=25; else if (keyboard_check(vk_up)) y-=25; else if (keyboard_check_released(vk_anykey)) speed=0; Nie użyłeś klamer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 GML if (keyboard_check(vk_left)) { direction=180; speed=50; } else if (keyboard_check(vk_right)) { direction=0; speed=50; } else if (keyboard_check(vk_down)) { y+=25; } else if (keyboard_check(vk_up)) { y-=25; } else if (keyboard_check_released(vk_anykey)) { speed=0; } O nawiasach się zapomniało? :D Teraz powinno działać :) @up kurde szybszy edit: widze że else potrzebujesz :P, dodałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 no tak :P wiedziałem że to bedzie cos w tym stylu xD dzieki mam jeszcze jedno pytanie: czy jest w gml'u kod który określa speed innego obiektu?? np. object_speed(obj) czy coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Można też to zrobić na switch'u: GML // Przykładowy kod switch(keyboard_key) { case vk_right: { x+=1; }break; case vk_left: { x-=1; }break; case vk_down: { y+=1; }break; case vk_up: { y-=1; }break; } @ UP: GML with(obiekt) { speed=10; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 nazwaobiektu.speed = 2 if nazwaobiektu.speed > 2 then { .. } takie przykladowe tez ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się