Skocz do zawartości

Przesowanie


Rekomendowane odpowiedzi

witam potrzebuje przykład... gdzie jak Player będzie miał kolizje z beczka to ona przesunie sie w lewo lub w prawo zależnie z której strony Player nadejdzie... musi być tez grawitacja...(w tym skakanie i naskakiwanie na skrzynkę) wiem ze kiedyś zrobiłem przykład ale w nim Player zapada sie w skrzynkę jak sie na niego odpowiednio naskoczy...: może komuś uda sie edytnac mój przykład i da mi go tutaj:] daje URL

 

...:::KLIK:::...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wy wszyscy czekacie na przykłady? Człowiek ma co innego do roboty i i tak dobrze, że mówi wam mniej więcej jak to zrobić, a wy tylko przykłady chcecie. Sprawdzaj, czy obok skrzyni jest gracz i czy jest naciśnięty przycisk w lewo, jeżeli tak - przesuń skrzynię. -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tylko przykłady.... '-.- Dobijając to...

 

Przykład, jak zresztą sama nazwa wskazuje to przykładowy kod z którego można się uczyć. A nie gotowy kod który można bezmyślnie skopiować nawet nie czytając tych kilku linii kodu (tak, to kilka linii jak się pomyśli...).

 

Nobody: zależy, z jakiego ruchu platformowego korzysta. Bo, jeśli korzysta z jakiegoś komplikowanego przykładu ze zmienną wysokością skoku i innymi bajerami to zwykłe sprawdzanie pozycji może zawieść. Sporym problemem jest tutaj.... jakby to nazwać.... zmienne prędkość chodzenia. O, wiem! Poślizg :P

 

Choć i tak w większości przypadków wystarczy zwykłe

GML
if(obj_player.x == x+16 && keyboard_check(vk_left))

{

obj_player.x -= 2;

x -= 2;

}

Ale coś podejrzewam, że on korzysta z przykładu ruchu platformowego ^^

 

O, mam dowcip :P

 

Noob tłumaczy początkującemu programiście, jak się tworzy gry.

-Tworzenie gier to między innymi łączenie kawałków kodu. Kiedy nie mamy potrzebnego kawałka to piszemy na forum i go dostajemy. Choć wiele userów to zwykli hami nie chcą dawać kawałków kodu, które mają na dysku.

-Naprawdę to sklejanie kodu...?

-Naprawdę. Pomyśl, dlaczego gry typu Call of Duty 4 powstają tak szybko. Bo programista skleja długie kawałki kodu.

 

Hehe :P

 

Edit: A, właśnie. Ort w temacie -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...