lenin Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Witam. No więc mam problem, jak zrobić aby sterowanie danym obiektem uruchamiało się dopiero odpowiednich warunkach? a tak dokładniej: chodzę obiektem obj_hero i gdy odległość od obiektu obj_tank wynosi ileś tam i zostanie naciśnięty enter to poruszam się wtedy obj_tank. raczej umiem zrobić te warunki (przynajmniej powinienem) tylko nie mam pomysłu jak zrobić żeby obj_tank się wcześniej nie ruszał gdy jestem obj_hero :huh: (mam nadzieję że za bardzo nie namieszałem :P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Sam sobie odpowiedziałeś. Po prostu jest warunek i jak nie będzie spełniony to się nie poruszy. 1 zmienna + zmienianie jej wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 if. if. IF. If <warunek> { plepleple(); } Wystarczy tylko na przemian zmieniać zmienną którą sie sprawdzi w warunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Chodzi ci o wchodzenie i jeżdrzenie czołgiem? Jeśli tak, poszukaj, były przykłady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Przykład Gta? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Znalazłem jakiś przykład ale mnie on nie zadowalał zbytnio i sam postanowiłem jakoś to zrobić. I tak to wygląda: step ludka: if global.w_tanku = 0 { if keyboard_check_pressed(ord('E')) { if distance_to_object(tank) < 10 { x = tank.x; y = tank.y; global.w_tanku = 1; instance_destroy(); } } } step tanka: if global.w_tanku = 1 { if keyboard_check_pressed(ord('E')) { global.w_tanku = 0; instance_create(x+20,y+20hero); } } i coś nie idzie <_< gdy dochodzę do tanka i klikam 'e' to hero tworzy mi sie od razu na tych x+20 y+20.... :( (w obu obiektach ustawiłem w create: global.w_tanku = 0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 czołg jest obiektem nie sterowalnym, dopiero po wlezeniu do czołgu zmienia sie w obiekt sterowalny - koniec. -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 czołg jest obiektem nie sterowalnym, dopiero po wlezeniu do czołgu zmienia sie w obiekt sterowalny - koniec. -.- No właśnie próbuje to zrobić tylko coś nie idzie... :( Pomoże mi ktoś? pliss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Zrób zmienną która przechowuje dane czy sterujesz herosem czy czołgiem czyli np. w herosie create: GML global.steruj=false w herosie step: GML if obj_czolg.poruszaj=false { //akcja chodzenia herosa } if distance_to_object(obj_czolg)<50 { //pozmieniaj sobie global.steruj=true } w czolgu create GML poruszaj=false w czolgu step GML if global.steruj=true && keyboard_check_pressed(vk_enter) { poruszaj=true } if poruszaj=true { //akcja jeżdżenia czolgu } nie testowałem, ale powinno działać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Poszło :D Zrobiłem inaczej, po swojemu ale porady się i tak przydały THX wielkie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się