Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Witam GMClanowiczów. Mam pytanko/a. Tworze symulator pilkarski i nie wiem jak zrobic by bramkarz po wykopie wracal na swoja pozycje. Oraz 2 pytanko. Zna ktos moze kod na generowanie losych nazw? oraz 3 jaki byl kod na fps? Podrawiam i z góry pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Tworze symulator pilkarski i nie wiem jak zrobic by bramkarz po wykopie wracal na swoja pozycje.zmienne, alarmy. Zna ktos moze kod na generowanie losych nazw? chodzi ci żeby wybierał z podanych ( choose ) ? bylejaki ciąg znaków, czy podane słowa łączył losowo ze sobą w jedno ? jaki byl kod na fps? Faq. Podrawiam i z góry pozdrawiam :oops: ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 tak chodzi o to by generowalo z podanych tylko nie chodzi mi o wybór lecz o samoczynny losowy dobór nazw. A z tym bramkarzem i fps. Z/w. (obiadek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 2. GML tekst=(round(random(4)) i switch(tekst) { case 0: "skshsks" //1 tekst break; case1: "asaaaajaa" //2 tekst break; case 3: "zasafgg" //3 tekst break; case 4: "ddffdg" //4 tekst break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 oto mi chodzilo tylko gdzie to dac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Kod na fps: GML // W Draw draw_text(x,y,'FPS '+string(fps)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 W create. Tylko zrób case liczba: name = "Tekst"; break; A później odwołuj się do name. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 dzieki Ziomalek. Nobody i Kamcioq wam tez. Na tym kompie z ktorego teraz pisze mojej gierki nie mam wiec nie sprawdze, ale jak tylko sprawdze to napisze. PS aha jeszcze jedno. jak teraz zrobic by nazwy generowaly sie przy graczach? kamcioq ten tekst czym mam zastapic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 W jakim sensie 'przy graczach'? Że graczom też mają się generować? Jeżeli tak, to wrzuć im ten sam kod po prostu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 aha juz kapuje dzienk. tylko jeszcze nie wiem co z pierwszym pytankiem. pomoze ktos. PS: Nbody powiedz mi tylko cos mam zrobic z tym "tekst" kamcioq'a? pomozesz\? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 2. GML tekst=(round(random(4)) i switch(tekst) { case 0: "skshsks" //1 tekst break; case1: "asaaaajaa" //2 tekst break; case 3: "zasafgg" //3 tekst break; case 4: "ddffdg" //4 tekst break; } Po co taki długi kod? Nie lepiej: GML tekst=choose('nazwa1','nazwa2','nazwa3'); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Jeśli chodzi o to pierwsze pytanie, to zależy jak masz wykonane to wykopywanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 kamcioq narazie wykopu nie ma wiec sie pytam by nie musiec wszystkiego zmnieniac. Luksor o co chodzi z "tekst" reszte rozumiem tylko tego nie kapiszi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Jest to zmienna. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 dobra mam to zmienna ale gdzie wkleic kod w ktorym zmienna miala by swoj poczatek. Nie mogę przecież wrzucic zmiennej ot tak ponieważ bedzie error, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 W create umieszcza się zmienne. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamciog Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Tak jak pasterz napisał to zmienna, i gdy na przykład wpiszesz: GML draw_text(1,1,tekst); to wyświetli ci losowy wyraz. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 ahaaa, juz kapuje czyli tak w create dajem zmienna i daje choose'a tak? PS aha i zostaje sprawa 1 pytania ktos mi moze pomoc? Chyba zara bede spadac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 GML If trzyma_pilke = true { //wykop if distance_to_object(punkt) >=1 { move_towards_point(x,y,speed) } if x = punkt.x && y = punkt.y { trzyma_pilke = false } } Uwaga, niewydajne! Skróć sobie. Korzystaj z musku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 chyba mózgu ale dzienks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 move_towards_point(x,y,speed) Hmm co to do jasnej marchewki ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Nie pamiętam co tam trzeba podać, bo nie mam GMa ;p Podaj tam dobre argumenty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 panowie choose i fps dzialaja, dzienks wam tylko z tym wykopem dobrze nie wiem pomozecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Alarmy, zmienne, dystans. Myśleć ludzie, myśleć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 dobra a jak zrobic by bramkarz podawal do ktorego kolwiek z pilkarzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Losować przy pomocy podanej ci nieco wyżej funkcji obiekt piłkarza i do niego skierować piłkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 rozumiem ta funkcje tylko kazdy moj zawodnik to oddzielny object wiec jak zrobic by poddawal do losowo wybranego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 GML podanie = random(0,9) If podanie = 0 { //podanie } ITD................................................. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moldis Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 skoro każdy ma nazwę to rób tak że np. dodaj zmienną do_którego, i potem losuj ją z ilości graczy.. potem jeśli wypadło 1 i jeśli gracz jest dostatecznie blisko to podaj piłkę mu.. i tak z kolejnymi.. @Edit.. Zapomniałem odświeżyć XD Ale tak po za tym to trzeba jeszcze sprawdza odległość by nie podać na koniec boiska do bramki przeciwnika jeśli tam będzie na zawodnik.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 A zapomniałem się spytać będę w credits? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się