Skocz do zawartości

EQ


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Elo !

 

Mam duży problem ze zrobieniem inventory i EQ ma z 10 przykładów ale co jeden to bardziej walnięty i napieszany ;/ jest jakiś sposób zrobienia eq i iventory bez tablic? albo jak ktoś by mi mógł wsadzić do mojej gierki taki jeden przykład :D to by był już wogule SUPER wypas ale nie wiem czy wab bedzie sie chciało ale jak tak to napiście to dam link do przykładu EQ i do mojej gierki a jak wam sie nie chce to chociaż dajcie jakis łatwy inventory jak jest taki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde problem w tym że ja nie czaje wogóle tablic :( tam jest tyle tego nawalone zawsze że ja nie wiem co do czego. Macie może jakis kurs czy poradnik co GML ale dobry gdzie są opisane Tablice?? Oprucz tych na stronie GMC :)

 

Jak wruce ze szkoły to pokkombinuje z tymi plecaczkami albo się podszkole w poradniku jakimś a jak nie dam rady to trzeba bedzie bez tablic ale to już lipa będzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalem Ci przyklad bez tablic i marudzisz, czytasz wogole wszystkie posty?

 

Bez tablic jest oczywiscie do dupy i o wiele wiecej czasu to zajmuje, ale na poczatek powinno ci to wystarczyc tak jak mi. Potem sam zrozumiesz conieco i powoli sie przeniesiesz na tablice. Jesli chcesz przyklad z wieksza iloscia miejsc w plecaku, skrzynka i zakladaniem ekwipunku, wszystko zrobione bez tablic ---> miniRPG.

 

Ja sie zastanawiam co to z tej twojej gierki wyjdzie bo jak narazie wyglada na to ze caly kod masz posklejany z tego co ci ludzie pisza na forum :rolleyes: Czasami lepiej jest nie pytac i dojsc do czegos samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tu do czajenia?

Po prostu zwykła zmienne, tylko odwołujesz się do niej inaczej...

zamiast:

 

global.inv = cos

 

robisz:

 

global.inv[1] = cos

global.inv[5] = cos

global.inv[100] = cos

 

Ale najlepsze jest to, że ta cyferka w środku może być pobrana z jakieś zmiennej, czyli:

 

global.inv[zmienna_z_numerkiem] = cos;

 

 

 

Co do samego inv - wątpię, abyś takie znalazł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo to znowu ja :D

udało mi sie zrobić własnye inventory z lekką pomocą przykładu Yody :D

jak chcecie to maci może mi powiecie jak zrobic żeby wziąść przedmiot do backpack albo z backpack to trzeba nacisnąć lewy przycisk myszy i przeciągnąć na daną kratke w eq albo w bp ?? tak jak w diablo, tibi

um online i wielu wielu innych grasz ??

 

tu mój link do przykładu:

http://www.speedyshare.com/198282538.html

jest dobry bo dokładnie tam jest to o co mi chodziło czyli:

-podnoszenie/wyżucaniewyrzucanie itemów do/z backpack

-EQ

-przebatrzeba podejść bohaterem do itema żeby go podnieść

-po wyrzuceniu item pojawia sie pod bohaterem

 

UPDATE :D

ulebszyłemulepszyłem go przed chwilą :

-staty gracza na global zmiennych (a nie w tablicach)

-dodawanie ztatówstatów po załorzeniuzałożeniu itema i odejmowanie po ściągnięciu

 

LINK

http://www.speedyshare.com/891402187.html

 

myśle że sie komuś przyda ;p

i mam pytanko jest mały error ;p bo nieraz itemy w backpack wskakują na siebie czyli

mam pare itemów w backpack i np. buty w EQ ściągam buty i one pojawiają sie na np. zbrojizbroi w backpack

jak to zrobić zeby tak nie było??

 

Warn.

Borek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biggrin.gif

ulebszyłem go przed chwilą :

-staty gracza na global zmiennych (a nie w tablicach)

No, zmartwię cię ale to nie ulepszenie tylko pogorszenie.

-dodawanie ztatów po załorzeniu itema i odejmowanie po ściągnięciu

Przecież było to w przykładzie.

Event LEft keyboard obiektu player:

 

obj_player.x = obj_player.x-2

obj_player.y=obj_player.y

*Leżę i płaczę*

 

Ech, spaprałeś tylko ten przykład, gdzie sprawdzanie statystyk, gdzie zautomatyzowane podwyższanie statów ;/ Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za opinie :) i dodam że jestem początkujący ... ale ja go przerobiłem na swoje wymagania

np. staty w global zmienych muwisz że to pogorszenie ale dlamnie to jest lepiej bo wszystko jest przejżście:

 

global.palyer_magic = global.player_magic + magic_miecz

 

a nie tak np.

stats[3] += addon[8]

 

czy jak to sie tam pisze jak już muwiłem ja nie umiem zadobrze tablic i jak mam dzałania na zmiennych to mi sie lepiej pracuje :] może kiedyś jak się poducze to bedzie lepiej na tablicach ale narazie nie

 

a wogóle to moje pytano mam w tym przykładzie mały błąd jak już mówiłem nieraz przy ściąganiu itema z EQ do backpack wskakuje on na jakiś inny który jest już w backpack jak to zrobic zeby taknie było??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zrozum że tablice są wygodniejsze. To po prostu zmienne, tylko zamiast robić dużo zmiennych masz jedną i tylko zmieniasz indeks. Czyli zamiast robić tak:

GML
global.sila = 5;

global.moc = 3;

global.sraka = 2;

Robisz tak:

GML
global.staty[0] = 5; //pamietasz ze pod 0 przechowywana jest sila

global.staty[1] = 3; //pamietasz ze pod 1 jest przechowywana moc

global.staty[2] = 2; //itd

 

Pamiętaj że tablice są indeksowane od 0!

 

Potem dzięki tablicom możesz łatwo zerować, czy czyścić statystyki przy pomocy pętli, ale to już inna sprawa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem bo mam ustawione żeby backpack był ciągle na na ekranie czyli tak coś z viewem

ale chonie mi o itemy w backpack

ja mam tak ustawione:

END STEP:

if (inEq == 1)
{
x = objBackpack.x
y = objBackpack.y
}
if (inInv == 1)
{
x = objInventory.x-32-13
y = objInventory.y
}

i gdy chonie to item jest w backpacku ale rusza sie mniej wiecej o 3 piksele np. jak ide w duł to on przesuwa sie lekko do góry i idze na dul albo jak ide w lewo to on przesuwa sie w prawo i idzie wlewo nie wiem czy mnie zrozumieliście ale mniejsz jak ktoś tak to niech pomorze a jak nie to mam jeszcze jedno pytanko mianowicie mam taki właśnie kod jaki dalem wyżej i gdy ściągam item z EQ to pojawia mi sie w backpack jeden na drugim :(

 

x = objInventory.x-32-13
y = objInventory.y

 

co mam tu dać zeby sie pojawiały w odstępach co 32pixele ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...