Skocz do zawartości

Zablokowane Zerowanie paska po wbiciu lvlu i dalsze obliczenia


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pasek expa do gry RPG. Pasek pokazuje na sobie ile expa mamy/exp na następny lvl.

Jak zrobić żeby po wbiciu lvla robił się pusty i odliczał od "ZERA", czyli od 0% paska, ale licząc exp z wbitego lvla?

 

Tutaj mamy kod:

GML
var szerokosc,wysokosc,dlhp,dlmp,x_hp,y_hp,x_mp,y_mp; //definiujemy zmienne

szerokosc = 350 //tu podajemy szerokość paska

wysokosc=15 //natomiast tu wpisujemy wysokosc

x_hp=x //pozycja x paska hp

y_hp=y //pozycja y paska mp

dlhp=global.exp/global.exp_wymagane *szerokosc//oblicza dlugosc paska

draw_set_color(merge_color(c_silver,c_teal,global.exp/global.exp_wymagane)) //generuje kolor (pomiędzy czerwonym a zielonym)

draw_rectangle(x_hp,y_hp,x_hp+dlhp,y_hp+wysokosc,0) //rysuje pasek

draw_set_color(c_black)

draw_rectangle(x_hp,y_hp,x_hp+szerokosc,y_hp+wysokosc,1) //rysuje czarne obramowanie paska

draw_set_valign(fa_center)

draw_set_font(font)

draw_set_color(c_white)

draw_text(x_hp+szerokosc/2- string_width(string(global.exp)+'/'+string(global.exp_wymagane))/2,y_hp+wysokosc/2,string(global.exp)+'/'+string(global.exp_wymagane))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbicie lvla

GML
if(global.exp>global.exp_wymagane)

{

global.lvl+=1;

global.exp_wymagane*=2.2;

}

A tu kod na liczenie szerokości paska:

GML
var w;

w=(global.exp*100)/global.exp_wymagane;

Co do Expa to stwórz nową zmienną 'global.all_exp'

i w czasie zabijania monstrów dodaj po prostu też do tego ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...