Paqoo Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Mam pasek expa do gry RPG. Pasek pokazuje na sobie ile expa mamy/exp na następny lvl. Jak zrobić żeby po wbiciu lvla robił się pusty i odliczał od "ZERA", czyli od 0% paska, ale licząc exp z wbitego lvla? Tutaj mamy kod: GML var szerokosc,wysokosc,dlhp,dlmp,x_hp,y_hp,x_mp,y_mp; //definiujemy zmienne szerokosc = 350 //tu podajemy szerokość paska wysokosc=15 //natomiast tu wpisujemy wysokosc x_hp=x //pozycja x paska hp y_hp=y //pozycja y paska mp dlhp=global.exp/global.exp_wymagane *szerokosc//oblicza dlugosc paska draw_set_color(merge_color(c_silver,c_teal,global.exp/global.exp_wymagane)) //generuje kolor (pomiędzy czerwonym a zielonym) draw_rectangle(x_hp,y_hp,x_hp+dlhp,y_hp+wysokosc,0) //rysuje pasek draw_set_color(c_black) draw_rectangle(x_hp,y_hp,x_hp+szerokosc,y_hp+wysokosc,1) //rysuje czarne obramowanie paska draw_set_valign(fa_center) draw_set_font(font) draw_set_color(c_white) draw_text(x_hp+szerokosc/2- string_width(string(global.exp)+'/'+string(global.exp_wymagane))/2,y_hp+wysokosc/2,string(global.exp)+'/'+string(global.exp_wymagane)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Wbicie lvla GML if(global.exp>global.exp_wymagane) { global.lvl+=1; global.exp_wymagane*=2.2; } A tu kod na liczenie szerokości paska: GML var w; w=(global.exp*100)/global.exp_wymagane; Co do Expa to stwórz nową zmienną 'global.all_exp' i w czasie zabijania monstrów dodaj po prostu też do tego ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Dobra dzięki! Działa jak natura chciała.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi