Lordis Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Witam ! A więc mam mały problem z "zatwierdzieniem" rasy czyli mam juz zrobione 6 ras i mój hero jest postawiony na mapie a ja wybieram jego rase (orc, troll, human...) i gdy daje "ok" czyli guzik zeby wszedl do gry to muj hero dalej ma początkowy wygląd w hero mam zmienną rasa = human a w menu gdzie twoche gracza są przycisi na zmiane rasy u orka obj_HERO.rasa = orc u trolla obj_HERO.rasa = troll ale co mam dać w tym przycisku "ok" zeby mi sie zminiło ze zmiennej rasa = human na na przykład rasa = orc prosze pomużcie najlepiej by było jak by Marek.S bo on mi przykład z wyborem rasy zrobił to bedzie wiedzial mniej wiecej jak to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzin12 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 A gdy klikasz ok przechodzi do następnego roomu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyx Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Mów jaśniej ;< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 wyjaśnie ;p jest room (menu2) gdzie wybieram rase i płeć bohatera (obj_HERO) po wybraniu klikamy przycisk ''ok'' i przechodzi do następnego roomu (map1) ale bohater ma wygląd początkowy czyli (rasa = human) niezależnie co wybiote (w menu2) :( rozumiecie? bohatera mam postawionego w roomie ''menu2'' i jak zmieniam rase to zmienia mi sie wygląd HERO ale w room ''map1'' tez mam go postawionego i on juz ma począdlową rase (human) i nie wiem jak to zrobic próbowalem z global.rasa ale to wogule nawet sie spr nie zmienia jak chodzie może coś żle zrobilem nie wiem ale może trzeba tego obj_HERO przenieść do roomu ''map1'' z roomu ''menu2'' a nie stawiać nowego ale jak ? :( :( POMOCY :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SexyLemur Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Czy obj_HERO nie ma czegoś ustawionego w 'create'? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 napisze wam obj_HERO i rasy obj_HERO w Create: xx = x; yy = y; global.entered = true; hit = false; wound = 0; dead = false; down = 0 left = 1 up = 2 right = 3 rasa = 'human' // zmienna przechowująca rasę gracza wear = 1 // zmienna przechowująca numer sex gracza // indexujemy sprajty /* --------------------------- UNDED ------------------------------- */ undead[up,1] = spr_undead_male_up1 //2 index tablicy odpowiada za index ubranka undead[down,1] = spr_undead_male_down1 // 1 index za kierunek przy którym ma zostać użyta animacja undead[left,1] = spr_undead_male_left1 undead[right,1] = spr_undead_male_right1 undead[up,2] = spr_undead_female_up1 undead[down,2] = spr_undead_female_down1 undead[left,2] = spr_undead_female_left1 undead[right,2] = spr_undead_female_right1 /* -------------------------- ELF ---------------------------- */ elf[up,1] = spr_elf_male_up1 elf[down,1] = spr_elf_male_down1 elf[left,1] = spr_elf_male_left1 elf[right,1] = spr_elf_male_right1 elf[up,2] = spr_elf_female_up1 elf[down,2] = spr_elf_female_down1 elf[left,2] = spr_elf_female_left1 elf[right,2] = spr_elf_female_right1 /* ------------------------------- TROLL ------------------------------- */ troll[up,1] = spr_troll_male_up1 troll[down,1] = spr_troll_male_down1 troll[left,1] = spr_troll_male_left1 troll[right,1] = spr_troll_male_right1 troll[up,2] = spr_troll_female_up1 troll[down,2] = spr_troll_female_down1 troll[left,2] = spr_troll_female_left1 troll[right,2] = spr_troll_female_right1 /* ------------------------------- HUMAN ------------------------------- */ human[up,1] = spr_human_male_up1 human[down,1] = spr_human_male_down1 human[left,1] = spr_human_male_left1 human[right,1] = spr_human_male_right1 human[up,2] = spr_human_female_up1 human[down,2] = spr_human_female_down1 human[left,2] = spr_human_female_left1 human[right,2] = spr_human_female_right1 /* ------------------------------- ORC ------------------------------- */ orc[up,1] = spr_orc_male_up1 orc[down,1] = spr_orc_male_down1 orc[left,1] = spr_orc_male_left1 orc[right,1] = spr_orc_male_right1 orc[up,2] = spr_orc_female_up1 orc[down,2] = spr_orc_female_down1 orc[left,2] = spr_orc_female_left1 orc[right,2] = spr_orc_female_right1 /* ------------------------------- MOLOCH ------------------------------- */ moloch[up,1] = spr_moloch_male_up1 moloch[down,1] = spr_moloch_male_down1 moloch[left,1] = spr_moloch_male_left1 moloch[right,1] = spr_moloch_male_right1 moloch[up,2] = spr_moloch_female_up1 moloch[down,2] = spr_moloch_female_down1 moloch[left,2] = spr_moloch_female_left1 moloch[right,2] = spr_moloch_female_right1 w Step: if (keyboard_check(vk_left)) { x -= 4 // zmiana pozycji gracza execute_string( 'sprite_index =' + rasa + '[' + string( left ) + ',' + string( wear ) +']' ) // zmiena sprite image_speed = 0.5 // prędkość animacji } else if (keyboard_check(vk_right)) { x += 4 execute_string( 'sprite_index =' + rasa + '[' + string( right ) + ',' + string( wear ) +']' ) image_speed = 0.5 } else if (keyboard_check(vk_up)) { y -= 4 execute_string( 'sprite_index =' + rasa + '[' + string( up ) + ',' + string( wear ) +']' ) image_speed = 0.5 } else if (keyboard_check(vk_down)) { y +=4 execute_string( 'sprite_index =' + rasa + '[' + string( down ) + ',' + string( wear ) +']' ) image_speed = 0.5 } else { // jeżeli nie naciskamy żadnego z wyżej wymienionych klawiszy image_speed = 0 image_index = 1 } i jeszcze są 2 alarmy Alarm0: hit = false; Alarm11: game_restart() to jest mój HERO a teraz przyciski do zmiany rasy Troll: obj_HERO.rasa = 'troll' Orc: obj_HERO.rasa = 'orc' itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 bo w create hero masz: GML rasa = 'human' // zmienna przechowująca rasę gracza wear = 1 // zmienna przechowująca numer sex gracza przy wejściu w nowy room wszystko się restartuje. Użyj zmiennych globalnych inicjowanych TYLKO przy wyborze gracza ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 ooo żesz xD ej ja próbowalem na global ale coś jest zrombane :( od 8.00 siedzie nad tym i nic w obj_HERO mam global.rasa = human a w przyciskarz do wyboru obj_HERO.global.rasa = undead albo troll albo co tam nie? i nic czyli gdzie mam to dac jak nie w create w obj_HERO ? napisz mi plxx ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 to nie ma być w hero! bo przy następnym roomie zmienna znowu ustawi się na 'human' musisz to wstawić w obiekcie który jest tylko w roomie wyboru, albo w creation code roomu wyboru ;) Post edytowany przez: Marek.S: inaczej, hero create bez żadnych ceregieli: GML if (!variable_global_exists('rasa')) global.rasa = 'human' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 ej ale co ja mam wpisac do tej zmiennej bo teraz mam tak w obj_HERO nie mam juz global.rasa = human global.wear = 1 stworzyłem nowy objekt który jest w wyborze rasy i na mapie i w nim wpisalem global.rasa = human global.wear = 1 a przyciski do zmiany rasy zmienialem tak global.rasa = 'orc' ale i tak gdy klikam to mam humana jak ja mam to napisac w tym nowym objekcie ? EDIT EEEE DZIAŁA :D :D :D GITARA jest usunelem ten objekt z mapy i jest tylko w wyborze gracza i jest G I T A R A :D tyle sie trudzilem ale bylo warto !! a teraz biote sie za skille ;p tez chyba bedzie temat żeby mi pomóc xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 najlepiej podeślij mi na PM swój projekt bo już się zdeka pogubiłem... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się