Skocz do zawartości

wybór rasy w grze rpg


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

A więc mam mały problem z "zatwierdzieniem" rasy czyli mam juz zrobione 6 ras i mój hero jest postawiony na mapie a ja wybieram jego rase (orc, troll, human...) i gdy daje "ok" czyli guzik zeby wszedl do gry to muj hero dalej ma początkowy wygląd

w hero mam zmienną

rasa = human

a w menu gdzie twoche gracza są przycisi na zmiane rasy

u orka
obj_HERO.rasa = orc

u trolla
obj_HERO.rasa = troll

ale co mam dać w tym przycisku "ok" zeby mi sie zminiło ze zmiennej rasa = human

na na przykład rasa = orc

 

prosze pomużcie najlepiej by było jak by Marek.S bo on mi przykład z wyborem rasy zrobił to bedzie wiedzial mniej wiecej jak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjaśnie ;p

 

jest room (menu2) gdzie wybieram rase i płeć bohatera (obj_HERO) po wybraniu klikamy przycisk ''ok''

i przechodzi do następnego roomu (map1) ale bohater ma wygląd początkowy czyli (rasa = human) niezależnie co wybiote (w menu2) :( rozumiecie?

bohatera mam postawionego w roomie ''menu2'' i jak zmieniam rase to zmienia mi sie wygląd HERO ale

w room ''map1'' tez mam go postawionego i on juz ma począdlową rase (human) i nie wiem jak to zrobic

próbowalem z global.rasa ale to wogule nawet sie spr nie zmienia jak chodzie może coś żle zrobilem nie wiem ale może trzeba tego obj_HERO przenieść do roomu ''map1'' z roomu ''menu2'' a nie stawiać nowego ale jak ? :( :(

 

POMOCY :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisze wam obj_HERO i rasy

 

obj_HERO

 

w Create:

xx = x;
yy = y;
global.entered = true;
hit = false;
wound = 0;
dead = false;
down = 0
left = 1
up = 2
right = 3

rasa = 'human' // zmienna przechowująca rasę gracza
wear = 1 // zmienna przechowująca numer sex gracza

// indexujemy sprajty
/* --------------------------- UNDED ------------------------------- */
undead[up,1] = spr_undead_male_up1    //2 index tablicy odpowiada za index ubranka
undead[down,1] = spr_undead_male_down1 // 1 index za kierunek przy którym ma zostać użyta animacja
undead[left,1] = spr_undead_male_left1
undead[right,1] = spr_undead_male_right1

undead[up,2] = spr_undead_female_up1
undead[down,2] = spr_undead_female_down1
undead[left,2] = spr_undead_female_left1
undead[right,2] = spr_undead_female_right1

/* -------------------------- ELF ---------------------------- */
elf[up,1] = spr_elf_male_up1
elf[down,1] = spr_elf_male_down1
elf[left,1] = spr_elf_male_left1
elf[right,1] = spr_elf_male_right1

elf[up,2] = spr_elf_female_up1
elf[down,2] = spr_elf_female_down1
elf[left,2] = spr_elf_female_left1
elf[right,2] = spr_elf_female_right1

/* ------------------------------- TROLL ------------------------------- */
troll[up,1] = spr_troll_male_up1
troll[down,1] = spr_troll_male_down1
troll[left,1] = spr_troll_male_left1
troll[right,1] = spr_troll_male_right1

troll[up,2] = spr_troll_female_up1
troll[down,2] = spr_troll_female_down1
troll[left,2] = spr_troll_female_left1
troll[right,2] = spr_troll_female_right1

/* ------------------------------- HUMAN ------------------------------- */
human[up,1] = spr_human_male_up1
human[down,1] = spr_human_male_down1
human[left,1] = spr_human_male_left1
human[right,1] = spr_human_male_right1

human[up,2] = spr_human_female_up1
human[down,2] = spr_human_female_down1
human[left,2] = spr_human_female_left1
human[right,2] = spr_human_female_right1

/* ------------------------------- ORC ------------------------------- */
orc[up,1] = spr_orc_male_up1
orc[down,1] = spr_orc_male_down1
orc[left,1] = spr_orc_male_left1
orc[right,1] = spr_orc_male_right1

orc[up,2] = spr_orc_female_up1
orc[down,2] = spr_orc_female_down1
orc[left,2] = spr_orc_female_left1
orc[right,2] = spr_orc_female_right1

/* ------------------------------- MOLOCH ------------------------------- */
moloch[up,1] = spr_moloch_male_up1
moloch[down,1] = spr_moloch_male_down1
moloch[left,1] = spr_moloch_male_left1
moloch[right,1] = spr_moloch_male_right1

moloch[up,2] = spr_moloch_female_up1
moloch[down,2] = spr_moloch_female_down1
moloch[left,2] = spr_moloch_female_left1
moloch[right,2] = spr_moloch_female_right1

 

w Step:

if (keyboard_check(vk_left))
{
x -= 4 // zmiana pozycji gracza
execute_string( 'sprite_index =' +  rasa + '[' + string( left ) + ',' + string( wear ) +']' ) // zmiena sprite
image_speed = 0.5 // prędkość animacji
}
else
if (keyboard_check(vk_right))
{
x += 4
execute_string( 'sprite_index =' +  rasa + '[' + string( right ) + ',' + string( wear ) +']' )
image_speed = 0.5
}
else
if (keyboard_check(vk_up))
{
y -= 4
execute_string( 'sprite_index =' +  rasa + '[' + string( up ) + ',' + string( wear ) +']' )
image_speed = 0.5
}
else
if (keyboard_check(vk_down))
{
y +=4
execute_string( 'sprite_index =' +  rasa + '[' + string( down ) + ',' + string( wear ) +']' )
image_speed = 0.5
}
else
{ // jeżeli nie naciskamy żadnego z wyżej wymienionych klawiszy
image_speed = 0
image_index = 1
}

 

i jeszcze są 2 alarmy

Alarm0:

hit = false;

 

Alarm11:

game_restart()

 

to jest mój HERO a teraz przyciski do zmiany rasy

 

Troll:

obj_HERO.rasa = 'troll'

 

Orc:

obj_HERO.rasa = 'orc'

 

itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w create hero masz:

GML
rasa = 'human' // zmienna przechowująca rasę gracza

wear = 1 // zmienna przechowująca numer sex gracza

przy wejściu w nowy room wszystko się restartuje.

 

 

Użyj zmiennych globalnych inicjowanych TYLKO przy wyborze gracza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo żesz xD

 

ej ja próbowalem na global ale coś jest zrombane :( od 8.00 siedzie nad tym i nic

 

w obj_HERO mam

global.rasa = human

 

a w przyciskarz do wyboru

obj_HERO.global.rasa = undead albo troll albo co tam nie?

i nic czyli gdzie mam to dac jak nie w create w obj_HERO ?

napisz mi plxx ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie ma być w hero!

bo przy następnym roomie zmienna znowu ustawi się na 'human'

musisz to wstawić w obiekcie który jest tylko w roomie wyboru, albo w creation code roomu wyboru ;)

 

Post edytowany przez: Marek.S:

inaczej, hero create bez żadnych ceregieli:

GML
if (!variable_global_exists('rasa')) global.rasa = 'human'
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej ale co ja mam wpisac do tej zmiennej bo teraz mam tak

 

w obj_HERO nie mam juz

global.rasa = human
global.wear = 1

stworzyłem nowy objekt który jest w wyborze rasy i na mapie i w nim wpisalem

global.rasa = human
global.wear = 1

a przyciski do zmiany rasy zmienialem tak

global.rasa = 'orc'

 

ale i tak gdy klikam to mam humana

jak ja mam to napisac w tym nowym objekcie ?

 

EDIT

 

EEEE DZIAŁA :D :D :D

 

GITARA jest usunelem ten objekt z mapy i jest tylko w wyborze gracza i jest G I T A R A :D

tyle sie trudzilem ale bylo warto !! a teraz biote sie za skille ;p

tez chyba bedzie temat żeby mi pomóc xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...