Skocz do zawartości

Zmienna nie dziala


Ziom666

Rekomendowane odpowiedzi

1. Ustaw w Create początkową wartość zmiennej.

2. Rysowanie musi się odbywać w evencie Draw. Przy okazji jak ten obiekt w którym rysujesz ma jakiś sprite, to przestanie się wyświetlać. W zależności od tego czy zarejestrowałeś GMa wpisz kod:

GML
//zarejestrowany

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha);

//niezarejestrowany

draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Zmienną wpisz w crate:

 

GML
zmienna=wartość

 

2. Draw

Dla jednej zmiennej

GML
draw_text(współrzędna y, x,zmienna)

np.Dla dwóch zmiennych z dodatkowymi tekstami:

GML
draw_text(współrzędna y,x,'Tekst '+string(zmienna)+'Tekst '+string(zmienna2))

I jak co dawaj draw sprite by sprite (rzeczy która ma ten kod) był widoczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Zmienną wpisz w crate:

 

GML
zmienna=wartość

 

2. Draw

Dla jednej zmiennej

GML
draw_text(współrzędna y, x,zmienna)

np.Dla dwóch zmiennych z dodatkowymi tekstami:

GML
draw_text(współrzędna y,x,'Tekst '+string(zmienna)+'Tekst '+string(zmienna2))

I jak co dawaj draw sprite by sprite (rzeczy która ma ten kod) był widoczny

 

 

1. Dzieki za info -.- Pisalem wyzej, to nie dziala!

2. I jak co dawaj draw sprite by sprite (rzeczy która ma ten kod) był widoczny

Nie rozumiem :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kodzie objektu (który ma być wyświetlany jeśli ma opcję draw)

 

GML
draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha);

 

A co do zmiennej to pokombinuj z globalną może to coś zmieni

 

GML
global.zmienna = wartość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jeju... ta zmienna jest tylko dla obiektu który ją zdefiniował!

Spróbuj globalną:

GML
global.zmienna=wartosc;

EDIT:

Można też tak jak ci wygodniej:

GML
obiekt.zmienna=wartosc;

No ok, ale czemu jak ustalam tą zmienną to pisze expected name of variable?

Robie takie coś

global.wilk1=0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to przez to, że nie ma spacji?

Jest to w ogóle w crate?

EDIT:

U mnie ta zmienna np. dobrze działa i nie ma błędów więc dobrze zapisałeś ją.

Zrobilem w "contlolerze gry" w zakladce "creatE" odnosi sie ona do wilka, ktory po uderzeniu strzala zmienia zmienna o +1

 

Jak w kolizji ustawiam ze jak strzala dotknnie wilka to sie zmienna zmienia, ale mi pisze ze "expected name",oczekiwanop nazwy ,ale ona jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dałeś ten kontroler chociarz do roomu?

A jak nie to spróbuj zadeklarować zmienną w wilku lub czymś co bierze w tym udział.

Jak nie to sprawdź (jeśli deklarowałeś globalną co jest ważnew tym przypadku jeśli masz kontroler) czy wszędzie napisane jest global.zmienna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dałeś ten kontroler chociarz do roomu?

A jak nie to spróbuj zadeklarować zmienną w wilku lub czymś co bierze w tym udział.

Jak nie to sprawdź (jeśli deklarowałeś globalną co jest ważnew tym przypadku jeśli masz kontroler) czy wszędzie napisane jest global.zmienna

Znaczy jak wszędzie? Kontroler jest na mapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy jak wszędzie? Kontroler jest na mapie

Jeśli deklarowałeś zmienną globalną to w każdym obiekcie co używa tej zmiennej?

Np. w obiekcie wilk zamiast

GML
zmienna-=1

to

GML
global.zmienna-=1

 

EDIT

 

lol co to

wilk1+1;

 

jak co to(przy globalnej):

global.wilk1+=1

a nie przy globalnej

wilk1+=1;

 

EDIT2.

A jak deklarujesz zmienną to:

(zmienna)global.Wilk1=1(wartość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma taką samą nazwie obiektu/sprite to niech zmieni

Ale powinno się dawać np przed sprite: spr albo s a przy obiekcie obj albo o i to proste rozwiązanie.

 

Edit:

Jak masz sprite wilk1 to zmień nazwę sprite albo zmiennej.

A co do tego to w 8 literce jest błąd ale nie wiem z jakiego powodu( wyłącznie w tym kodzie jest wszystko dobrze)

Edit2:

Lol.

2 raz deklarujesz tą samą zmienną?

Jak podobno ją masz w obiekcie kontrolera?

Jak co to w step takie coś pisz(oczywiście jeśli jej ponownie nie deklarujesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd jest takiej treści

 

FATAL ERROR in

action number 2

of create an event

for object lewo:

 

COMPILATION ERORR in code action

ERORR in code at line 1:

global.wilk1=0;

at position 8: variable name expected

 

Mam sprity

 

@EDIT: lewo to pocisk

A dlaczego ty to definiujesz nawet w pocisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...